Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Directie Vervoerinfrastructuur
Postadres: Vooruitgangstraat 56,BE-1210 Brussel
Contactpersoon: Directie Vervoerinfrastructuur
Tel: +32 22774665
E-mail: aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be
Internetadres(sen): http://www.beliris.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=343358
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Directie Vervoerinfrastructuur
Postadres: Vooruitgangstraat 56,BE-1210 Brussel
Contactpersoon: Directie Vervoerinfrastructuur
Tel: +32 22774665
E-mail: aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be
Internetadres(sen): http://www.beliris.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=343358
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
III.11.9.1. Restauratie van de Onze-Lieve-Vrouwekerk van Laken - verlichting - Opdracht van werken - Openbare procedure Referentienummer: Beliris-III.11.9.1.-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45316100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht heeft als voorwerp het uitvoeren van de werkzaamheden voor de verlichting van de Notre-Dame de Lakenkerk.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Onze-Lieve-VrouwekerkOnze-Lieve-Vrouwevoorplein1020 Laken
II.2.4. Beschrijving
Deze opdracht heeft als voorwerp het uitvoeren van de werkzaamheden voor de verlichting van de Notre-Dame de Lakenkerk en omvat onder andere: - de levering, installatie, aansluiting, afstelling en inbedrijfstelling in perfecte bedrijfsklare toestand van alle in de plannen voorziene en in dit document gedefinieerde apparatuur; - de levering van alle toebehoren, vermeld in de lijst van uitrusting, in het bijzonder slotenmakerstoebehoren, die nodig zijn voor de installatie ervan; - de installatie van reddingslijnen en andere veiligheidsvoorzieningen voor de toegang tot de armaturen tijdens onderhoudswerkzaamheden; - het schilderen van al te opvallende installatie-elementen; - ontmantelingswerkzaamheden aan de oude verlichtingsinstallatie; - de realisatie van alle buizen die nodig zijn om de verlichtingsapparatuur te leveren en te bedienen; - de installatie van nieuwe verdeelborden en de aanpassing van de bestaande elektrische installatie voor de nieuwe verlichtingsinstallatie; - de installatie, programmering en afstelling van de besturingsapparaten voor deze lampen; - de test- en afstellingssessies die nodig zijn voor het correct functioneren van de installatie; - eventuele aanvullende werken en voorraden; - de restauratie in het algemeen en de perfecte restauratie van metselwerk, trottoirs, pleisters op muren, honden en vloeren, plafonds, timmerwerk, schilderijen, enz. die tijdens de uitvoering van het huidige bedrijf zijn aangetast; - het regelmatig verwijderen van puin en materialen die als gevolg van de werkzaamheden en het transport van het bedrijf werkloos zijn geworden, op kosten en met de zorg van de aannemer; - alle andere werken, leveringen, enz. die niet in dit document zijn voorzien en die niettemin als noodzakelijk worden erkend voor de volledige totstandbrenging en de perfecte werking van de installatie, wordt niets weggelaten of uitgesloten; - de formaliteiten voor de aanvaarding van de gehele elektrische installatie, met inbegrip van de indiening van een ongemerkt verslag door een erkende keuringsinstantie (goed te keuren door de aanbestedende dienst); - de garantie van de geïnstalleerde apparatuur en het onderhoud van de installatie tijdens de garantieperiode; - de levering van de benodigde documenten bij ontvangst, waaronder de "as built" uitvoeringsplannen met de tekening van de buizen.
II.2.7. Looptijd
160 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
2.2.1. Impliciete verklaring op eer(art. 39 van het KB Plaatsing)Door het indienen van zijn offerte verklaart de inschrijver, alsook zijn eventuele vennoten en eenheden (bv onderaannemers) op wiens draagkracht hij beroep doet voor de selectie, impliciet op eer zich niet in een van de uitsluitingsgevallen te bevinden (2.2.2.1. Uitsluitingsgronden).Indien de inschrijver, die zich in een uitsluitingsgeval bevindt, zich op corrigerende maatregelen wil beroepen, moeten deze genomen maatregelen expliciet in de offerte worden beschreven.Deze impliciete verklaring op eer geldt enkel in zoverre de documenten of certificaten betreffende de uitsluitingsgevallen voor de aanbestedende overheid kosteloos toegankelijk zijn door raadpleging van een gratis toegankelijke nationale databank in elke lidstaat, een digitaal bedrijfsdossier, een systeem voor digitale documentopslag of een voorselectiesysteem.De impliciete verklaring op eer geldt echter niet voor de toepasselijke selectiecriteria (economische draagkracht en technische en beroepsbekwaamheid). (2.2.3. Selectiecriteria: erkenningsbewijs + 2.2.4 Selectiecriteria)2.2.2. Selectie van de inschrijvers(artikels 61-63 en 73 van het KB Plaatsing)De inschrijver kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten.In voorkomend geval moet hij de aanbesteder het bewijs leveren dat hij voor de uitvoering van de opdracht daadwerkelijk zal beschikken over de nodige middelen die ter beschikking worden gesteld door dergelijke entiteiten.Voor de offertes die worden ingediend door combinaties van ondernemers zijn de bepalingen van dit deel "Selectie van de inschrijvers" op elk lid afzonderlijk van toepassing, evenals op derden op wiens draagkracht men in het kader van de kwalitatieve selectie een beroep doet.2.2.2.1. Uitsluitingsgronden(artikels 66-70 wet + 61-63 van het KB plaatsing)Verplichte uitsluitingsgronden :De verplichte uitsluitingsgronden zoals vermeld in artikel 67 van de Wet zijn integraal van toepassing op deze opdracht.Uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden:De Uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden