Tmvw Servicelijnen

Opdracht voor het aanstellen van een partner voor het ontwerp en de bouw van een nieuw zwembad te Brakel



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: TMVW servicelijnen
Postadres: Stropstraat 1,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Sofie Hoogerwerf
E-mail: sofie.hoogerwerf@farys.be
Internetadres(sen): https://www.farys.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=334605


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Opdracht voor het aanstellen van een partner voor het ontwerp en de bouw van een nieuw zwembad te Brakel 
Referentienummer: TMVW A-SPORT-BRAKEL-19-001-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De gemeente Brakel wenst een zwembad te bouwen op de sportsite De Rijdt. Het zwembad zal aangebouwd worden aan de bestaande sporthal.
Het perceel dat ter beschikking wordt gesteld is eigendom van de gemeente Brakel en gekend onder de kadastrale aanduiding Brakel, 1e afdeling, sectie A, nummers 415p en 409b.
Er wordt gekozen voor een zwembad waarin schoolzwemmen en leren zwemmen centraal staan.
Er wordt indicatief rekening gehouden met een totale projectkost (ontwerp en bouw) van ? 6 000 000 (excl. btw).
Om het behoeftepakket snel te kunnen afstemmen op het beschikbare budget enerzijds en tegelijk rekening kunnen te houden met de gewenste realisatietermijn anderzijds wordt voor een geïntegreerde aanpak (ontwerp en bouw) gekozen.
Het doel is om de effectieve bouwwerken te starten in het voorjaar van 2021.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE235
Voornaamste plaats van uitvoering: Brakel
II.2.4. Beschrijving
De gemeente Brakel wenst een zwembad te bouwen op de sportsite De Rijdt. Het zwembad zal aangebouwd worden aan de bestaande sporthal.  Het perceel dat ter beschikking wordt gesteld is eigendom van de gemeente Brakel en gekend onder de kadastrale aanduiding Brakel, 1e afdeling, sectie A, nummers 415p en 409b. Er wordt gekozen voor een zwembad waarin schoolzwemmen en leren zwemmen centraal staan. Het zwembad dient minstens over volgende functionaliteiten te beschikken: - Groot bad: 25 m x 10 m, diepte tot 3 m; - Instructiebad: 10 m x 5 m, diepte variërend van 0,5 m tot 0,8 m; - 6 groepskleedkamers voor 20 personen; - 30 individuele cabines; - Min. 4 familiecabines; - 110 lockers; - Sanitair; - EHBO-ruimte; - Bergruimte; - Redderslokaal; - Personeelsruimte; - Balie met kassa en toegangscontrole; - Publieksruimte met zicht op de zwemhal; - Duurzame technieken: doeltreffend gebouwenbeheerssysteem, zwembadafdekking, geoptimaliseerde luchtbehandelingsinstallatie, optimaal gebruik van hernieuwbare energie (WKK, zonneboiler, warmtepomp, PV-panelen,.); - Cafetaria. Er wordt indicatief rekening gehouden met een totale projectkost (ontwerp en bouw) van ? 6 000 000 (excl. btw). Om het behoeftepakket snel te kunnen afstemmen op het beschikbare budget enerzijds en tegelijk rekening kunnen te houden met de gewenste realisatietermijn anderzijds wordt voor een geïntegreerde aanpak (ontwerp en bouw) gekozen. Timing procedure (indicatief) Er wordt beoogd het bestek in het begin van de zomer van 2019 over te maken, waarna de geselecteerde kandidaten maximaal 12 weken de tijd zullen krijgen om hun offerte op te maken. De eerste onderhandelingsfase wordt gepland eind 2019 en de tweede onderhandelingsfase in het voorjaar van 2020, met het oog op het sluiten van de opdracht in de zomer van 2020. Het doel is om de effectieve bouwwerken te starten in het voorjaar van 2021. 
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht loopt maximaal tot aan de definitieve oplevering van het zwembad. 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
- Attest orde van architecten? Attest Orde van ArchitectenDe kandidaat dient een attest van inschrijving bij de Orde van Architecten (of een Europees equivalent) van de ontwerper-architect uit het inschrijvend ontwerpteam aan zijn kandidatuur toe te voegen.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- Erkenningsreglementering- Referenties incl. tevredenheidsattesten

