Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Leefmilieu Brussel
Postadres: Havenlaan 86C/3000,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Maryam Ben Maalla
Tel: +32 27757757
E-mail: mbenmaalla@environnement.brussels
Internetadres(sen): www.leefmilieu.brussels
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Leefmilieu Brussel
Postadres: Havenlaan 86C/3000,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Maryam Ben Maalla
Tel: +32 27757757
E-mail: mbenmaalla@environnement.brussels
Internetadres(sen): www.leefmilieu.brussels
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
ALLE SCHOONMAAKOPDRACHTEN MET RESPECT VOOR HET MILIEU EN DE SOCIALE OMSTANDIGHEDEN VAN DE WERKNEMERS, INCLUSIEF ALLE BIJBEHORENDE WERKZAAMHEDEN, VAN DE ARBEIDSPLAATSEN EN GELIJKGESTELDE LOKALEN OF GEBOUWEN BEHEERD DOOR LEEFMILIEU BRUSSEL Referentienummer: 2018D0540
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90911200
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.1.1
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Schoonmaak en ecologisch onderhoud van het administratief gebouw van BE (Site van Thurn&Taxis) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Alle sites die door de diensten van Leefmilieu Brussel worden beheerd of uitgebaat
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht wordt op de verjaardag van de basisopdracht verlengd per aangetekende brief
Lot 2II.2.1. Benaming
Ecologische reiniging van vensters, ramen, hoge elementen en ondoorzichtige oppervlakken van LB's administratieve hoofdkwartier II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Alle sites die door de diensten van Leefmilieu Brussel worden beheerd of uitgebaat
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht wordt op de verjaardag van de basisopdracht verlengd per aangetekende brief
Lot 3II.2.1. Benaming
Ecologische schoonmaak van het informaticamateriaal op de administratieve zetel en de Gulledelle-site van Leefmilieu Brussel II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Alle sites die door de diensten van Leefmilieu Brussel worden beheerd of uitgebaat
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht wordt op de verjaardag van de basisopdracht verlengd per aangetekende brief
Lot 4II.2.1. Benaming
Verwijdering en verwerking van de inhoud van de damesvuilnisbakken op de administratieve zetel en de Gulledelle-site van Leefmilieu Brussel II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Alle sites die door de diensten van Leefmilieu Brussel worden beheerd of uitgebaat
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht wordt op de verjaardag van de basisopdracht verlengd per aangetekende brief
Lot 5II.2.1. Benaming
Ecologische reiniging van de arbeidsplaatsen en gelijkgestelde lokalen of door LB beheerde gebouwen in de gemeenten Schaarbeek, Brussel-Stad met uitzondering van Laken, Elsene, Etterbeek, Vorst, Sint-Gillis en Sint-Joost-Ten-Node. (Zone Centrum) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Alle sites die door de diensten van Leefmilieu Brussel worden beheerd of uitgebaat
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht wordt op de verjaardag van de basisopdracht verlengd per aangetekende brief
Lot 6II.2.1. Benaming
Ecologische reiniging van de arbeidsplaatsen en gelijkgestelde lokalen of door LB beheerde gebouwen in de gemeenten Watermaal-Bosvoorde, Ukkel, Oudergem, Sint-Pieters-Woluwe en Sint-Lambrechts-Woluwe. (Zone Oost) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Alle sites die door de diensten van Leefmilieu Brussel worden beheerd of uitgebaat
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht wordt op de verjaardag van de basisopdracht verlengd per aangetekende brief
Lot 7II.2.1. Benaming
Ecologische reiniging van de arbeidsplaatsen en gelijkgestelde lokalen of door LB beheerde gebouwen in de gemeenten Anderlecht, Sint-Jans-Molenbeek, Laken, Jette, Ganshoren, Sint-Agatha-Berchem, Evere en Koekelberg. (Zone West) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Alle sites die door de diensten van Leefmilieu Brussel worden beheerd of uitgebaat
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht wordt op de verjaardag van de basisopdracht verlengd per aangetekende brief
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.2. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Eventuele minimumeisen:
1. Perceel 1: Omzet. De inschrijver zal bij zijn bod een verklaring op erewoord voegen, ondertekend door de vertegenwoordiger van de vennootschap, met vermelding voor de laatste drie boekjaren van: - De totale omzet (A) van het bedrijf, - De omzet (B) met betrekking tot drie dienstopdrachten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding met minstens één opdracht die een kantoorgebouw met een oppervlakte van meer dan 16.000 m² en meer dan 7 verdiepingen omvat. Minimumniveau(s): Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van de omzet B moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 300.000.
