Europaziekenhuizen Vzw

Vernieuwen installatie koeluitrusting



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Europaziekenhuizen VZW
Postadres:  De Frélaan 206,BE-1180  Brussel
Contactpersoon: De heer Fabian Bogaert
Tel: +32 26142686
Fax: +32 26142794
E-mail: F.BOGAERT@cliniquesdeleurope.be
Internetadres(sen): www.europaziekenhuizen.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Vernieuwen installatie koeluitrusting 
Referentienummer: PPR-19SM_WK002
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45331230
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4 (van de oorspronkelijke publicatie)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE



AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-02-26


AFDELING VII. WIJZIGINGEN VAN DE OPDRACHT/CONCESSIEOVEREENKOMST

VII.1. Informatie die moet worden gewijzigd of toegevoegd

VII.1.1. Reden voor de wijziging
Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie
VII.1.2. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging
Afdelingsnummer: IV.2
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Technische vragen en antwoorden
In plaats van:
1) Kan u ons het vermogen van de 2 bestaande dry coolers doorgeven? Dit hebben we nodig voor de prijsbepaling van de verplaatsing van deze 2 dry coolers. 2) Op blz. 11 van deel VI van het bestek wordt verwezen naar post 106.1.1.4 voor de nieuwe leidingen van de verplaatste dry coolers. Deze post is echter niet voorzien in de meetstaat. Zijn deze leidingen voorzien in post 106.6.1.4 of dient deze bijgevoegd te worden?. 3) Volgens het bestek dienen de PE-leidingen voor ijswater (post 106.3.5) voorgeïsoleerde PE-leidingen te zijn, identiek aan de buitengelegen leidingen (post 106.6.1). Klopt dit, of dienen de binnengelegen PE-leidingen gewone niet-voorgeïsoleerde leidingen te zijn? En dienen enkel de buitengelegen leidingen voorgeïsoleerd te zijn?. 4) Deze PE-leidingen voor ijswater (post 106.3.5) zijn niet terug te vinden op de plannen. Waar en hoe lopen deze leidingen (dit is belangrijk voor de bepaling van de verbindingsstukken en bochten van de PE-leidingen)?. 5) De leidingen waardoor glycol stroomt zijn niet allemaal getekend op de plannen. Hierdoor is de totale lengte van de leidingen waardoor glycol stroomt niet te bepalen. Deze lengte hebben we nodig voor de bepaling van de hoeveelheid glycol (aparte post in de meetstaat). Zou het mogelijk zijn ons de totale lengte van deze leidingen hiervoor door te geven?. 6) De gevraagde energie-analysator is moeilijk te vinden door de vermelde specificaties. Vooral de combinatie van een deur-uitvoering en de LON-koppeling is blijkbaar niet bestaande of zeer moeilijk te vinden. Kan u ons het gewenste type doorgeven, of bepalen welke de belangrijkste specificaties dienen te zijn?. 7) De leverancier van de energie-analysator vraagt de primaire stroom voor de stroomtransformatoren. Kan u mij die bezorgen?
Te lezen:
1) Kan u ons het vermogen van de 2 bestaande dry coolers doorgeven? Dit hebben we nodig voor de prijsbepaling van de verplaatsing van deze 2 dry coolers. Technische info van de bestaande dry coolers is te vinden in bijlage "CIAT-3.pdf". 2) Op blz. 11 van deel VI van het bestek wordt verwezen naar post 106.1.1.4 voor de nieuwe leidingen van de verplaatste dry coolers. Deze post is echter niet voorzien in de meetstaat. Zijn deze leidingen voorzien in post 106.6.1.4 of dient deze bijgevoegd te worden?. De zin "Nieuwe leidingen om de toestellen hydraulisch aan te sluiten zijn voorzien in art. 106.1.1.4." uit het bestek art.104.20 dient te worden vervangen door de zin "Nieuwe leidingen om de toestellen hydraulisch aan te sluiten zijn voorzien in art. 106.6.1.4.". 