Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding
Postadres: Keizerslaan 11,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Fons Leroy
Tel: +32 25061340
E-mail: fons.leroy@vdab.be
Internetadres(sen): www.vdab.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding
Postadres: Keizerslaan 11,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Fatgol Sarafihaghighi
Tel: +32 25061340
E-mail: Fatgol.sarafihaghighi@vdab.be
Internetadres(sen): www.vdab.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - RAAMOVEREENKOMST Onderhoud en herstelling van de alarm installaties Referentienummer: 2019/031/INK/FAC/FS
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 50610000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: VDAB Limburg
II.2.4. Beschrijving
Het voorwerp van de opdracht bestaat uit : - Het jaarlijks nazicht en het onderhoud van de installaties voor inbraak-, brandbeveiliging, camerabewaking en gasdetectie. - Het jaarlijks onderhoud van rookkoepels en rookgordijnen. - Tussenkomst tot noodzakelijke herstelling van de installaties voor inbraak-, brandbeveiliging, camerabewaking en gasdetectie ingeval van storingen in de werking na afroep door VDAB De verkoopsvoorwaarden van de inschrijver worden uitdrukkelijk niet van toepassing verklaard op deze opdracht. Deze opdracht dient te worden uitgevoerd op de VDAB - vestigingen, per provincie. De adressen van de vestigingen per provincie/per regio vindt u terug in de Bijlagen Meetstaten en Inventarissen van dit bestek. Voor de omvang van de opdracht verwijzen we naar de Bijlage Meetstaat per provincie en de vermeldingen in Deel III Technische Bepalingen. De gegevens vermeld in deze meetstaat zijn vrij nauwkeurige ramingen maar kunnen afwijken van de realiteit. Deel 1 : één jaarlijks periodisch nazicht en onderhoud van de installaties voor inbraak-, brandbeveiliging, camerabewaking en gasdetectie per VDAB-vestiging en per onderdeel. Deel 1 bevat 4 onderdelen : - onderdeel 1 : installatie voor inbraakbeveiliging - onderdeel 2 : installatie voor brandbeveiliging - onderdeel 3 : installaties voor camerabewaking - onderdeel 4 : installaties voor gasdetectie Deel 2 : één tussenkomst tot noodzakelijke herstelling van de installaties ingeval van storingen in de werking en dit na afroep door VDAB. Deel 2 bevat 3 onderdelen : - onderdeel 1: een tussenkomst binnen de 4 uur volgend op de afroep door VDAB, incl. het transport en één werkuur. - onderdeel 2: een tussenkomst binnen de twee werkdagen volgend op de afroep door VDAB, incl. transport en één werkuur - onderdeel 3: elk bijkomend werkuur op de plaats van dienstverlening De opdrachtgever kan tevens op afroep beroep doen op de opdrachtnemer voor de uitvoering van deelopdrachten. Deze deelopdrachten zullen aan dezelfde prijs uitgevoerd worden als de opdrachten. De percelen kunnen 3 keer verlengd worden.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Zie selectie bestek
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De jaarrekening van het afgelopen boekjaar. De jaarrekening van Belgische inschrijvers zal door de VDAB op basis van het ondernemingsnummer van de inschrijver in de Kruispuntbank van Ondernemingen via elektronische weg gecontroleerd worden. Enkel buitenlandse inschrijver moeten hun jaarrekening toevoegen.1. Zie selectie bestek
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver moet over een positief eigen vermogen beschikken. Dit moet blijken uit de jaarrekening van het afgelopen boekjaar.