zoals vermeld in artikel 68 van de Wet zijn integraal van toepassing op deze opdracht.Deelname aan een criminele activiteit zoals gedefinieerd door art. 2, Richtlijn (EU) 2018/1673 leidt eveneens tot uitsluiting van onderhavige overheidsopdracht.Uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden:De Uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden zoals vermeld in artikel 68 van de Wet zijn integraal van toepassing op deze opdracht.Uittreksel uit het strafregister en/of verklaring op eer :De inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) waaruit blijkt dat de inschrijver (natuurlijke- of rechtspersoon) niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in art. 67 wet 2016 en art. 61 KB plaatsing.Opmerking:De uittreksels uit het strafregister aan te leveren door de Belgische inschrijvers zijn niet ouder dan 3 maanden te rekenen vanaf de datum van de indiening van de offertes. Voor uittreksels ingediend door de buitenlandse inschrijvers is de geldigheidstermijn afhankelijk van de regelgeving in het land van herkomst.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu-en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgesteld in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
2.2.3. Selectiecriteria: erkenningsbewijs(art. 70 van het KB plaatsing)In toepassing van de Wet van 20.03.1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, dient de inschrijver erkend te zijn voor de uitvoering van werken uit (onder)categorie P2 en klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte (klasse 5 geraamd door de aanbesteder).De inschrijver vermeldt:1. of hij beschikt over de vereiste erkenning, 2. of hij in het bezit is van een certificaat of 3. ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie.In dat geval kan de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde certificeringsinstelling afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving voegen, alsook elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning als bedoeld in het eerste lid kan aantonen,4. of hij artikel 3, §1, 2° van de wet van 20.03.1991 inroept.2.2.4. Selectiecriteria(art. 68 van het KB Plaatsing)De aannemer moet het bewijs leveren van zijn bekwaamheid om de opdracht goed uit te voeren door de voorlegging van :- twee referenties waaruit blijkt dat zij in de vijf jaar voorafgaand aan de bekendmaking van deze aankondiging van de opdracht een opdracht heeft uitgevoerd voor verlichtingswerkzaamheden op het gebied van architectuur voor patrimoniale gebouwen of monumenten die betrekking hebben op een project waarvan het "verlichtingsgedeelte" betrekking heeft op een totaalbedrag, exclusief BTW, van ten minste 200.000 euro;We begrijpen onder « patrimoniale gebouwen en monumenten » : de beschermde gebouwen of de gebouwen opgenomen in de inventaris van het bouwkundig erfgoed van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (http://www.irismonument.be/index.php) of in de inventaris van het cultureel onroerend erfgoed van Wallonië (http://lampspw.wallonie.be/dgo4/site_ipic/index.php) of in de inventaris onroerend erfgoed van Vlaanderen (https://inventaris.onroerenderfgoed.be/) of in een gelijkaardig inventaris van een lidstaat van de Europese unie. In dit laatste geval dient de inschrijver deze gelijkwaardigheid te bewijzen.De ontvankelijkheid van de referenties is onderworpen aan de voorlegging van de volgende inlichtingen en/of documenten: 1) een attest van goede uitvoering opgesteld op naam van de aannemer, ondertekend door de opdrachtgever, afgeleverd na de datum van de voorlopige oplevering van de werken met vermelding van de datum van de voorlopige oplevering van de werken die moet hebben plaatsgevonden na (datum publicatie min 5 jaar) en vóór de datum van ontvangst van de offerten. 2) alsook de documenten met de volgende informatie: a. het totale bedrag van de werken excl. BTW;
Eventuele minimumeisen:
Klasse: Klasse 5 : tot 1.810.000 EUR, Categorie: P2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-09-03 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 10 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-09-03
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Er is geen openbare zitting voor de opening van de, offertes. Na de opening zal het PV gratis online beschikbaar zijn op de volgende website: https//eten.publicprocurement.be.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
1. Het volledig bijzonder bestek moet online worden gedownload op de website https://enot.publicprocurement.be in bijlage van onderhavige publicatie. Het downloaden is gratis.2. De samenvattende opmeting dient online te worden gedownload op de website https://enot.publicprocurement.be in bijlage van onderhavige publicatie. Het downloaden is gratis.3. De offertes moeten via de elektronische applicatie e-Tendering worden ingediend. (cf. Art. 53 e.v. + Art. 84 KB Plaatsing) Voor meer informatie, zie punt 1.2 op pagina 13 van de administratieve bepalingen.4. Het bijzonder bestek voorziet een bijzondere bepaling inzake belangenvermenging en afspraken. (cf. Art. 51 KB Plaatsing) Voor meer informatie, zie punt 4.3. op pagina 6 van de administratieve bepalingen. 5. Het bijzonder bestek voorziet een verplicht plaatsbezoek dat ,op straffe van onregelmatigheid van de offerte, moet verplicht voorafgaan aan de indiening van de offerte. De bezoeken vinden uitsluitend op afspraak plaats. Voor meer informatie zie punt 1.1.2. op pagina 12 en volgende van de administratieve bepalingen.6. Het bijzonder bestek voorziet een bijzondere bepaling inzake sociale clausules. Voor meer informatie, zie bijlage Sociale Clausules van het bijzonder bestek.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
E-mail: info@raadvanstate.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-08-01