3) Volgens het bestek dienen de PE-leidingen voor ijswater (post 106.3.5) voorgeïsoleerde PE-leidingen te zijn, identiek aan de buitengelegen leidingen (post 106.6.1). Klopt dit, of dienen de binnengelegen PE-leidingen gewone niet-voorgeïsoleerde leidingen te zijn? En dienen enkel de buitengelegen leidingen voorgeïsoleerd te zijn?. Beschrijving gebaseerd op Coolfit 4.0 van Georg Fischer of gelijkgesteld. Zowel voor buiten als binnen toepasbaar. Bestek te volgen. 4) Deze PE-leidingen voor ijswater (post 106.3.5) zijn niet terug te vinden op de plannen. Waar en hoe lopen deze leidingen (dit is belangrijk voor de bepaling van de verbindingsstukken en bochten van de PE-leidingen)?. De leidingen zijn te vinden op de grondplannen. Voor deel 'vervanging koelproductie' gaat het onder andere om de leidingen in de technische ruimte op niveau +2, zie plan 7288C00P-A-CVK-7288C00P-01-4-7.pdf. Voor deel 'verbinding koelproducties' gaat het onder andere om de leidingen op plannen 7288C00P-A-CVK-7288C00P-00-3-5.pdf - 7288C00P-A-CVK-7288C00P-00-4-5.pdf - 7288C00P-A-CVK-7288C00P-00-3-5.pdf. 5) De leidingen waardoor glycol stroomt zijn niet allemaal getekend op de plannen. Hierdoor is de totale lengte van de leidingen waardoor glycol stroomt niet te bepalen. Deze lengte hebben we nodig voor de bepaling van de hoeveelheid glycol (aparte post in de meetstaat). Zou het mogelijk zijn ons de totale lengte van deze leidingen hiervoor door te geven?. De nieuwe leidingen waardoor glycol loopt zijn te vinden op de grondplannen. De bestaande leidingen van fase 2 waardoor glycol loopt en die te behouden zijn hebben een lengte van ongeveer 180m. De werkelijke lengte en tracé kan worden afgeleid uit de As build plannen van de bestaande toestand. . 6) De gevraagde energie-analysator is moeilijk te vinden door de vermelde specificaties. Vooral de combinatie van een deur-uitvoering en de LON-koppeling is blijkbaar niet bestaande of zeer moeilijk te vinden. Kan u ons het gewenste type doorgeven, of bepalen welke de belangrijkste specificaties dienen te zijn?. Beschrijving gebaseerd op Schneider type PM of gelijkgesteld. 7) De leverancier van de energie-analysator vraagt de primaire stroom voor de stroomtransformatoren. Kan u mij die bezorgen? . Energie-analysator dient voor elektrisch bord koeling fase 1. Berekening stroom dient te gebeuren door de aannemer, in functie van de gekozen toestellen en apparatuur. .
Afdelingsnummer: IV.2
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Administratieve vragen en antwoorden
In plaats van:
1) Betreffende de waarborgtermijn is er sprake van 24 maanden (blz. 17/64 + blz. 9 van deel VII prestaties ter afsluiting) alsook van 36 maanden (blz. 20/64). Welke is van toepassing? . 2) Eén van de gunningscriteria is het bijvoegen van technische fiches. In de in het bestek bijgevoegde lijst met toestellen waarvoor technische fiches nodig zijn, staan echter toestellen die niet in de meetstaat voorkomen en dus ook niet aangeboden dienen te worden (bv. buffervat, gasafsluiter, hardheidsregelventiel, verschildrukregelaar, enz.). Het is ons inziens dan ook niet relevant om voor deze toestellen een technische fiche te voorzien. Verder dienen ook technische fiches bijgevoegd te worden voor standaard onderdelen zoals leidingen, kraanwerk, thermometers, manometers, enz. Is het effectief nodig om voor deze standaard onderdelen ook de technische fiches te voorzien in offertestadium? . 3) In bijlage 5 wordt een risicoanalyse gevraagd. Wat wordt hiermee juist bedoeld? Omvat dit enkel veiligheid of ook andere zaken? Zoja, welke? . 4) Betreffende bijlage 8 Service Level Agreement: . - Wij gaan ervan uit dat dit enkel geldt tijdens de waarborgperiode?. - Punt 6: de archivering van de interventies dienen te gebeuren in het facilitybeheersysteem van het ziekenhuis. Vermoedelijk dient dit niet door ons te gebeuren, maar door het ziekenhuis zelf. . - Punt 7 "Interventiemomenten": de beschrijving is ons niet duidelijk. Kan u ons hiervoor een correcte formulering bezorgen?