Eventuele minimumeisen:
? Erkenningsreglementering
De kandidaat moet voor het aannemingsgedeelte op het ogenblik van de gunning, hetzij erkend zijn, hetzij de bewijzen hebben geleverd dat hij voldoet aan de voorwaarden om erkend te worden voor de categorie D, klasse conform oprichtingskost. Hiertoe dient hij ofwel het attest ofwel de bewijzen die worden vereist door artikel 3, §1 2° van de Wet van 20 maart 1991 (zie ook Ministerieel besluit van 27 september 1991) voor te leggen.
? Referenties inclusief ondertekende tevredenheidsattesten
Teneinde zijn technische en beroepsbekwaamheid aan te tonen zal de kandidaat onderstaande referenties van gelijkaardige opdrachten opgeven, gestaafd door middel van tevredenheidsattesten. Alle gevraagde referenties dienen te zijn uitgevoerd binnen de laatste vijf (5) jaar.
De ervaring van het inschrijvend team dient te worden gestaafd met opgave van:
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) van de ontwerper-architect uit het inschrijvend team inzake een naar omvang en aard gelijkaardig ontwerp voor de renovatie of bouw van een zwembadcomplex met een minimaal uitvoeringsbedrag van ? 2 500 000 (excl. btw);
- minstens drie (3) relevante referenties (inclusief tevredenheidsattesten) inzake de realisatie van een nieuwbouw of renovatieproject telkens met een minimaal uitvoeringsbedrag van ? 2 500 000 (excl. btw);
Een van deze referenties moet verplicht voor een uitvoering zijn van de nieuwbouw of renovatie van een zwembad.
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) van de partij die zal instaan voor het ontwerp/studie van de waterbehandeling met betrekking tot een naar omvang en aard gelijkaardig ontwerp/studie van de waterbehandeling van een zwembad met een minimaal uitvoeringsbedrag van ? 400 000 (excl. btw);
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) van de partij die zal instaan voor het ontwerp/studie van de technieken inzake een naar omvang een aard gelijkaardig ontwerp/studie van de technische installaties in een zwembad (HVAC installatie, luchtbehandeling, warmterecuperatie,.) met een minimaal uitvoeringsbedrag van ? 550 000 (excl. btw);
- minstens twee (2) relevante referenties (inclusief tevredenheidsattesten) van de partij die zal instaan voor het plaatsen van de waterbehandeling met betrekking tot het plaatsen van de waterbehandeling van een zwembad telkens ten belope van minstens ? 400 000 (excl. btw);
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) van de partij die zal instaan voor het plaatsen van de HVAC installaties met betrekking tot het plaatsen van een HVAC installatie, volledige luchtbehandeling en warmterecuperatie in een zwembad ten belope van minstens ? 550 000 (excl. btw);
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) van de partij die zal instaan voor de waterdichtings- en tegelwerken met betrekking tot waterdichtings- en tegelwerken in een zwembad (natte zone) ten belope van minstens ? 125 000 excl. btw.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-04-29 14:15
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Voor inlichtingen m.b.t. de procedure kunnen de kandidaten terecht bij: mevr. Sofie Hoogerwerf (sofie.hoogerwerf@farys.be tel. 09/241 06 49) of bij mevr. Fanny Pynckel (fanny.pynckel@farys.be, tel. 09/242 57 97).

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
15 dagen voor de procedure van schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid en 60 dagen voor het annulatieberoep, te rekenen vanaf de betekening van de beslissing.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-03-13

Vergelijkbare advertenties van BDA