Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: OCMW van Brussel
Postadres: Hoogstraat 298 a,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Uitsluitend via het forum geopend bij https://enot.publicprocurement.be
E-mail: centraledachats@cpasbxl.brussels
Internetadres(sen): http://cpasbxl.brussels/fr/ https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=333505
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Globale onderhoud van de HVAC-installaties en toestellen Referentienummer: CPAS Bruxelles-03289-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71310000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Raamovereenkomst van diensten in aankoopcentrale heeft als voorwerp het globale onderhoud van de HVAC-installaties en toestellen
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Rust- en verzorgingstehuizen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
II.2.4. Beschrijving
Algemeen beschouwd heeft onderhavige raamovereenkomst betrekking op de volgende HVAC-installaties en toestellen : De verwarmingsinstallaties ; De installaties voor de productie van sanitair warm water ; De ventilatiesystemen met of zonder koudeproductie ; De koelinstallaties van de mortuari evenals de koelkamers met positieve/negatieve temperatuur. Algemeen beschouwd omvat het globale onderhoud van deze installaties/toestellen drie verschillende gedeelten, waarbij elk gedeelte op zijn beurt een aantal prestaties omvat : PREVENTIEF-gedeelte o Periodiek onderhoud en nazicht o Monitoring en regelmatige opvolging CURATIEF-gedeelte o Herstelling en depannage EVOLUTIEF-gedeelte o Aanpassingswerken, uitbreidingswerken en aanpassing aan de normen o Opstellen van de EPB-controlerapporten
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Voor de drie percelen wordt de eerste deelopdracht voorzien voor een initiale periode van 12 maanden en mag 3 maal stilzwijgend verlengd worden (Art. 57 van de wet van 17 juni 2016). De maximumlooptijd van deze deelopdracht bedraagt bijgevolg 48 maanden.
Lot 2II.2.1. Benaming
Complexe en/of gevoelige sites & gebouwen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
II.2.4. Beschrijving
Algemeen beschouwd heeft onderhavige raamovereenkomst betrekking op de volgende HVAC-installaties en toestellen : De verwarmingsinstallaties ; De installaties voor de productie van sanitair warm water ; De ventilatiesystemen met of zonder koudeproductie ; De koelinstallaties van de mortuari evenals de koelkamers met positieve/negatieve temperatuur. Algemeen beschouwd omvat het globale onderhoud van deze installaties/toestellen drie verschillende gedeelten, waarbij elk gedeelte op zijn beurt een aantal prestaties omvat : PREVENTIEF-gedeelte o Periodiek onderhoud en nazicht o Monitoring en regelmatige opvolging CURATIEF-gedeelte o Herstelling en depannage EVOLUTIEF-gedeelte o Aanpassingswerken, uitbreidingswerken en aanpassing aan de normen o Opstellen van de EPB-controlerapporten
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Voor de drie percelen wordt de eerste deelopdracht voorzien voor een initiale periode van 12 maanden en mag 3 maal stilzwijgend verlengd worden (Art. 57 van de wet van 17 juni 2016). De maximumlooptijd van deze deelopdracht bedraagt bijgevolg 48 maanden.
Lot 3II.2.1. Benaming
Diverse gebouwen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
II.2.4. Beschrijving
Algemeen beschouwd heeft onderhavige raamovereenkomst betrekking op de volgende HVAC-installaties en toestellen : De verwarmingsinstallaties ; De installaties voor de productie van sanitair warm water ; De ventilatiesystemen met of zonder koudeproductie ; De koelinstallaties van de mortuari evenals de koelkamers met positieve/negatieve temperatuur. Algemeen beschouwd omvat het globale onderhoud van deze installaties/toestellen drie verschillende gedeelten, waarbij elk gedeelte op zijn beurt een aantal prestaties omvat : PREVENTIEF-gedeelte o Periodiek onderhoud en nazicht o Monitoring en regelmatige opvolging CURATIEF-gedeelte o Herstelling en depannage EVOLUTIEF-gedeelte o Aanpassingswerken, uitbreidingswerken en aanpassing aan de normen o Opstellen van de EPB-controlerapporten
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Voor de drie percelen wordt de eerste deelopdracht voorzien voor een initiale periode van 12 maanden en mag 3 maal stilzwijgend verlengd worden (Art. 57 van de wet van 17 juni 2016). De maximumlooptijd van deze deelopdracht bedraagt bijgevolg 48 maanden.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
