Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Raamovereenkomst voor aankoop, modernisering en onderhoud van distributienetten van brandstoffen.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Tel: +32 495205181
E-mail: stephane.olivier@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=330541


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor aankoop, modernisering en onderhoud van distributienetten van brandstoffen. 
Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL4253/RD/SO-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 42000000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht beoogt de sluiting van een raamovereenkomst voor de aankoop, modernisering, renovatie en preventief/correctief onderhoud van infrastructuren en brandstof- en ad-Bluedistributielijnen voor het tanken van MIVB-bussen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
II.2.4. Beschrijving
Inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 3 opslagtanks van elk 50.000 liters en de modernisering, renovatie en onderhoud van bestaande infrastructuren voor brandstofbevoorrading op +- 5 locaties. 
II.2.7. Looptijd
96 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de situaties van artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA ) als bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espdDe MIVB heeft het recht om, op elk ogenblik in de procedure voor de gunning van de opdracht, de informatie in de UEA te controleren (verklaringen op erewoord).Om het UEA in te vullen:1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het PDF-document en anderzijds het XM-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espc-request.xml" dat u onder punt 2 uit de ZIP hebt gehaald8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in " beide formaten"12. Dit bestand "espc-request.zip" met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, "espc-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het ZIP-bestand ontvangen dat zowel de PDF als de .XML bevat.Het UEA moet ondertekend worden. In principe volstaat één enkel ingevuld UEA.Als u uw kandidatuur voor deze Opdracht samen met een andere persoon in het kader van een vereniging wil indienen, als u een beroep doet op de capaciteit van andere entiteiten en in geval van aangestelde Onderaannemers, moeten evenwel één of meerdere Uniforme Europese Aanbestedingsdocumenten, ingevuld door de betrokken bedrijven zelf, worden ingediend.Als u een beroep doet op de capaciteit van andere entiteiten en in geval van aangestelde Onderaannemers, volstaat het om de volgende delen in te vullen:- deel II sectie A ("Gegevens over de ondernemer")- deel II sectie B ("Informatie over de vertegenwoordigers van de ondernemer")- deel III ("Uitsluitingsmotieven")Neem gerust contact op met de onder punt I.1) vermelde persoon als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen heeft over de inhoud van de documenten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht zal gecontroleerd worden op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en resultatenrekeningen).De kandidaat zal aan de MIVB zijn omzet overmaken die hij in de voorbije drie boekjaren gerealiseerd heeft waarop de aankondiging betrekking heeft (in te vullen in het UEA, Deel IV: Selectiecriteria, punt B).Een kandidaat mag, in voorkomend geval, de draagkracht van andere entiteiten laten gelden, ongeacht wat de juridische aard is van de linken die bestaan tussen hemzelf en die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbesteder bewijzen dat hij voor de uitvoering van de opdracht zal beschikken over de nodige middelen door het voorleggen van de verbintenis van die entiteiten om dergelijke middelen ter beschikking van de leverancier te stellen.De kandidaat zal dan een schriftelijke verklaring van deze entiteiten voorleggen waarin zij uitdrukkelijk de hoofdelijke aansprakelijkheid aanvaarden met vemelding van de opdracht.Die entiteiten zullen zich garant moeten stellen voor alle verbintenissen die de kandidaat is aangegaan en zullen zich moeten ertoe verbinden om hun totale medewerking te verlenen en alle middelen ter beschikking van de MIVB te stellen die nodig zijn in het kader van deze opdracht.
Eventuele minimumeisen:
De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde leveringen, berekend voor de meest recente
beschikbare 3 boekjaren, moet hoger zijn dan 100.000 EUR.
De MIVB zal de kandidaten uitsluiten waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat zij de draagkracht hebben om een opdracht zoals beschreven onder punt II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal elke kandidaat verwerpen van wie het eigen vermogen negatief is, en die het gevraagde jaarlijkse minimumomzet niet behaalt.
De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële capaciteit moeten bij uw kandidaatstelling en het UEA gevoegd worden.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De kandidaat zal verplicht overmaken:1°- een lijst met referenties voor de levering, modernisering, renovatie en preventief/correctief onderhoud van infrastructuren van brandstof- en ad-Bluedistributielijnen in de loop van de laatste 5 jaar, met vermelding van: - De beschrijving van de opdracht (duidelijk verschil maken tussen leveringen nieuwe installaties, modernisering/renovatie - inclusief de gebruikte technologieën - en onderhoud) - Het opdrachtbedrag (zBTW) - De duur, de data van de opdracht - De naam van de betrokken onderneming (+ de gegevens van een contactpersoon i.v.m. de opdracht in kwestie). (in te vullen op het UEA, Deel IV: Selectiecriteria, punt C).2° - recente tevredenheidsverklaringen (van minder dan 5 jaar oud) die door de klanten opgemaakt en ondertekend zijn (+ de gegevens van een contactpersoon), i.v.m. - de levering van nieuwe installaties- onderhoudscontracten (preventief of correctief);bij het kandidaatstellingsdossier te voegen.

Eventuele minimumeisen:
In verband met punt 2° - recente tevredenheidsverklaringen hierboven, zal de kandidaat minstens 3 recente tevredenheidsverklaringen overmaken, zowel voor de levering van nieuwe installaties als voor het onderhoud (preventief of correctief), van minder dan 5 jaar oud, opgemaakt door klanten die onder zijn referenties in punt 1° genoemd worden.
De MIVB zal zich het recht voorbehouden om elke kandidaat uit te sluiten van wie de gegevens ontbreken, slechts gedeeltelijk in orde zijn en/of niet overeenstemmen met de criteria die hierboven opgegeven worden.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-04-18 17:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
1. Wijze van indienen - e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze en gebeurt via https://eten.publicprocurement.beMet elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.Voor meer informatie, gelieve te raadplegen: http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.2. Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de bijhorende documenten en aanvaarden zij door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post ten laatste 20 kalenderdagen voor de uiterste termijn voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.3. De gevraagde gegevens dienen in de UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in de UEA of de aankondiging om is verzocht mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag tot deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld 4. Een kandidaat mag desgevallend een beroep doen op de capaciteit van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende overheid bewijzen dat hij over de nodige resources zal beschikken om de opdracht uit te voeren, door voorlegging van het engagement van die entiteiten dat ze voor deze specifieke opdracht deze resources ter beschikking van de opdrachtnemer zullen stellen. Deze entiteit dient zich in een afzonderlijk Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor alle door de kandidaat aangegane engagementen garant te stellen en dient zich ertoe te verbinden om haar volledige medewerking te verlenen en om in het kader van deze opdracht alle noodzakelijke resources ter beschikking van de MIVB te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een vereniging van kandidaten een beroep doen op de capaciteit van deelnemers aan de vereniging en op die van andere entiteiten.5. De kandidaat blijft in het kader van de GDPR-regelgeving zelf verantwoordelijk om de nodige toestemmingen te vragen aan zijn klanten of aan andere betrokken derden om de gevraagde persoonsgegevens te mogen gebruiken in het kader van de onderhavige procedure.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, kennisgeving of kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-03-05

Vergelijkbare advertenties van BDA