Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Gemeente Elsene
Postadres: 1050,BE-1050 Bruxelles
Contactpersoon: Maria CANTIZANO CAMPE
Tel: +32 25156343
E-mail: architecture@ixelles.brussels
Internetadres(sen): www.ixelles.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=334530
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
WERKEN VOOR RENOVATIE, HERINRICHTING EN SANERING VAN EEN GEBOUW TE FELIX BOVIESTRAAT 4 IN 1050 ELSENE ONDERVERDEELD IN TWEE PERCELEN Referentienummer: Gemeente Elsene-2019-092-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45210000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht is een overheidsopdracht voor werken met als voorwerp de werken voor renovatie, herinrichting (meubilair inbegrepen) en sanering van een gebouw te Félix Boviestraat 4 in 1050 Elsene. De opdracht omvat ook het onderhoud van het gebouw en het volledige onderhoud van de desbetreffende technische installaties.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Werken voor renovatie, herinrichting en sanering van een gebouw te Félix Boviestraat 4 in 1050 Elsene", het onderhoud van het gebouw en volledige onderhoud van de desbetreffende technische installatie II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Félix Boviestraat 4 in 1050 Elsene
II.2.4. Beschrijving
Dit perceel betreft de werken voor renovatie, herinrichting en sanering van een gebouw te Félix Boviestraat 4 in 1050 Elsene. Het te renoveren gebouw bestaat uit vier verdiepingen waarvan de laatste gedeeltelijk onder het dak. De benedenverdieping wordt gebruikt door een sociaal restaurant dat tijdens en na de renovatiewerken in gebruik blijft. Het onderhoud van het gebouw en het volledige onderhoud van de technische installaties tot aan het einde van de waarborgtermijn maakt ook deel uit van de opdracht (voorwaardelijk gedeelte van perceel 1).
II.2.7. Looptijd
38 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Realisatie en plaatsing van vast meubilair in het kader van het herinrichtingsontwerp van het gebouw te Félix Boviestraat 4 in 1050 Elsene. II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Félix Boviestraat 4 in 1050 Elsene.
II.2.4. Beschrijving
Dit perceel betreft de realisatie en plaatsing van vast meubilair en een houten trap met geïntegreerd meubilair in het gerenoveerde gebouw te Félix Boviestraat 4 in 1050 Elsene. Het meubilair wordt in detail beschreven in de technische bepalingen van dit bestek.
II.2.7. Looptijd
80 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
PERCEEL 1Overeenkomstig artikel 70 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 en krachtens artikel 3, eerste lid, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, mogen werken die het voorwerp uitmaken van de opdracht slechts worden uitgevoerd door ondernemers die ofwel hiertoe erkend zijn, ofwel aan de voorwaarden ertoe voldoen of nog het bewijs geleverd hebben van het feit dat ze voldoen aan de voorwaarden voor de erkenning bepaald door of krachtens de voormelde wet.Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning, moet de inschrijver bijgevolg voldoen (of het bewijs leveren dat hij voldoet) aan de vereisten voor de erkenning in klasse 5 of hoger, categorie D;De offerte moet vermelden:- ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt. De aanbestedende overheid zal dit zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (TELEMARC).- ofwel dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991. In dat geval voegt de inschrijver een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat de inschrijver voldoet aan de vereisten van de gevraagde klasse en categorie. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie.- ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde instantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen. Dit certificaat of deze inschrijving vermeldt de referenties die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.PERCEEL 2- CriteriumDe technische bekwaamheid van de inschrijver wordt beoordeeld aan de hand van een lijst van de werken die ten laatste de afgelopen vijf jaar werden verricht, samen met de attesten van goede uitvoering en resultaten van de belangrijkste werken.- In te dienen documentenDe inschrijver moet:o een lijst geven van de werken die ten laatste de afgelopen vijf jaar werden uitgevoerd (met opgave van de identiteit van de bestemmeling, de aard van de werken, het bedrag zonder btw, het jaar). Die lijst moet referenties bevatten voor de realisatie en plaatsing van op maat gemaakt meubilair.o Voor elke referentie bezorgt de inschrijver enkele afbeeldingen en detailplannen van het meubilair van de referentie in kwestie.De inschrijver moet voor de referentielijst het formulier gebruiken dat als bijlage bij het bijzonder bestek is gevoegd, of elk ander document dat conform verklaard is aan het geleverde model. Doet hij dit niet, dan draagt hij de volle verantwoordelijkheid voor de volledige overeenstemming van de door hem gebruikte documenten met het formulier.