Perceel 2: Omzet. De inschrijver zal bij zijn bod een verklaring op erewoord voegen, ondertekend door de vertegenwoordiger van de vennootschap, met vermelding voor de laatste drie boekjaren van: - De totale omzet (A) van het bedrijf, - De omzet (B) met betrekking tot drie dienstopdrachten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding met ten minste één contract dat een kantoorgebouw met meer dan 8 verdiepingen omvat. Minimumniveau(s): Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van de omzet B moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 150.000.
Perceel 3: Omzet. De inschrijver zal bij zijn bod een verklaring op erewoord voegen, ondertekend door de vertegenwoordiger van de vennootschap, met vermelding voor de laatste drie boekjaren van: - De totale omzet (A) van het bedrijf, - De omzet (B) met betrekking tot drie dienstopdrachten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding met ten minste één opdracht voor een kantoorgebouw met een oppervlakte van meer dan 10.000 m².
Minimumniveau(s): Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van de omzet B moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 15.000.
Perceel 4: Omzet. De inschrijver zal bij zijn bod een verklaring op erewoord voegen, ondertekend door de vertegenwoordiger van de vennootschap, met vermelding voor de laatste drie boekjaren van: - De totale omzet (A) van het bedrijf, - De omzet (B) met betrekking tot drie dienstopdrachten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding met ten minste één contract dat een kantoorgebouw met meer dan vijf verdiepingen omvat. Minimumniveau(s): Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van de omzet B moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 3.000.
Perceel 5: Omzet. De inschrijver zal bij zijn bod een verklaring op erewoord voegen, ondertekend door de vertegenwoordiger van de vennootschap, met vermelding voor de laatste drie boekjaren van: - De totale omzet (A) van het bedrijf, - De omzet (B) met betrekking tot drie dienstopdrachten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding met ten minste één opdracht voor het schoonmaken van ten minste 10 afzonderlijke gebouwen. Minimumniveau(s): Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van de omzet B moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 150.000.
Perceel 6: Omzet. De inschrijver zal bij zijn bod een verklaring op erewoord voegen, ondertekend door de vertegenwoordiger van de vennootschap, met vermelding voor de laatste drie boekjaren van: - De totale omzet (A) van het bedrijf, - De omzet (B) met betrekking tot drie dienstopdrachten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding met ten minste één opdracht voor het schoonmaken van ten minste 10 afzonderlijke gebouwen. Minimumniveau(s): Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van de omzet B moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 150.000.
Perceel 7: Omzet. De inschrijver zal bij zijn bod een verklaring op erewoord voegen, ondertekend door de vertegenwoordiger van de vennootschap, met vermelding voor de laatste drie boekjaren van: - De totale omzet (A) van het bedrijf, - De omzet (B) met betrekking tot drie dienstopdrachten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding met ten minste één opdracht voor het schoonmaken van ten minste 10 afzonderlijke gebouwen. Minimumniveau(s): Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van de omzet B moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 150.000.
2. Percelen 1 - 2 - 3 - 5 - 6 - 7: Een kopie van de verzekering beroepsrisico's met vermeldin.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.2. Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.3. Enkel voor perceel 2: Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener voor het verlenen van de opdracht beschikt.