Te lezen:
1) Betreffende de waarborgtermijn is er sprake van 24 maanden (blz. 17/64 + blz. 9 van deel VII prestaties ter afsluiting) alsook van 36 maanden (blz. 20/64). Welke is van toepassing? . 36 maanden waarborgtermijn zijn van toepassing. . 2) Eén van de gunningscriteria is het bijvoegen van technische fiches. In de in het bestek bijgevoegde lijst met toestellen waarvoor technische fiches nodig zijn, staan echter toestellen die niet in de meetstaat voorkomen en dus ook niet aangeboden dienen te worden (bv. buffervat, gasafsluiter, hardheidsregelventiel, verschildrukregelaar, enz.). Het is ons inziens dan ook niet relevant om voor deze toestellen een technische fiche te voorzien. Verder dienen ook technische fiches bijgevoegd te worden voor standaard onderdelen zoals leidingen, kraanwerk, thermometers, manometers, enz. Is het effectief nodig om voor deze standaard onderdelen ook de technische fiches te voorzien in offertestadium? . De inschrijver voegt de gevraagde technische fiches bij zijn offerte zoals opgesomd in de gunningscriteria. . 3) In bijlage 5 wordt een risicoanalyse gevraagd. Wat wordt hiermee juist bedoeld? Omvat dit enkel veiligheid of ook andere zaken? Zoja, welke? . Elke aannemer is er toe gehouden voor de werken die hij binnen de Europa Ziekenhuizen zal uitvoeren, een risicoanalyse uit te voeren. Op basis van deze risicoanalyse dient een veiligheids- en gezondheidsplan opgesteld te worden. Dit V&G-plan dient overgemaakt te worden aan de projectcoördinator en aan de dienst Preventie. . De algemene risicoanalyse moet bijgevoegd worden. De volledige risicoanalyse betreffende de uitvoeringsmethode zal worden bijgevoegd voor de start van de werken, aan de inschrijver die de opdracht gegund ziet. 4) Betreffende bijlage 8 Service Level Agreement: . - Wij gaan ervan uit dat dit enkel geldt tijdens de waarborgperiode. Enkele punten gelden enkel tijdens de werken of tijdens waarborgperiode (vb: SLA op uitvoeringstermijn), andere punten zijn van toepassing voor de totale duur van het contract. . - Punt 6: de archivering van de interventies dienen te gebeuren in het facilitybeheersysteem van het ziekenhuis. Vermoedelijk dient dit niet door ons te gebeuren, maar door het ziekenhuis zelf. . Het doel is om de historiek van de interventies en onderhoud op te slagen in ons intern beheersysteem. Deze data moet ingevoerd worden door de technieker van de firma die de opdracht gegund ziet, in het facilitybeheersysteem dat op heden nog niet bepaald is. (Zoals bijvoorbeeld Ultimo, Archibus, .). - Punt 7 "Interventiemomenten": de beschrijving is ons niet duidelijk. Kan u ons hiervoor een correcte formulering bezorgen? De beschrijving van SLA-bijlage werd aangepast en gewijzigd.
Afdelingsnummer: IV.2.7
In plaats van:
Datum (dd/mm/jjjj): 2019-03-07
Plaatselijke tijd: 11:30
Te lezen:
Datum (dd/mm/jjjj): 2019-03-18
Plaatselijke tijd: 11:30
VII.2 Inlichtingen over de wijzigingen

VII.2.1 Beschrijving van de wijzigingen
Aard en omvang van de wijzigingen (met vermelding van eventuele eerdere veranderingen van de opdracht)
Wijziging van uiterste datum voor het indienen van de offertes naar maandag 18 maart 2019, 11.30.
Wijziging van datum opening van de offertes naar maandag 18 maart 2019, 11.30.

Vergelijkbare advertenties van BDA