Eventuele minimumeisen:
PERCEEL 1
Klasse: Klasse 5 : tot 1.810.000 EUR, Categorie: D
PERCEEL 2
Vereist minimumniveau: Het bedrag van minstens 3 referenties voor de realisatie en plaatsing van op maat gemaakt meubilair moet hoger liggen dan 10.000,00 EUR ZBTW per referentie.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
De opdrachtnemer van perceel 1 verbindt er zich toe op de bouwplaats, in het kader van een arbeidsovereenkomst van arbeider van bepaalde duur, overeenkomstig de wettelijke, reglementaire en contractuele bepalingen eigen aan de betreffende sector, personen met de hoedanigheid van stagiair, die aan het omschreven profiel van bijlage nr. 1 van bijzonder bestek beantwoorden, aan te werven. Het aantal aan te werven personen wordt bepaald in de opdrachtdocumenten. De tewerkstelling van de arbeider sociale clausule dient te gebeuren op de werf van het vaste gedeelte van deze opdracht.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-08-09 14:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-08-09
Plaatselijke tijd: 14:30
Adres: Zaal van de Gemente Raad - Elsensesteenweg, 168, 1050 Elsene.Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
De zitting is geopend.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
- Alle percelen:Overeenkomstig de bepalingen in artikel 129 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 maakt de aanbestedende overheid gebruik van de overgangsbepalingen tot en met 31 december 2019, d.w.z. de keuze om in een plaatsingsprocedure niet, of niet uitsluitend, gebruik te maken van de elektronische communicatiemiddelen.De formele communicatiemiddelen waarvan gebruik wordt gemaakt voor het uitwisselen van informatie, het plaatsen en het uitvoeren van de opdracht worden dus enkel per post of via een andere geschikte vervoerder gestuurd. Bijgevolg moeten de offertes op papier opgemaakt worden. Alle formele communicatie wordt aan het college van burgemeester en schepenen gericht: Elsensesteenweg 168 - 1050 ElseneVoor informele communicatie met de contactpersonen is het gebruik van e-mail of fax toegestaan.- Enkel voor perceel 1:De aannemer verbindt zich er zonder voorbehoud toe om zelf, of eventueel via zijn onderaannemers, in het kader van een arbeidsovereenkomst van arbeider overeenkomstig de wettelijke voorschriften en de collectieve arbeidsovereenkomsten die van toepassing zijn op de uit te voeren prestaties op de betrokken werf, personeel aan te werven dat hem zal worden voorgesteld door het aangeduide begeleidende organisme, overeenkomstig onderhavig bestek, onder de voorwaarden die in bijlage ervan zijn opgenomen.Elk voorbehoud of onmogelijkheid die ten opzichte van deze verbintenis in de offerte wordt uitgedrukt, heeft tot gevolg dat deze, in alle gevallen en zelfs nog vóór de inhoud ervan verder wordt onderzocht, door de aanbestedende overheid als onregelmatig wordt beschouwd en daarom van ambtswege wordt afgewezen.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Indiening van een beroep tot nietgverklaring, eventueel vergezeldvan een vordering tot schorsing, bij de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (Wetenschapsstraat, 33 te 1040Brussel) door middel van een aangetekend schrijven te versturen binnen een termijn van zestig dagen die ingaat de dag waarop de beslissing werd betekend.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-06-04