VCA** certificaatDe inschrijver is verplicht een VCA** certificaat ( ) bij zijn offerte toe te voegen dat toont dat hij de minimale eisen beantwoordt inzake van veiligheid, gezondheid en milieu beantwoordt.Erkenning type L of type GIn het Brusselse Gewest moet het onderhoud en de periodieke controle van de verwarmingsinstallaties uitgevoerd worden door erkende verwarmingsketeltechnici in bezit van een bekwaamheidsattest dat zowel geldig is voor erkende verwarmingstechnici van het type L of van het type G, naargelang het brandstoftype.De inschrijver is verplicht bij zijn offerte een kopie te voegen van de bekwaamheidsattesten (type L huisbrandolie), G1 (atmosferische gasverwarmingsketel en premixbrander) en G2 (gasverwarmingsketels met ventilatorbrander) van zijn personeel. Deze documenten moeten volgende gegevens bevatten : identificatienummer van het certificaat, naam en adres van de houder en de geldigheidsdatum.VerzekeringenRekening houdend met het uitgebreide vastgoedpark en met de aard van de technische installaties die het voorwerp vormen van voorliggende opdracht, moet de inschrijver over de verzekeringen beschikken inzake arbeidsongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid om verzekerd te zijn voor elke vorm van schade.Hiertoe moet de inschrijver uiterlijk op de dag van aanvang van de uitvoering van de raamovereenkomst een verzekering hebben afgesloten inzake arbeidsongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid met een dekking die minstens gelijk is aan de volgende bedragen :Voor perceel 1 : 2.000.000,- ?/jaarVoor perceel 2 : 2.000.000,- ?/jaarVoor perceel 3 : 1.000.000,- ?/jaarIn geval van gunning van meerdere percelen, is het minimale bedrag van de dekking gelijk aan de som van de bedragen vastgelegd voor de betreffende percelen :Indien de inschrijver reeds dergelijke verzekeringen heeft afgesloten, dient een attest van het lopende jaar te worden gevoegd bij zijn offerte, of indien deze lopende verzekeringen een lager bedrag dekken, moet het contractvoorstel tot uitbreiding van de dekking tot het vereiste bedrag worden bijgevoegd.Op elk moment tijdens de uitvoering van de raamovereenkomst, legt de opdrachtnemer deze attesten voor binnen een termijn van vijftien dagen met ingang van het verzoek van de aanbestedende overheid.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Een verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
De minimale vereiste globale omzet bedraagt 3.500.000,- ?/jaar
Bij de gunning van verschillende percelen, is de totale minimale jaarlijkse omzet gelijk aan de som van de drempelwaarden voor de betrokken percelen.
Voor perceel 1 : 900.000,- ?/jaar
Voor perceel 2 : 2.000.000,- ?/jaar
Voor perceel 3 : 600.000,- ?/jaar
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijver levert een lijst af met het minimale aantal referenties zoals opgegeven voor de percelen 1 tot 3 (zie pagina 18 van het bestek)
Eventuele minimumeisen:
De referenties vermeld op deze lijst moeten verwijzen naar gebouwen waarvoor de inschrijver in de laatste 3 jaar gedurende minstens 12 maanden instond voor het onderhoud en de herstellingen van de volledige HVAC-installaties.
(zie pagina 18 van het bestek)
Voor elk gebouw vult de inschrijver een gegevensfiche in waarvoor hij gebruik maakt van het model in bijlage J of een gelijkaardig model. Hij waakt erover dat de fiche goed wordt ingevuld en alle informatie bevat waaruit kan worden afgeleid dat specifieke eisen werden nageleefd.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-03-25 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-03-25
Plaatselijke tijd: 12:00
Adres: Geen openbare opening omdat het een elektronische opening is
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Alle eventuele vragen en antwoorden met betrekking tot deze raamovereenkomst zullen behandeld worden via het forum dat geactiveerd wordt op de site e-notification en bereikbaar via de volgende link :https ://enot.publicprocurement.be/changeLanguage.do?language=nl-NLDe potentiële inschrijvers hebben de verplichting zich aan te melden op de site om hun vragen te kunnen stellen en de antwoorden te raadplegen op de vragen die door henzelf of door andere potentiële inschrijvers gesteld werden.Ze zullen geïnformeerd worden over ieder nieuw antwoord op een vraag die gesteld werd betreffende deze raamovereenkomst via het elektronische adres dat ze bij de registratie zullen meegedeeld hebben.Door het indienen van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA, zie bijlage H ), verklaart de inschrijver dat noch hij, noch de eventuele boven vernoemde entiteiten, zich in een geval van uitsluiting bevinden waarnaar wordt verwezen in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juin 2016.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Een schorsingsberoep kan bij de Raad van State ingediend worden binnen de 15 dagen na de bekendmaking van de aankondiging van opdracht of van de datum van de notificatie van de gunningsbeslissing, uitsluitend volgens een procedure bij uiterst dringende noodzakelijkheid. Een vernietigingsberoep kan bij de Raad van State ingediend worden binnen de 60 dagen na de bekendmaking van de aankondiging van opdracht of na de notificatie van de gunningsbeslissing. Het beroep wordt ingediend met een gedagtekende aanvraag die door u of door een advocaat moet ondertekend worden. De aanvraag moet per aangetekende brief gestuurd worden naar de Eerste Voorzitter van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 in 1040 Brussel, ofwel per elektronische procedure via de site http://eproadmin.raadvst-consetat.be/.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-02-20