Ocmw Van Brussel

Het huren van brandblussers en onderhoud van brandblusmiddelen (brandblussers en muurshaspels)



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: OCMW van Brussel
Postadres: Hoogstraat 298 a,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Uitsluitend via het forum geopend bij https://enot.publicprocurement.be
E-mail: centraledachats@cpasbxl.brussels
Internetadres(sen): http://cpasbxl.brussels/fr/ https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=345228


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Het huren van brandblussers en onderhoud van brandblusmiddelen (brandblussers en muurshaspels) 
Referentienummer: CPAS Bruxelles-03563-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 35110000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Perceel 1: "Het huren en onderhoud van brandblussers"
Ter beschikking stellen van 1950 brandblussers per jaar van het type poeder/schuim/CO2 in alle gebouwen van het openbare en privé patrimonium van het OCMW van Brussel, voornamelijk gelegen op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Als tegengewicht voor de betaling van de premies verbindt de opdrachtnemer zich toe om één keer per jaar, door gespecialiseerd personeel, het onderhoud van de installaties te verzekeren.
Een verslag van het nazicht zal bij iedere prestatie overhandigd worden.
Perceel 2: Onderhoud van de muurhaspels, hydranten en brandkranen
Jaarlijks controle van de werkingsstaat van de brandbestrijdingsinstallaties.
Het onderhoud moet gebeuren volgens de norm EN 671-3 of gelijkwaardig.
Een verslag van het nazicht zal bij iedere prestatie overhandigd worden.
Plaats van prestatie van de dienst: OCMW van Brussel, verschillende adressen in het Brussels Gewest (cf. listing in bijlage C).
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA


II.2. Beschrijving

Lot 1

II.2.1. Benaming
Het huren en onderhoud van brandblussers 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: verschillende adressen in het Brussels Gewest (cf. listing in bijlage C).
II.2.4. Beschrijving
Ter beschikking stellen van 1950 brandblussers per jaar van het type poeder/schuim/CO2 in alle gebouwen van het openbare en privé patrimonium van het OCMW van Brussel, voornamelijk gelegen op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Als tegengewicht voor de betaling van de premies verbindt de opdrachtnemer zich toe om één keer per jaar, door gespecialiseerd personeel, het onderhoud van de installaties te verzekeren, dat wil zeggen :   Jaarlijks de brandblussers te laten nazien door een gespecialiseerde controleur ;  De hervormde apparaten voor slijtage of constructiefout te vervangen ;  Alle versleten of defecte toebehoren te vervangen ;  Gratis, verplaatsing inbegrepen, het herladen van de op brand gebruikte apparaten uit te voeren ;  De flessen CO2 te hertesten volgens de voorschriften van art 359 van het Algemeen Reglement op de Arbeidsbescherming en de Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg (het hertesten van de brandblussers CO2 omvat : zandstralen, schilderen, decalcomanie, standaardverwisseling van de kraan).  De flessen met CO2 na deze hertest opnieuw te vullen. Een verslag van het nazicht zal bij iedere prestatie overhandigd worden. 
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Looptijd van de raamovereenkomst : 48 maanden Voorziene looptijd van de eerste deelopdracht : 12 maanden. De eerste deelopdracht wordt voorzien voor een initiale periode van12 maanden en mag 3 maal stilzwijgend verlengd worden (art. 57 van de wet van 17 juni 2016). De maximumlooptijd van deze deelopdracht bedraagt bijgevolg 48 maanden.  

Lot 2

II.2.1. Benaming
Onderhoud van de muurhaspels, hydranten en brandkranen 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Verschillende adressen in het Brussels Gewest (cf. listing in bijlage C).
II.2.4. Beschrijving
Jaarlijks controle van de werkingsstaat van de brandbestrijdingsinstallaties.  Het onderhoud moet gebeuren volgens de norm EN 671-3 of gelijkwaardig.  Een verslag van het nazicht zal bij iedere prestatie overhandigd worden. 
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Durée de l'accord-cadre: 48 mois Durée prévue du premier marché subséquent : 12 mois Le premier marché subséquent est prévu pour une durée initiale de 12 mois et peut être reconduit tacitement 3 fois (Art. 57 de la loi du 17 juin 2016). La durée maximale de ce marché subséquent est donc de 48 mois. 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming


