Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: PL_Vehicles_projects@stib-mivb.brussels
Tel: +32 25155145
Fax: +32 25153281
E-mail: brigitte.vanhoorickx@mivb.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=348137
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor onderdelen voor het motor- en loopdraaistel van de trams T3000-T4000. Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4365/AR/BVH-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 34631000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Het voorwerp van de opdracht betreft het afsluiten van een raamovereenkomst voor de levering van onderdelen bestemd voor het onderhoud en de revisie van de motor- en loopdraaistellen van de trams T3000 en T4000 van de MIVB. De originele onderdelen zijn geleverd door Bombardier.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
II.2.4. Beschrijving
Het voorwerp van de opdracht betreft het afsluiten van een raamovereenkomst voor de levering van onderdelen bestemd voor het onderhoud en de revisie van de motor- en loopdraaistellen van de trams T3000 en T4000 van de MIVB. De originele onderdelen zijn geleverd door Bombardier. De inschrijver zal de verantwoordelijkheid dragen om aan te tonene dat de voorgestelde onderdelen aan de OEM-specificities van Bombardier beantwoorden. De MIVB beschikt momenteel over een vloot van 220 T3/T4 trams (150 T3 trams en 70 T4 trams). Een T4 tram heeft 3 motordraaistellen en een loopdraaistel. Een T3 tram heeft 2 motordraaistellen en een loopdraaistel. De onderhoudsvrije revisie van de draaistellen bedraagt 400.000 km of 8 jaar. We hebben momenteel een gemiddelde revisie van 7,5 draaistellen per maand. Het contract zal dus de levering van onderdelen voor de revisie van motor en loopdraaistel omvatten. Ter informatie zijn de belangrijkste onderdelen die in de lijst zijn opgenomen en die later zullen worden meegedeeld, de volgende: - Rubberen primaire ophangingen (8 per draaistel) - Hydraulische draaistel remslangen en koppelingen - Shunts met betrekking tot verschillende draaistelsystemen (hydraulische remeenheid, elektromagnetische railrem, lemniscaat,.) - Schroefelementen (bouten, ringen, koppelingen,,.) - Elektrische kabelbomen - Diverse elementen met betrekking tot aardingsdozen - .
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Basisperiode van 3 jaar die tweemaal verlengd kan worden met telkens één jaar mits een positieve evaluatie.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de situaties van artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat verplicht geïmporteerd en ingevuld dient te worden via websitehttps://ec.europa.eu/tools/espd- Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen:- 1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.- 2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= eruit halen).- 3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd- 4. Kies uw taal- 5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »- 6. Selecteer « Een UEA importeren »- 7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espc-request.xml" dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald- 8. Klik op "Volgende"- 9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen- 10. Klik op "Overzicht"- 11. Downloaden in " beide formaten"- 12. Dit bestand "espc-request.zip" met daarin uw UEA opslaan- 13. Voeg dit UEA-bestand, "espc-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: deMIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA.Als u uw kandidatuur voor deze Opdracht samen met een andere persoon in het kader van een vereniging wil indienen, als u een beroep doet op de capaciteit van andere entiteiten en in geval van aangestelde Onderaannemers, moeten evenwel één ofmeerdere Uniforme Europese Aanbestedingsdocumenten, ingevuld door de betrokken bedrijven zelf, worden ingediend. Als u een beroep doet op de capaciteit van andere entiteiten en in geval van aangestelde Onderaannemers, volstaat het om devolgende delen in te vullen:o deel II sectie A ("Gegevens over de ondernemer")o deel II sectie B ("Informatie over de vertegenwoordigers van de ondernemer")o deel III ("Uitsluitingsmotieven")Neem gerust contact op met de onder punt I.1) vermelde persoon (via de emailadressen) als u problemen ondervindt bij hetopenen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen heeft over de inhoud van de documenten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zalgecontroleerd worden op basis van financiële gegevens (de omzet, balansen en resultatenrekeningen).- De kandidaat zal aan de MIVB de laatste 3 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellenneergelegd bij de NBB) overmaken of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownloadcommuniceren. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig vande balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden,- De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die werd behaald met het gedeelte waarop de aankondiging van een opdrachtbetrekking heeft. De kandidaat zal een verklaring overmaken betreffende zijn omzetcijfer voor de gevraagde leveringen, en ditvoor de 3 meest recente beschikbare boekjaren.- Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep: het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naarde website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
Eventuele minimumeisen:
- De gemiddelde jaaromzet moet voor de gevraagde leveringen, berekend voor de 3 meest
recente beschikbare boekjaren, meer dan 100.000 EUR bedragen,
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten, waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen)niet bewijzen
dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht zoals beschreven in de rubrieken II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij
zal al de kandidaten uitsluiten waarvan de eigen fondsen negatief zijn.
