Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Gemeentebestuur van Sint-Jans-Molenbeek
Postadres: Graaf van Vlaanderenstraat, 20,BE-1080 Brussel
Contactpersoon: Jacques DE WINNE
Tel: +32 24123783
E-mail: yjbari@molenbeek.irisnet.be
Internetadres(sen): www.molenbeek.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=352342
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Gemeentebestuur van Sint-Jans-Molenbeek
Postadres: Graaf van Vlaanderenstraat, 20,BE-1080 Brussel
Contactpersoon: Dienst Gemeentelijke Eigendommen
Tel: +23 26004934
E-mail: mcmujawamariya@molenbeek.irisnet.be
Internetadres(sen): http://www.molenbeek.be http://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=352342
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
VERFRISSINGSWERKEN (SCHILDERWERK) IN GEMEENSCHAPPELIJKE SCHOLEN Referentienummer: Molenbeek-Saint-Jean (3p)-23_RAFRAICHISSEMENT PEINTURE_2019 -F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 44810000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
VERFRISSINGSWERKEN (SCHILDERWERK) IN GEMEENSCHAPPELIJKE SCHOLEN
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Gemeente Sint-Jans-Molenbeek
II.2.4. Beschrijving
VERFRISSINGSWERKEN (SCHILDERWERK) IN GEMEENSCHAPPELIJKE SCHOLEN
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Overeenkomstig artikel 39 van het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 verklaart de inschrijver, enkel door het feit van in te schrijven op deze opdracht, en dus door een offerte in te dienen, op eer dat hij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals bedoeld in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten (impliciete verklaring op eer) , nader bepaald in de artikels 61 tot 64 van het Koninklijk Besluit van 18 april 2017.De toepassing van de verklaring op eer zoals hierboven vermeld geldt enkel voor de documenten of de attesten betreffende de toestanden van uitsluiting die gratis toegankelijk zijn voor de Aanbestedende Overheid via de databanken overeenkomstig artikel 73, §4 van de wet 17 juni 2016.De gemeente Sint-Jans-Molenbeek heeft via Télémarc toegang tot of betreffende:- De Nationale Bank- De btw en de belastingen- De RSZ- De BTWa. Uitsluitingsgronden verbonden aan strafrechtelijke veroordelingen (cf. Art.67, 1° tot 7°, van de wet van 17 juni 2016 en art. 61 van het KB van 18 april 2017)Op vraag van de Aanbestedende overheid verschaft de inschrijver, die vatbaar is om de opdrachtnemer te worden ,een uittreksel uit het strafregister, afgeleverd op een datum niet ouder dan 3 maanden vóór de datum van de indiening van de offertes of een gelijkwaardig document, afgeleverd door een juridische of administratieve autoriteit van het oorspronkelijke land of het land waar hij gevestigd is waaruit blijkt dat de betrokken inschrijver niet veroordeeld werd door een rechterlijke beslissing bij kracht van gewijsde: - deelneming aan een criminele organisatie;- omkoping;- fraude;- terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten, dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit;- witwassen van geld en financiering van terrorisme;- kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel;- het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.b. Uitsluitingsgronden verbonden aan niet-betaling van belastingen of bijdragen van Sociale Zekerheid (cf. Art.68 van de wet van 17 juni 2016 en art. 62 en 63 van het KB van 18 april 2017)Voor de Belgische inschrijvers en voor elk lid van het team zal de Aanbestedende overheid via de toepassing « Telemarc of via andere elektronische toepassingen, die equivalent en gratis toegankelijk zijn in de andere lidstaten » de situatie van de inschrijver nagaan op het vlak van sociale zekerheid en fiscale schulden ( (artikels 62 en 63 van 18 april 2017).De inschrijver dient in orde te zijn:- met zijn verplichtingen die betrekking hebben op de betaling van de bijdragen van sociale zekerheid, van het laatste trimester vóór de limietdatum voor het indienen van de offertes; - met betrekking tot zijn professionele fiscale verplichtingen betreffende de laatste verlopen fiscale periode vóór de limietdatum voor het indienen van de offertes De inschrijvers, of teamleden, afkomstig uit een andere EU-lidstaat voegen op vraag van de aanbestedende overheid attesten van bevoegde overheden bij ten bewijze van het in regel zijn met de verplichtingen aangaande sociale zekerheidsbijdragen en fiscale beroepsverplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land alwaar de documenten uitgegeven zijn (art. 62, §3, al. 3 en 63, §3, al. 2 van het KB van 18 april 2017).Overeenkomstig art. 68, §1, al. 3 van de wet inzake overheidsopdrachten :« De aanbestedende overheid geeft elke ondernemer echter de kans om zich in de loop van de plaatsingsprocedure in regel te stellen ten opzichte van de sociale en fiscale verplichtingen nadat ze een eerste maal heeft vastgesteld dat de kandidaat of inschrijver op dit vlak niet voldeed aan de eisen.(zie opdrachtdocumenten).
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Eventuele minimumeisen:
De vereiste erkenningscategorie is D13 en de klasse volgens de raming is 2 (de klasse moet
overeenstemmen met het bedrag van de offerte).
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-10-04 14:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De inschrijver wordt verwacht een plaatsbezoek uit te voeren.De inschrijver is verplicht zich ter plaatse (adres dat bij de afspraak met de technisch manager van het project is opgegeven) te begeven en zijn offerte met alle kennis van zaken op te stellen ten einde prijs in te dienen voor een volledige en perfecte uitvoering van het bouwwerk volgens de regels van de kunst. Het staat de inschrijver vrij bij deze gelegenheid vragen te stellen betreffende de bestaande toestand van de plaatsen waar de diensten zullen worden uitgevoerd.Hij zal dus geen beroep kunnen doen op problemen die te wijten zijn aan de toegang en aan de toestand van de plaats van inplanting om een wijziging van de ingediende prijzen te vragen, noch om eventuele vertragingen te rechtvaardigen.Elke eventuele opmerking moet in de offerte worden gemaakt. De inschrijver die zijn offerte indient, erkent ingevolge dit plaatsbezoek: - Alle nuttige informatie te hebben ontvangen om de omvang van de opdracht ten volle te begrijpen;- Zich rekenschap te hebben gegeven van alle bijzonderheden van de uitvoering van de opdracht;- Het bedrag van zijn offerte te hebben berekend, rekening houdend met deze kennis van de opdracht en met de middelen die ingezet dienen te worden voor de perfecte uitvoering ervan.Tijdens het bezoek dat georganiseerd wordt in aanwezigheid van de vertegenwoordiger van de Aanbestedende Overheid, zal het hierbij gevoegde door de vertegenwoordiger van de Aanbestedende Overheid ondertekende attest van plaatsbezoek (Bijlage B) afgeleverd worden aan elke inschrijver die het tekent en bij zijn offerte moet voegen.Indien de inschrijver het plaatsbezoek heeft uitgevoerd maar niet in het bezit is van het volledig ingevulde attest kan hij dit bezoek staven via andere middelen waarvan de geldigheid zal geanalyseerd worden door de Aanbestedende Overheid.Het plaatsbezoek wordt georganiseerd na afspraak op 1 vastgelegde dag met Younes Jbari (tel.: - GSM : 0499/868.292 - yjbari@molenbeek.irisnet.be, vertegenwoordiger van de Aanbestedende Overheid.De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Administatie van de raad van State - afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat, 33, BE-1040 Brussel
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
geen aanvraag, BE Brussel
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Administatie van de raad van State
Wetenschapstraat, 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-09-12