III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Omzet:Een verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.2.VerzekeringDe verzekering in burgerlijke aansprakelijkheid in exploitatie moet toelaten om het hoofd te bieden aan iedere schade.De inschrijver moet genieten of zich er toe verbinden te genieten, ten laatste op de dag van de aanvang van de uitvoering van de raamovereenkomst, van een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid
Eventuele minimumeisen:
1. Omzet:
Minimumeisen: De minimaal geëiste totale omzet bedraagt :
perceel 1: 81.500 ? / jaar
Perceel 2: 28.000 ?/jaar
Bij de gunning van verschillende percelen, is de totale minimale jaarlijkse omzet gelijk aan de som van de drempelwaarden voor de betrokken percelen.
2.Verzekering
de dekking gelijk is aan ten minste 20.000.000 ?. Als de inschrijver al over een dergelijke verzekering beschikt, zal er een gedateerd attest bij zijn offerte gevoegd worden van het lopende jaar als zijn huidige verzekering een lager bedrag dekt, het voorstel voor contract om er de rijkweidte van uit te breiden tot het vereiste bedrag.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de belangrijkste leveringen/prestaties Een lijst van de belangrijkste leveringen/prestaties betreffende de verhuur en het onderhoud van brandblusmiddelen die uitgevoerd zijn gedurende de laatste drie jaar, met vermelding van het bedrag, de datum en de openbare of privé afnemer. 2. Enkele voor het perceel 1:Een bewijs van zijn erkenning NBN S21-050 niveau 1 door Apragaz 3. Voor percelen 1 en 2Een certificering van het kwaliteitssysteem voor het onderhoud van de brandblusmiddelenEen certificering VCA * of gelijkwaardig

Eventuele minimumeisen:
1. Lijst
Minimumvereisten: Deze lijst moet minstens het volgende bevatten:
Perceel 1: twee klanten met dewelke er een huurcontract met onderhoud van de brandblussers werd afgesloten voor een totaalbedrag van 81.500? / jaar (de 2 contracten samen).
Perceel 2: twee klanten voor dewelke er een onderhoudscontract afgesloten werd voor muurhaspels, hydranten en brandkranen voor een totaalbedrag van 28.000?/ jaar (de 2 contracten samen).


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst: 

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-07-23 13:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
*Door deel te nemen aan de plaatsingsprocedure voor de raamovereenkomst, verklaart de inschrijver dat noch hij, noch de eventuele boven vernoemde entiteiten, zich in een geval van uitsluiting bevinden waarnaar wordt verwezen in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juin 2016.*Alle eventuele vragen en antwoorden met betrekking tot deze raamovereenkomst zullen behandeld worden via het forum dat geactiveerd wordt op de site e-notification en bereikbaar via de volgende link:https://enot.publicprocurement.be/changeLanguage.do?language=nl-NLDe potentiële inschrijvers hebben de verplichting zich aan te melden op de site om hun vragen te kunnen stellen en de antwoorden te raadplegen op de vragen die door henzelf of door andere potentiële inschrijvers gesteld werden.Ze zullen geïnformeerd worden over ieder nieuw antwoord op een vraag die gesteld werd betreffende deze raamovereenkomst via het elektronische adres dat ze bij de registratie zullen meegedeeld hebben.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Een schorsingsberoep kan bij de Raad van State ingediend worden binnen de 15 dagen na de bekendmaking van de aankondiging van opdracht of van de datum van de notificatie van de gunningsbeslissing, uitsluitend volgens een procedure bij uiterst dringende noodzakelijkheid. Een vernietigingsberoep kan bij de Raad van State ingediend worden binnen de 60 dagen na de bekendmaking van de aankondiging van opdracht of na de notificatie van de gunningsbeslissing. Het beroep wordt ingediend met een gedagtekende aanvraag die door u of door een advocaat moet ondertekend worden. De aanvraag moet per aangetekende brief gestuurd worden naar de Eerste Voorzitter van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 in 1040 Brussel, ofwel per elektronische procedure via de site http://eproadmin.raadvst-consetat.be/.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-06-24

Vergelijkbare advertenties van BDA