Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Gemeente Herent
Postadres: Spoorwegstraat 6,BE-3020 Herent
Contactpersoon: Mevrouw dienst facilitair beheer
Tel: +32 16853020
Fax: +32 16853160
E-mail: facilitairbeheer@herent.be
Internetadres(sen): www.herent.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Schoonmaken in gebouwen van de gemeente en het OCMW van Herent met aandacht voor de ecologische en sociale duurzaamheid Referentienummer: 948 - Schoonmaken 2020
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90919200
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Schoonmaken in gebouwen van de gemeente en het OCMW van Herent met aandacht voor de ecologische en sociale duurzaamheid.
Meer bepaald betreft de opdracht het schoonmaken van lokalen, gangen, overlopen, vloeren, bergingen, meubilair, sanitaire installaties in diverse gebouwen van de gemeente en het OCMW van Herent. De opdracht kan 3x verlengd worden, telkens voor één jaar.
De gemeente kiest resoluut voor het voeren van een duurzaam beleid met zowel aandacht voor het sociale aspect, ecologie en economie als participatie. In de beleidsverklaring 2019 - 2025 stelt het gemeentebestuur: "Duurzaam handelen is een constante leidraad bij het nemen van beslissingen." "Maatschappelijk verantwoord ondernemen is allang het nieuwe normaal en vormt een maatstaf bij elke beslissing. We integreren dit langeretermijn denken zoveel als mogelijk in al ons handelen."
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Reguliere schoonmaak in de gemeentelijke school Herent met aandacht voor de ecologische en sociale duurzaamheid II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
Het schoonmaken van lokalen (vloeren, sanitaire installaties, meubels, .) in de gemeentelijke school van Herent in 2020.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd
Lot 2II.2.1. Benaming
Reguliere schoonmaak in de overige gebouwen van de gemeente en het OCMW van Herent met aandacht voor de ecologische en sociale duurzaamheid II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
Het schoonmaken van lokalen (vloeren, sanitaire installaties, meubels, .) in de gemeentelijke school van Herent in 2020.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.2. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële en economische situatie van de inschrijver nader te onderzoeken aan de hand van jaarrekeningen van de laatste twee jaren.
Eventuele minimumeisen:
1. Het totaalbedrag waarvoor ingeschreven wordt, mag maximaal 10% bedragen van de totale gemiddelde jaaromzet van de inschrijver over de laatste drie beschikbare boekjaren.
2. uit het nazicht van de jaarrekening moet een gezonde financiële (*) situatie blijken.
(*) De financiële ratio's moeten overwegend positief zijn.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een referentielijst van de voornaamste diensten gelijkwaardig naar omvang en taakinhoud tijdens de laatste drie jaar met per geleverde dienst voor de reguliere schoonmaak vermelding van: datum van uitvoering bedrag publiek of privaatrechtelijke instantie waarvoor zij bestemd waren, inclusief de contactgegevens. Opmerking i.v.m. het aanreiken van referenties: Indien het diensten aan overheden betreft, worden die aangetoond door certificaten of attesten van goede uitvoering die door de bevoegde overheden zijn opgesteld en ondertekend.voor de reguliere schoonmaak vermelding van:datum van uitvoeringbedragpubliek of privaatrechterlijke instantie waarvoor zijn bestemd waren, inclusiek de contactgegevens.voor het schoonmaken van de ramen vermelding van:datum van uitvoeringbedragpubliek of privaatrechterlijke instantie waarvoor zij bestemd waren, inclusief de contactgegevensOpmerking ivm het aanreiken van referenties:Indien het diesten aan overheden betreft, worden die aangetoond door certificaten of attesten van goede uitvoering die door de bevoegde overheden zijn opgesteld en ondertekend.2. Een geldig EMAS (milieubeheersysteem) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubescherming.3. Er dient aangetoond te worden dat alle werknemers van de inschrijver een degelijke opleiding hebben genoten omtrent het milieuvriendelijk onderhoud van gebouwen zowel op vlak van het onderhoud zelf als op het voorkomen van afval.4. De inschrijver levert een bewijs van aansluiting bij ABSU of bij een gelijkwaardige buitenlandse beroepsorganisatie aan.