De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële
capaciteit moeten bij uw kandidatuurstelling en UEA gevoegd worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidaatstelling vergezellen:1) Een lijst van de voornaamste soortgelijke leveringen (levering van OEM onderdelen bestemd voor het onderhoud en de revisie van de motor- en loopdraaistellen van de trams - minimuim 2 opdrachten) die de onderneming gedurende de afgelopen 3 jaar heeft verricht voor, vervolledigd met een beschrijving van de opdracht en met vermelding van het bedrag, de data of periodes, de gegevens van de ondernemingen waarvoor zij bestemd waren, de naam en contactgegevens van de contactpersonen binnen deze ondernemingen.2) Een verklaring op erewoord dat alle geleverde stukken OEM (Original Equipment Manufacturer) en/of OE(Original Equipment) zullen zijn en er in geen enkel geval, zonder voorafgaand schriftelijk akkoord van de MIVB, onderdelen zullen geleverd worden afkomstig van alternatieve bronnen. De aandacht van de kandidaatinschrijvers wordt gevestigd op het feit dat een aanzienlijk aantal onderdelen een kritische functie bevat waarbij de veiligheid van de voertuigen die ermee uitgerust zijn moet gewaarborgd worden. De inschrijvers dienen met dit aspect rekening te houden.3) Een beschrijving van de expertise van de kandidaat in het betreffende domein en van zijn voornaamste technische uitrustingen en zijn mogelijkheden inzake inzetbare werknemers (het aantal).4) Een beschrijving van de bedrijfspolitiek van de kandidaat op vlak van milieubeheer, sociaal beleid en kwaliteitszorgsysteem;(a) Voor het milieubeheer mag het ISO 14000-certificaat (audits), het Europese reglement EMAS (CE) no761/2001 (audit) ofeender welk ander certificaat of een beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze aan het kandidaatstellingsdossiertoegevoegd worden;(b) Voor de sociale criteria mag de kandidaat het SA 8000-label toevoegen of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze, of een verklaring op erewoord dat alle conventies die aan de basis lagen van het SA 8000-labelnageleefd worden;(c) Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000-certificaat of eender welk ander gelijkaardig aan ISO 9000-certificaat of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem van de kandidaat toegevoegd worden;5) Een formele verklaring dat de kandidaat zonder speciale formaliteiten het bezoek van een MIVB-delegatie in zijn vestiging en die van eventuele onderaannemers en klanten aanvaardt om zijn technische mogelijkheden te kunnen beoordelen.Het kandidaatstellingsdossier moet gestructureerd zijn en genummerd worden (III.1.1, III.1.2, III.1.3) volgens de volgorde zoals hierboven vermeld. Om operationele redenen behoudt de MIBV zich het recht voor kandidaturen die deze vraag nieteerbiedigen, niet in overweging te nemen.
Eventuele minimumeisen:
Zie de hierboven gevraagde documenten en verklaringen
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-10-06 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de bijhorende documenten en van de gunningsprocedure zoals daarin beschreven en aanvaarden zij zelf door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post ten laatste 15 kalenderdagen voor de uiterste termijn voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.* Wijze van indienen - e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze. Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail! De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem. De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen tot deelneming gebeurt via: https://eten.publicprocurement.beVoor meer informatie wordt verwezen naar: http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen. De gevraagde gegevens dienen in de UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in de UEA of de aankondiging om is verzocht mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag tot deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.Een kandidaat mag desgevallend een beroep doen op de capaciteit van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende overheid bewijzen dat hij over de nodige resources zal beschikken om de opdracht uit te voeren, door voorlegging van het engagement van die entiteiten dat ze voor deze specifieke opdracht deze resources ter beschikking van de opdrachtnemer zullen stellen. Deze entiteit dient zich in een afzonderlijk Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor alle door de kandidaat aangegane verbintenissen garant te stellen en dient zich ertoe te verbinden om haar volledige medewerking te verlenen en om in het kader van deze opdracht alle noodzakelijke resources ter beschikking van de MIVB te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een vereniging van kandidaten een beroep doen op de capaciteit van deelnemers aan de vereniging en op die van andere entiteiten.De kandidaat blijft in het kader van de GDPR-regelgeving zelf verantwoordelijk om de nodige toestemmingen te vragen aan zijn klanten of aan andere betrokken derden om de gevraagde persoonsgegevens te mogen gebruiken in het kader van de onderhavige procedure.Voor overige vragen, gelieve deze steeds naar de emailadressen in punt I.1) te richten.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures:In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17.6.2013 betreffende de motivering, informatie enrechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en dienstenworden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoeldetermijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang hetgeval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van 60 dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van 15 dagen. Ingevaltoepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn 10 dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van 5 jaar.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-09-04