Gemeente Elsene

Werken met als voorwerp bouwwerken uit te voeren door een algemene bouwonderneming



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Gemeente Elsene
Postadres: Elsensesteenweg, 168,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: Najib BAKKALI
Tel: +32 25156292
E-mail: centraledachat@ixelles.brussels
Internetadres(sen): www.ixelles.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=325936


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Werken met als voorwerp bouwwerken uit te voeren door een algemene bouwonderneming 
Referentienummer: Gemeente Elsene-2019-001-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Onderhavige opdracht is een overheidsopdracht voor werken met als voorwerp bouwwerken uit te voeren door een algemene bouwonderneming in alle gebouwen waarvan de gemeente eigenaar is, in de gebouwen die de gemeente huurt en, tot slot, in de gebouwen op het grondgebied van de gemeente Elsene en waarvan de eigenaar in gebreke blijft.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA


II.2. Beschrijving

Lot 1

II.2.1. Benaming
Bouwwerken uit te voeren door een algemene bouwonderneming met een bestel- of werfbedrag hoger dan 10.000,00 EUR ZBTW  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: 1050 Brussel
II.2.4. Beschrijving
Bouwwerken uit te voeren door een algemene bouwonderneming met een bestel- of werfbedrag hoger dan 10.000,00 EUR ZBTW  
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Na afloop van de initiële looptijd van twee jaar kan de opdracht, krachtens artikel 57, tweede lid, van de wet van 17 juni 2016, een keer verlengd worden voor een periode van twee jaar zonder dat . (zie bijzonder bestek). 

Lot 2

II.2.1. Benaming
Bouwwerken uit te voeren door een algemene bouwonderneming met een bestel- of werfbedrag lager dan of gelijk aan 10.000,00 EUR ZBTW  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: 1050 Brussel
II.2.4. Beschrijving
Bouwwerken uit te voeren door een algemene bouwonderneming met een bestel- of werfbedrag lager dan of gelijk aan 10.000,00 EUR ZBTW  
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Na afloop van de initiële looptijd van twee jaar kan de opdracht, krachtens artikel 57, tweede lid, van de wet van 17 juni 2016, een keer verlengd worden voor een periode van twee jaar zonder dat .(zie bijzonder bestek). 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Louter door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver impliciet op erewoord dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingsgevallen bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 en 61 tot 63 van het KB van 18 april 2017.Behoudens uitsluitingsgronden m.b.t. fiscale en sociale schulden kan de inschrijver, die zich in één van de verplichte of facultatieve uitsluitingsgronden bevindt, aantonen dat hij corrigerende maatregelen heeft genomen om zijn betrouwbaarheid aan te tonen. Daartoe bewijst de inschrijver het op eigen initiatief door toevoeging van schriftelijke documenten bij de offerte.Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die een offerte indienen in het kader van een combinatie, maar ook op derden op wier draagkracht een beroep wordt gedaan overeenkomstig artikel 73, § 1, van het KB van 18 april 2017.Door een offerte in te dienen voor deze opdracht verklaart de inschrijver dat geen enkele uitsluitingsgrond op hem van toepassing is op het vlak van de uitsluitingsgronden, bewezen door middel van documenten die de aanbestedende overheid zelf kan opvragen op elektronische wijze, d.w.z. in het bijzonder het RSZ-attest, het attest betreffende de fiscale schulden en het attest dat aantoont dat de inschrijver niet in staat van faillissement verkeert via TELEMARC.Wanneer het bewijs dat in het bezit is van de aanbestedende overheid niet aantoont dat de inschrijver in regel is met zijn fiscale en sociale verplichtingen. Hij zal de inschrijver daarvan op de hoogte brengen. De inschrijver beschikt over een éénmalige termijn van 5 werkdagen te tellen vanaf de dag na de kennisgeving van de vaststelling om het bewijs van de regularisering te bezorgen.De inschrijver moet bijgevolg de volgende documenten bijvoegen: Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister, niet ouder dan maximum 6 maanden op de uiterste datum voor ontvangst van de offertes; De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat is onderworpen aan de wetgeving inzake de sociale zekerheid van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest dat uitgereikt werd door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan al zijn verplichtingen betreffende de betaling van de sociale bijdragen die verschuldigd zijn overeenkomstig de wettelijke bepalingen in zijn land van vestiging; Buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten i.v.m. fiscale en sociale schulden en attest van niet-faillissement.Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of niet afdoend bewijst dat de uitsluitingsgronden niet van toepassing zijn, of in landen waar niet in die attesten voorzien is, kan de inschrijver in de plaats daarvan een verklaring op erewoord afleggen voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie in zijn land van herkomst of in het land waar hij gevestigd is.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Voor perceel 1:Overeenkomstig artikel 70 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 en krachtens artikel 3, eerste lid, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, mogen werken die het voorwerp uitmaken van de opdracht slechts worden uitgevoerd door ondernemers die ofwel hiertoe erkend zijn, ofwel aan de voorwaarden ertoe voldoen of nog het bewijs geleverd hebben van het feit dat ze voldoen aan de voorwaarden voor de erkenning bepaald door of krachtens de voormelde wet.Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning, moet de inschrijver bijgevolg voldoen (of het bewijs leveren dat hij voldoet) aan de vereisten voor de erkenning in klasse 5 of hoger, categorie D.De offerte moet vermelden: - ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt. De aanbestedende overheid zal dit zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (TELEMARC). - ofwel dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991. In dat geval voegt de inschrijver een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat de inschrijver voldoet aan de vereisten van de gevraagde klasse en categorie. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie.- ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde instantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen. Dit certificaat of deze inschrijving vermeldt de referenties die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.Voor perceel 2:De technische capaciteit van de inschrijver moet worden aangetoond:Aan de hand van een lijst met de voornaamste werken die ten laatste gedurende de afgelopen vijf jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum, de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren en het nauwkeurige onderwerp van het contract.In te dienen document:Een lijst van de voornaamste leveringen die ten laatste gedurende de afgelopen vijf jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum, de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren en het nauwkeurige onderwerp van het contract.

Eventuele minimumeisen:
Voor perceel 1:
klasse 5, categorie D.
Voor perceel 2:
De lijst met de voornaamste werken die ten laatste gedurende de afgelopen vijf jaar werden verricht, omvat minstens een of meerdere* contracten voor werken gelijkaardig aan het voorwerp van het perceel (en in het bijzonder werken voor bepleistering, schrijnwerkerij, timmerwerken en verven) voor een minimumbedrag van 300.000,00 EUR ZBTW op twee jaar.
* De inschrijvers mogen verschillende contracten indienen die samengeteld aan het vereiste niveau voldoen.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-04-26 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-04-26
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Elsensesteenweg, 168 te 1050 Elsene (Raadzaal)Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Openbare zitting


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 1040 Brussel, BE-1040 Brussel

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Indiening van een beroep tot nietgverklaring, eventueel vergezeld van een vordering tot schorsing, bij de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (Wetenschapsstraat, 33 te 1040 Brussel) door middel van een aangetekend schrijven te versturen binnen een termijn van zestig dagen die ingaat de dag waarop de beslissing werd betekend.

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-03-11

Vergelijkbare advertenties van BDA