Schaarbeekse Haard

Volledige renovatie van 3 woongebouwen - Hoste-De Craene



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: SCHAARBEEKSE HAARD
Postadres: Trooststraat 70,BE-1030 Brussel
Contactpersoon: Stefanie Pilottek
Tel: +32 22408052
Fax: +32 22408060
E-mail: spilottek@fsh.irisnet.be
Internetadres(sen): www.foyerschaerbeekois.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=293945


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Volledige renovatie van 3 woongebouwen - Hoste-De Craene 
Referentienummer: FOYER SCHAERBEEKOIS-2580/2017/06/01-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71000000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Opdracht betreffende de studie (vaste tranche) en de opvolging van de werken (voorwaardelijke tranche) van de volledige renovatie van 3 woongebouwen gelegen J. Hostestraat, 35-37, 41 en A. De Craenestraat, 22 te 1030 Brussel, met inachtneming van een duurzame en ecologische visie.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: 1030 Schaarbeek
II.2.4. Beschrijving
De opdracht is gericht op de aanwijzing van een ontwerper die belast wordt met de volledige opdracht betreffende de studie (vaste tranche) en de opvolging van de werken (voorwaardelijke tranche) van de volledige renovatie van renovatie van 3 woongebouwen gelegen J. Hostestraat, 35-37, 41 et De Craenestraat, 22 te 1030 Brussel met inachtneming van een duurzame en ecologische visie. De onderhavige opdracht wordt verdeeld in een vaste tranche en een voorwaardelijke tranche. De vaste tranche bestaat uit een ontwerpersopdracht tot en met de indiening van de vergunning. De voorwaardelijke tranche bestaat uit de voortzetting van deze opdracht, vanaf de fase "Aanbestedingsbasisdossier" tot de definitieve oplevering. De bestelling van de voorwaardelijke tranche is afhankelijk van de verkrijging van de begrotingskredieten. Het budget van de werken beloopt 2.077.995,00 ? exclusief btw, Voor deze opdracht wenst de aanbestedende dienst een multidisciplinair team aan te stellen bestaande uit een architect en een ingenieur stabiliteit, een ingenieur bijzondere technieken, en een EPB-adviseur (verplichte optie, zie hieronder).  In de veronderstelling dat het specifieke personeel dat nodig is om alle geplande opdrachten uit te voeren zich niet binnen eenzelfde professionele structuur bevindt, wordt een deelnemersteam gevormd door een combinatie van ondernemers. De verschillende natuurlijke of rechtspersonen die deze combinatie vormen, handelen gezamenlijk namens de combinatie. De architect vertegenwoordigt de combinatie ten opzichte van de aanbestedende overheid en is belast met de coördinatie van de studies en van de prestaties van de andere leden van de vereniging. Elk lid van de combinatie van ondernemers ondertekent de kandidatuur. Kandidaturen die de opdrachtgever vanaf de selectiefase niet kunnen verzekeren deze contractuele relatie te zullen genieten, worden verworpen. De aandacht van de ondernemers die in verschillend samengestelde combinaties verschillende kandidaturen indienen, en van de combinaties waarbinnen zij zouden deelnemen, wordt gevestigd op het feit dat het, zoals bepaald in artikel 54 § 2 van het koninklijk besluit van 18 april 2017, verboden is om in het stadium van de indiening van de offertes meerdere keren deel te nemen. Het gevolg van dat verbod is dat alle offertes van inschrijvers die bij een meervoudige deelneming betrokken zijn, moeten worden verworpen. Bij selectie van de twee kandidaten die bij de meervoudige deelneming van een ondernemer betrokken zijn, kan die laatste slechts een offerte indienen in het kader van één van beide kandidaten. De betrokken kandidaten moeten op die situatie anticiperen om te vermijden dat hun offerte wordt verworpen. Bij meerdere deelnemingen van één of verschillende ondernemers verloopt de selectieprocedure als volgt: 1) In een eerste fase gaat de aanbestedende overheid over tot de analyse en voorlopige rangschikking van de betrokken kandidaten, rekening houdend met eventuele dubbele offertes ; 2) In een tweede fase informeert de aanbestedende overheid de combinaties met het risico op een dubbele offerte over hun voorlopige rangschikking en verzoekt zij de operatoren die in verschillende combinaties voorkomen, de combinatie te kiezen via dewelke de offerte wordt ingediend ; 3) In een derde fase gaat de aanbestedende overheid over tot de definitieve rangschikking van de kandidaturen nadat zij één of verschillende combinaties met het risico op een dubbele offerte heeft geschrapt, en nodigt zij de verschillende kandidaten uit om een offerte te formuleren ». 
II.2.7. Looptijd
100 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 mogen de kandidaten zich niet in één van de in de artikelen 67 t/m 69 van de wet van 17 juni 2016 bedoelde uitsluitingsgronden bevinden.Overeenkomstig artikel 39 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 waarin wordt bepaald dat in de opdrachtdocumenten het toepassingsgebied van de verklaring op erewoord kan worden verruimd, verklaart de kandidaat door de indiening van zijn deelnemingsaanvraag: op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen (deze documenten worden gevraagd ingeval de kandidaat in aanmerking komt voor de selectie). Voor het bureau of elk lid van de combinatie van ondernemers:A/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van art. 62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017:De kandidaat die geen personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn deelnemingsaanvraag een verklaring op eer waaruit dat feit blijkt.De kandidaat die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn deelnemingsaanvraag een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen. De kandidaat die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt dat niet hierboven wordt bedoeld, sluit een attest in dat werd uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid en dat bevestigt dat de kandidaat voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.Het attest heeft betrekking op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen.B/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van art. 63 van het koninklijk besluit van 18 april 2017:De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste ontvangstdatum van de deelnemingsaanvragen.Belgische kandidaten moeten een door de FOD Financiën uitgereikt attest voorleggen.C/ De eventuele corrigerende maatregelen bedoeld in art. 70 van de wet van 17 juni 2016 D/ StrafregisterDe kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een uittreksel uit het strafregister of een gelijkwaardig document dat is afgeleverd door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het betreffende land.E/ Bewijs van afwezigheid van faillissement De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een door de bevoegde instantie van het betreffende land afgeleverd bewijs dat aantoont dat de kandidaat of inschrijver niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, er voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen.Voor de documenten in punten A/, B/ en E/, zal de aanbestedende overheid gebruik maken van Télémarc en zullen zij slechts aan de kandidaten worden gevraagd, indien zij niet via deze weg kunnen worden verkregen.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Zie document "III.1.3.Technische en beroepsbekwaamheid"


III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.1 Inlichtingen over een bepaalde beroepsgroep:
Het verrichten van de dienst is voorbehouden aan een bepaalde beroepsgroep: JA
Verwijzing naar de toepasselijke wettelijke of bestuursrechtelijke bepaling:


III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Niet-openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-03-13 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De aanbestedende overheid past de in de artikelen 128 en 129 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 bepaalde overgangsmaatregelen toe en maakt geen gebruik van elektronische communicatiemiddelen.De eerste fase van onderhavige procedure bestaat uit de verzending, door de kandidaten, van de documenten die in de punten III.2 en IV.1.2 van deze aankondiging worden vermeld. Op basis daarvan zal de aanbestedende overheid overgaan tot een selectie van de kandidaten. Het bestek wordt enkel aan de geselecteerde kandidaten toegestuurd.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG VAN BRUSSEL
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel
E-mail: info@just.fgov.be
Internetadres(sen): https://justice.belgium.be/fr

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-02-04

Vergelijkbare advertenties van BDA