Tv Callebaut + Zoom Architecten

De renovatie van Hotel Dumont en het nieuw bouwen van een tuinpaviljoen.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: TV Callebaut + ZOOM architecten
Postadres: Ledebergstraat 105,BE-9050 Ledeberg
Contactpersoon: Michael Callant
Tel: +32 475229601
E-mail: michael@zoom-architecten.be
Internetadres(sen): www.zoom-architecten.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=352294


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
De renovatie van Hotel Dumont en het nieuw bouwen van een tuinpaviljoen. 
Referentienummer: ZOOM architecten-18-12-DUMONT-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45454100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Het project omhelst de interne renovatie & deels restauratie van het Hotel Dumont, een neogotisch burgerhuis. De restauratie van de buitenschil maakt geen deel uit van dit dossier. De integrale aanbouw uit 1958 wordt gesloopt én een nieuwbouw ontmoetingspaviljoen met kelder wordt toegevoegd in het vrijgekomen binnengebied.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
PROJECTOMSCHRIJVING Het project omhelst de interne renovatie & deels restauratie van het Hotel Dumont, een neogotisch burgerhuis. De restauratie van de buitenschil maakt geen deel uit van dit dossier. De integrale aanbouw uit 1958 wordt gesloopt én een nieuwbouw ontmoetingspaviljoen met kelder wordt toegevoegd in het vrijgekomen binnengebied. AMBITIE OPDRACHTGEVER De ambitie is het realiseren van een breed toegankelijk ontmoetingscentrum voor alles wat met Vlaamse Literatuur & lezen te maken heeft. Hiervoor bundelen "Iedereen leest" en het "Vlaams Fonds der letteren" de krachten in een sterke cohabitatie. Het Vlaams Fonds voor de Letteren (VFL) draagt via een geïntegreerd letterenbeleid zorg voor een dynamisch en divers letterenveld, waarbij de auteur en de lezer centraal staan. Het wil een breed toegankelijk literair landschap mogelijk maken en de Vlaamse literatuur meer zichtbaarheid geven in binnen- en buitenland. Zij zijn de feitelijke opdrachtgever & bouwheer van het project. Iedereen Leest (IL) wordt mee in het project betrokken als 'partner' en zullen via een beheersovereenkomst met het VRFL mee de site betrekken.Iedereen Leest streeft ernaar om de toegang tot lezen voor iedereen mogelijk te maken. Het is de referentieorganisatie rond lezen en leesplezier en wil samen met partners bouwen aan een sterke en brede leescultuur in Vlaanderen en Brussel. De site van Hotel Dumont in Antwerpen zal de uitvalsbasis worden voor deze twee organisaties. Er zal geinvesteerd worden omdeze gebouwen om te toveren tot dé literaire ontmoetingsplek van Vlaanderen en ver daarbuiten. CONCEPT Het basisidee voor dit project is strategisch en eenvoudig: we slopen wat weinig of geen kwaliteit heeft en maken zo ruimte voor een slim & eenvoudig bouwbaar project op maat van de bestaande context en het gevraagde programma. ONTWERP Het ontwerp realiseert zo twee essentiële dingen: [1]) DEEL RENOVATIE HOTEL DUMONT > op maat van de vraag en interne werking renoveren en herinrichten van Hotel Dumont als werkplek, met respect voor het oorspronkelijk plan, zodat het gebouw maximaal aan de kantoorvraag voldoet. [2] DEEL NIEUWBOUW = realiseren van een publiek toegankelijke literaire binnentuin: een plek om te lezen & te genieten van groen, rust & stilte. Centraal een transparante ontmoetingsbibliotheek. Een echt polyvalent gebouw: die ruimte creëert om te vergaderen, collecties te ontsluiten, samen te eten (refter / keuken / bar functie) en sporadisch kleinschalige events te organiseren. Onder dit gebouw een een grote, toegankelijke nieuwbouw kelder, die tegemoet komt aan de grote vraag naar lopende meter boekenopslag & archief. 
II.2.7. Looptijd
400 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
zie bestek


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-10-25 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-06-21
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-10-25
Plaatselijke tijd: 11:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-09-11

Vergelijkbare advertenties van BDA