1. Zie selectie bestek
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst met referenties van minimum 5 representatieve klanten (projecten) van de voorbije 3 jaar, met korte beschrijving van het project, totaalbedrag van het project, vermelding van naam, telefoon en emailadres van de contactpersoon.1. Zie selectie bestek2. Beschrijving van de wijze waarop de kwaliteit van het werk van het onderhoudspersoneel wordt opgevolgd3. Verklaring die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten en van de maatregelen die hij treft om de kwaliteit te waarborgen.4. Opgave van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener desgevallend voornemens is in onderaanneming te geven5. Opgave van de al dan niet tot de onderneming behorende technici of technische diensten, in het bijzonder van die welke belast zijn met de kwaliteitscontrole6. De beschrijving van de structuur en de organisatie van de onderneming en de gespecialiseerde diensten die hij kan aanbieden al dan niet via onderaanneming7. Door het bewijs te leveren dat het personeel belast met de opdracht beschikt over de nodige vaardigheden en bekwaamheden (opleiding, kwalificaties, talenkennis)8. Het bewijs dat de inschrijver voldoet aan bepaalde milieunormen inzake milieubewaking 9. Door het bewijs te leveren rond diensten, wisselstukken en klantenbehandeling 10. Het bewijs van een geldige erkenning als beveiligingsondernemer van het Ministerie van Binnenlandse Zaken.De erkenning heeft betrekking op het recht om beveiligingsactiviteiten uit te oefenen of om zich als dusdanig uit te geven. 11. Het bewijs van bepaalde kwaliteitsnormen dat de inschrijver voldoet aan bepaalde kwaliteitsnormen inzake kwaliteitsbewaking
Eventuele minimumeisen:
1. Minstens 5 representatieve klanten (projecten) van laatste 3 jaar met de gevraagde informatie: korte beschrijving project ; totaalbedrag opdracht/project ; naam, telefoon en email adres van contactpersoon
1. Zie selectie bestek
2. Een document voorleggen dat beschrijft hoe de kwaliteit van het personeel wordt opgevolgd. Dit kan ook het kwaliteitssysteem zijn dat de inschrijver gebruikt of heeft ingevoerd voor deze opvolging en controle.
3. Lijst van de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting met opgave van: staat van de uitrusting ; certificaat, indien vereist ; kwalitatieve opvolging, zoals preventief onderhoud of onderhoudscontract, of ander gelijksoortige kwalitatieve opvolging
4. 1) Lijst met opgave van de onderdelen in onderaanneming, opgave van de naam en ondernemingsnummer van de onderaannemer. 2) Verklaring op eer van de inschrijver dat zijn gekozen onderaannemers volledig voldoen aan alle technische bekwaamheidsvoorwaarden, zoals VDAB in dit bestek vraagt.
5. Lijst van de technici en/of technische diensten, met vermelding van hun voornaamste taak.
6. Beschrijving van de organisatie, met organigram en opgave van de diensten.
7. Beschrijving van de volgende gegevens omtrent het personeel belast met de uitvoering : specifieke ervaring met inbraak-, brand- en gasdetectiecentrales opleiding en kwalificaties, bewijzen door attesten afgeleverd door de inrichter/ distribiteur/fabrikant
8. Beschrijving van de maatregelen inzake milieubeheer, zoals het gebruik van milieuvriendelijke producten, die de dienstverlener kan toepassen in het kader van de uitvoering van de opdracht.
9. Beschrijving van een gedetailleerde functionele beschrijving van de volgende diensten die hij aanbiedt al dan niet via onderaanneming : permanentiedienst interventiedienst beschikbaarheid onderdelen en wisselstukken klachtenbehandeling
10. Dit kan aangetoond worden door een bewijs dat verwijst naar geldige erkeningsdatum en erkeningsnummer, het registratienummer als aannemer
11. Dit kan aangetoond worden door indiening van een certificaat dat verwijst naar kwaliteitsbewakingsregelingen die gebaseerd zijn op de Europese normenreeksen op dit terrein en die zijn gecertificeerd door instanties die voldoen aan de Europese normenreeks voor certificering. Gelijkwaardige certificaten van in andere lidstaten gevestigde instanties worden erkend. Tevens worden andere bewijzen inzake gelijkwaardige maatregelen op het vlak van kwaliteitsbewaking aanvaard (bv BOSEC-certificering en INCERT-certificering)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-04-30 10:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2019-05-13
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-03-27