Eventuele minimumeisen:
1. Minimum drie referenties per jaar.
2. Een geldig EMAS (milieubeheersysteem) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubescherming.
3. Er dient aangetoond te worden dat alle werknemers van de inschrijver een degelijke opleiding hebben genoten omtrent het milieuvriendelijk onderhoud van gebouwen zowel op vlak van het onderhoud zelf als op het voorkomen van afval.
4. De inschrijver levert een bewijs van aansluiting bij ABSU of bij een gelijkwaardige buitenlandse beroepsorganisatie aan.
III.1.5 Informatie over voorbehouden opdrachten
De opdracht is voorbehouden aan sociale werkplaatsen en ondernemers die de sociale en professionele integratie van kansarmen of personen met een handicap tot doel hebben: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-11-07 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-05-05
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-11-07
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: De Kouter - Huis van de Gemeente, Spoorwegstraat 6 te 3020 Herent
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 30/08/2019 om 09.00Gezien de complexiteit van de opdracht en het belang dat gemeente Herent aan het schoonmaken van de gebouwen hecht, heeft de aanbestedende overheid beslist dat de gebouwen die onder deze opdracht vallen, moeten worden bezocht.Het bezoek is verplicht en vereist op straffe van nietigheid. Een offerte die wordt ingediend door een inschrijver die niet tijdens de bezoekdagen aanwezig is, wordt niet aanvaard.Niettemin zou de aanbestedende overheid rekening kunnen houden met de offerte van een inschrijver die bij de aanbestedende overheid rechtsgeldig zou kunnen aantonen dat bij een vroegere opdracht heeft uitgevoerd op de plaatsen die onder dit lastenboek vallen, of die zou kunnen aantonen dat hij in het kader van een vroegere opdracht het plaatsbezoek heeft verricht. U dient voor een plaatsbezoek contact op te nemen met de dienst facilitair beheer via het centrale nummer 016 85 30 20 of via facilitairbeheer@herent.be Het plaatsbezoek zal plaatsvinden op 30 september 2019 en start om 9u in De Kouter, Spoorwegstraat 6 -3020 Herent. Deze rondgang zullen waarschijnlijk een hele dag in beslag nemen.Tijdens het bezoek zullen de plaatselijke verantwoordelijken van de gebouwen en/of medewerker(s) van de dienst facilitair beheer geen inhoudelijke vragen over de opdracht beantwoorden.Eventuele vragen naar verduidelijking van te reinigen locaties kunnen worden gesteld via het forum van e-Notification (zie p. 4 van dit bestek).Het bezoek zal de inschrijvers de mogelijkheid bieden om de prestatieplaatsen en de bijzonderheden ervan te onderzoeken.Behoudens een uitdrukkelijk verbod van de vertegenwoordiger van de aanbestedende overheid is het gebruik van camera's en fototoestellen toegestaan.Wanneer hij zijn offerte opstelt, onderzoekt de inschrijver geacht de kenmerken en de bijzonderheden of moeilijkheden van welke aard ook te kennen die zich bij de uitvoering van de opdracht kunnen voordoen, behalve de onvoorzienbare omstandigheden.Alvorens zijn prijs vast te stellen, onderzoekt de inschrijver zorgvuldig de lokalen en houdt hij rekening met alle factoren die een invloed hebben op de bevuilingsgraad om nauwkeurig de tijd of de termijn te bepalen die nodig is voor deze prestatie. Hij wordt verondersteld zijn prijzen te bepalen na een grondige kennisneming ter plaatse en volgens de uitkomsten van zijn eigen berekeningen, maattabellen en schattingen.Hij verklaart op de hoogte te zijn van alle gegevens of informatie die hij nodig heeft voor de uitvoering van de desbetreffende werken. Bovendien is hij zich bewust van de specifieke moeilijkheden en/of kenmerken van de gebouwen om deze diensten uit te voeren waardoor hij geen onwetendheid kan inroepen om één of andere vergoeding te eisen.Aan het einde van het plaatsbezoek zal een ondertekend en gedateerd attest (bijlage C) worden overhandigd aan elke inschrijver die aan deze verplichting heeft voldaan. Dit attest moet bij de offerte worden gevoegd. Elke offerte van een onderneming die de plaatsen niet bezocht heeft of geen bewijs kan leveren van dit bezoek, zal als onregelmatig worden beschouwd.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-09-11