Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Patrick Beckers
Tel: +32 25638284
Fax: +32 25153281
E-mail: patrick.beckers@mivb.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=327920
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Vernieuwing en/of aanpassing van DC kasten in de Brusselse Metro. Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4101/JP/PB-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 31153000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht betreft de vernieuwing en/of de aanpassing van de voedingskasten van bepaalde signalisatieposten van spoorwegbeveiliging in de Brusselse Metro, meer bepaald: - de levering en plaatsing van 19 voedingskasten in de betreffende signalisatieposten ter vervanging van bestaande kasten; - de levering van 9 stuks uitrusting transfo/gelijkrichter met inbegrip van de integratie ervan in de bestaande kasten ter vervanging van de bestaande elementen.
De prestaties voor het wegnemen van de bestaande uitrustingen en de montage van de nieuwe uitrustingen op de plaats van de oude uitrustingen in de signalisatieposten moeten uitdrukkelijk gebeuren tijdens één nacht en buiten de uitbatingsuren van de metro.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
De opdracht beoogt de sluiting van een raamovereenkomst voor de vernieuwing en/of de aanpassing van de voedingskasten van bepaalde signalisatieposten van de spoorwegveiligheid in de Brusselse Metro, namelijk: - De vernieuwing van 18 bestaande voedingskasten type "Automation" en 1 voedingskast type "ABB", tezamen 19 stuks. De vernieuwing bestaat uit: ? de bouw en de levering van een nieuwe voedingskast; ? de plaatsing van de nieuwe kast in de betreffende signalisatiepost met inbegrip van de omschakeling van de kabels en de indienststelling van de nieuwe voedingskast; ? het afschakelen en het verwijderen van de oude voedingskast. - De vervanging van 9 stuks transfo /gelijkrichteruitrusting type "Ascom" alsook de integratie ervan in de bestaande kasten. De vervanging bestaat uit: ? de levering van een nieuwe gelijkrichtermodule; ? de inbouw van de nieuwe modules in de bestaande kasten in de betreffende signalisatiepost met inbegrip van de aanpassing van de kasten; ? het in overeenstemming brengen van de kasten volgens de audit van AIB-Vinçotte, een erkende Belgische organisatie voor controle en certificatie.
II.2.7. Looptijd
36 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
- De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de situaties van de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. - Zie het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.***** Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen *****.1. Wanneer u de onderhavige aankondiging van een opdracht van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be) gedownload hebt, moet u zich ervan vergewissen dat u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen)gedownload hebt.2. Vervolgens moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het PDF-document en anderzijds het XML-bestandbewaren (= ophalen)3. Ga naar de website https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espd-request.xml" dat u onder punt 2 opgehaald hebt.8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit en de hoeveelheidgevraagde gegevens tebepalen10. Klik op "Overzicht"11. Download "in de 2 formaten"12. Sla dit bestand "espd-request.zip" met daarin uw UEA op13. Voeg dit UEA-bestand, "espd-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier op het ogenblik van de verzendingervan.Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat !
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- Zie het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.
Eventuele minimumeisen:
De analyse betreffende de economische en financiële draagkracht van de kandidaatonderneming zal
aantonen dat de gemiddelde waarde van haar drie meest recente jaaromzetcijfers (omzetcijfers die beschikbaar zijn voor die
drie meest recente boekjaren) in termen van grootteorde strikt hoger is dan het derde van de geraamde waarde die onder punt
II.1.5 van onderhavige aankondiging van een opdracht vermeld staat. De MIVB zal ook de kandidaten verwijderen van wie de
financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen die beschikbaar zijn voor die drie meest recente boekjaren) niet laten
zien dat zij de draagkracht hebben om een opdracht zoals beschreven onder punt II.2.4 tot een goed einde te brengen. Ze zal
elke kandidaat verwerpen van wie het eigen vermogen negatief is.
De bewijsstukken met betrekking tot economische en financiële draagkracht moeten bij de kandidaatstelling en bij het Uniform
Europees Aanbestedingsdocument (UEA) gevoegd worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- Zie het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.
Eventuele minimumeisen:
De analyse betreffende de technische en beroepsvaardigheid zal aantonen dat de
kandidaatonderneming in staat is om de opdracht, zoals beschreven onder punt II.2.4 van voorliggende aankondiging van een
opdracht, tot een goede einde te brengen, en dit door het afleveren van:1-Een lijst met de opbouw, de leveringen en plaatsingen van voedingskasten (eventueel voor uitrustingen voor spoorveiligheid) die de onderneming heeft uitgevoerd tijdens de voorbije vijf jaar. Op deze lijst zullen de volgende gegevens ingevuld moeten worden: een beschrijving van de opdracht, zowel publiek als privé, het bedrag ervan, de data of periodes van indienststelling, de contactgegevens van de klanten waarvoor ze bestemd waren, de naam en gegevens van de contactpersoon in die ondernemingen. Het bedrag van een referentie-opdracht bedraagt minimaal 75 procent van de geraamde waarde van deze opdracht.