Eventuele minimumeisen:
1. Perceel 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7: de lijst van de belangrijkste soortgelijke diensten die hieronder voor elk perceel worden beschreven, moet vergezeld gaan van het certificaat van goede uitvoering dat door de bevoegde instantie is afgegeven of medeondertekend in het geval van diensten aan overheidsinstanties; in het geval van diensten aan particulieren worden de diensten door deze particulieren gecertificeerd, of bij gebrek daaraan, worden ze aangetoond door een verklaring op erewoord van de inschrijver. Perceel 1: De inschrijver voegt bij zijn offerte, met betrekking tot de drie laatste boekjaren: - De lijst van de belangrijkste soortgelijke diensten die zijn uitgevoerd. Minimumniveau(s): De lijst moet ten minste drie dienstopdrachten omvatten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding, met ten minste één opdracht per jaar voor de schoonmaak van ten minste één kantoorgebouw met een oppervlakte van meer dan 16.000 m² en meer dan 7 verdiepingen. Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van deze opdrachten moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 200.000.
Perceel 2: De inschrijver voegt bij zijn offerte, met betrekking tot de drie laatste boekjaren: - De lijst van de belangrijkste soortgelijke diensten die zijn uitgevoerd. Minimumniveau(s): De lijst moet ten minste drie dienstopdrachten omvatten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding, met ten minste één opdracht per jaar voor de schoonmaak van ten minste één kantoorgebouw met een oppervlakte van meer dan 16.000 m² en meer dan 7 verdiepingen. Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van deze opdrachten moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 150.000.
Perceel 3: De inschrijver voegt bij zijn offerte, met betrekking tot de drie laatste boekjaren: - De lijst bevat ten minste drie opdrachten voor soortgelijke diensten. Minimumniveau(s): De lijst moet ten minste drie dienstopdrachten omvatten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding, met ten minste één opdracht per jaar voor de schoonmaak van informaticamateriaal in ten minste één kantoorgebouw met een oppervlakte van meer dan 10.000 m² en meer dan 5 verdiepingen. Perceel 4: De inschrijver voegt bij zijn offerte, met betrekking tot de drie laatste boekjaren: - De lijst van de belangrijkste soortgelijke diensten die zijn uitgevoerd. Minimumniveau(s): De lijst moet ten minste drie dienstopdrachten omvatten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding, met ten minste één opdracht per jaar voor de verwijdering van de vuilnisbakjes voor hygiëneproducten voor vrouwen in ten minste één kantoorgebouw met een oppervlakte van meer dan 16.000 m² en meer dan 5 verdiepingen. Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van deze opdrachten moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 3.000.
Perceel 5: De inschrijver voegt bij zijn offerte, met betrekking tot de drie laatste boekjaren: - De lijst van de belangrijkste soortgelijke diensten die zijn uitgevoerd. Minimumniveau(s): De lijst moet ten minste drie dienstopdrachten omvatten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding, met ten minste één opdracht per jaar voor het schoonmaken van ten minste tien afzonderlijke gebouwen. Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van deze opdrachten moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 150.000.
Perceel 6: De inschrijver voegt bij zijn offerte, met betrekking tot de drie laatste boekjaren: - De lijst van de belangrijkste soortgelijke diensten die zijn uitgevoerd. Minimumniveau(s): De lijst moet ten minste drie dienstopdrachten omvatten die vergelijkbaar zijn met deze aanbesteding, met ten minste één opdracht per jaar voor het schoonmaken van ten minste tien afzonderlijke gebouwen. Elk van de 3 jaarlijkse bedragen van deze opdrachten moet, op zijn minst, hoger zijn dan EUR 150.000.
Perceel 7: De inschrijver voegt bij zijn offerte, met betrekking tot de drie laatste boekjaren: - De lijst van de belangrijkste soortgelijke diensten die zijn uitgevoerd. Minimumniveau(s): De lijst moet ten minste drie dienstopdrachten .(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-05-07 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-08-05
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-05-07
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Havenlaan 86C/3000, 1000 Brussel
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: PlaatsbezoekDe inschrijver zal een plaatsbezoek te uitvoeren.Om de omvang van de diensten in te schatten en te verzekeren is een plaatsbezoek verplicht voor perceel 1. De opdrachtnemer neemt contact op met Mevrouw Cynthia Farinella per e-mail: cfarinella@environnement.brussels. Een personeelslid van Leefmilieu Brussel zal de vertegenwoordigers van geïnteresseerde firma's begeleiden tijdens hun bezoek.De inschrijver zal het attest in bijlage correct ingevuld toevoegen aan zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-04-04