- Indien het gaat over leveringen voor een publieke overheid worden deze bewezen met certificaten opgesteld of geviseerd door de bevoegde overheid;
- Indien het gaat over leveringen voor private personen zijn deze certificaten opgesteld door de bouwheer. Bij gebrek aan dit certificaat is een eenvoudige verklaring toegestaan.
2-Een beschrijving van het beleid inzake milieubeheer, sociaal beheer en het kwaliteitszorgsysteem van de kandidaat.
a. Voor wat het milieubeheer betreft, moet het ISO 14000-certificaat (audits), het Europees reglement EMAS nr. 761/2001 (audit)
of eender welke andere certificatie of beschrijving van een gelijkaardige aanpak bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd
worden.
b. Voor de sociale criteria moet het SA 8000-label of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige aanpak, of zelfs een
verklaring op erewoord dat alle overeenkomsten in acht genomen worden die als basis voor het SA 8000-label gediend hebben,
bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden.
c. Voor de kwaliteitszorg moet het ISO 9000-certificaat of eender welke andere certificatie of een beschrijving van het
kwaliteitszorgsysteem bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden (met bijzondere aandacht voor de kwaliteitscontrole,
vóór levering, en voor het beheer van klachten en van gebreken). De beschrijving van de kwaliteitscontrole zal vergezeld zijn
van een kopie van een kwaliteitscontrolerapport (of een checklist) m.b.t. detecteersystemen.
3-Een verklaring op erewoord dat de contacten met het MIVB-personeel doorheen de verschillende fasen van de
raamovereenkomst, inclusief tijdens de fasen van technische keuring en indienststelling, in het Nederlands of in het Frans zullen verlopen.
4-Een formele verklaring dat de kandidaat zonder speciale formaliteiten het bezoek van een MIVB-afvaardiging aan zijn
inrichting of die van eventuele onderaannemers en klanten aanvaardt om zijn technische capaciteiten te beoordelen.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek.
III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-03-19 15:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
1. De MIVB zal de kandidaten uitsluiten die via hun kandidaatstellingsdossier niet aangetoond hebben dat ze de technische eneconomische draagkracht hebben om de opdracht tot een goed einde te brengen.2. De kandidatenselectie zal gebeuren op basis van de kwalitatieve selectiecriteria die in voorliggende aankondiging beschrevenworden.3. Elke onderneming (juridische entiteit) mag maar één kandidatuur indienen, hetzij in eigen naam, hetzijals tijdelijke vereniging. De tijdelijke verenigingen moeten uiterlijk op het moment van de indiening van het dossier met het oogop de kandidatenselectie aangegeven worden.4. Wijze van indienen - e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze en gebeurt via https://eten.publicprocurement.be .Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.Voor meer informatie, gelieve te raadplegen: http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.5. Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de bijhorende documenten en aanvaarden zij door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post ten laatste 15 kalenderdagen voor de uiterste termijn voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.6. De gevraagde gegevens dienen in de UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in de UEA of de aankondiging om is verzocht mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag tot deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.7. Een kandidaat mag desgevallend een beroep doen op de capaciteit van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende overheid bewijzen dat hij over de nodige resources zal beschikken om de opdracht uit te voeren, door voorlegging van het engagement van die entiteiten dat ze voor deze specifieke opdracht deze resources ter beschikking van de opdrachtnemer zullen stellen. Deze entiteit dient zich in een afzonderlijk Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor alle door de kandidaat aangegane engagementen garant te stellen en dient zich ertoe te verbinden om haar volledige medewerking te verlenen en om in het kader van deze opdracht alle noodzakelijke resources ter beschikking van de MIVB te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een vereniging van kandidaten een beroep doen op de capaciteit van deelnemers aan de vereniging en op die van andere entiteiten.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consestat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consestat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consestat.be
Internetadres(sen): http:///www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Conform artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende demotivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringenen diensten worden de rechtsmiddelen - op straffe van niet-ontvankelijkheid - ingezet binnen de termijnen bedoeld in §2 tot §4, te rekenen vanaf de publicatie, de communicatie of de kennisneming van de akte, naargelang het geval. Het verzoek tot vernietiging bedoeld in artikel 14 wordt ingediend binnen een termijn van zestig dagen. De aanvraag van een schorsing bedoeld in artikel 15 wordt ingediend binnen de termijn van vijftien dagen. Ingeval artikel 18 toegepast wordt, bedraagt de termijn tien dagen. Het verzoek om schadevergoeding bedoeld in artikel 16 wordt ingediend binnen een termijn van vijf jaar.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-02-12