Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Alliantie van Brusselse Coöperatieven
Postadres: Albert Dumonlaan 10,BE-1200 Brussel
Contactpersoon: De heer Mohamed Boucham
Tel: +32 23744150
Fax: +32 24352407
E-mail: mboucham@sisp.irisnet.be
Internetadres(sen): www.slrb.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - INNOVATIEPARTNERSCHAP voor de aanwijzing van een consortium voor de opdracht van onderzoek en ontwikkeling, ontwerp, en realisatie van de versnelde renovatie van het gebouw "Dumont 28-30". Referentienummer: I_K_1706_Enveloppe Dumont
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Albert Dumontlaan 28-30 te 1200 Brussel
II.2.4. Beschrijving
"Het Innovatiepartnerschap betreft de aanwijzing van een consortium, voor de volledige opdracht inzake het onderzoek, de ontwikkeling, het ontwerp en de uitvoering, zoals beschreven in delen 3 en 4 van dit bestek, met een oplossing voor een geprefabriceerde gevelbekleding voor de versnelde renovatie van de gebouwschil, evenals de ventilatiesystemen, van een bewoond sociaal woongebouw, gelegen aan de Albert Dumontlaan 28-30 te 1200 Brussel, in het kader van een duurzame en ecologische aanpak. De opdracht wordt opgedeeld in een vast gedeelte en verschillende voorwaardelijke gedeelten, elk gekoppeld aan specifieke doelstellingen en milestones, waarvan de uitvoeringsgraad zal bepalen of het volgende gedeelte al dan niet wordt besteld. De betrokken gedeelten bestaan uit: Voor het luik "onderzoek en ontwikkeling" : - Gedeelte "haalbaarheid en initieel concept" (vast gedeelte); - Gedeelte "gedetailleerd concept" ; - Gedeelte "uitvoeringsprototype en eindconcept"; - Gedeelte "validatie voor uitvoering". Voor het luik "uitvoering": - Gedeelte "architectuur"; - Gedeelte "werken". De opdracht bevat een luik Onderzoek en Ontwikkeling (O&O) die moet uitmonden in een innoverende renovatieoplossing die vervolgens op andere soortgelijke gebouwen kan worden toegepast. Voor dit O&O-luik wordt de aanbestedende overheid bijgestaan door het WTCB. Voor deze volledige opdracht wenst de aanbestedende overheid een multidisciplinair team aan te duiden, samengesteld uit minstens: Een architect; Een ingenieur speciale technieken (ventilatie); Een EPB-adviseur; Een bekwaam aannemer op gebied van geprefabriceerde constructies (fabricage en plaatsing). Het vereiste erkenningsniveau voor deze opdracht betreft categorie D, klasse 3. Eenzelfde persoon kan over verschillende vaardigheden beschikken; de vaardigheden van de architect en aannemer moeten echter op zijn minst verschillend zijn. Gezien de noodzaak van de onafhankelijkheid van de architect, moeten de architect en de aannemer bovendien in de inschrijvende entiteit voorkomen (met andere woorden het consortium) en mogen zij dus geen onderaannemers van elkaar zijn. De inschrijver wordt eraan herinnerd dat hij zijn verplichtingen moet nakomen in verband met de bijstand aan de aanbestedende overheid op gebied van energieprestaties in het kader van eenvoudige renovaties in de zin van de geldende wetgeving houdende de energieprestatie en het binnenklimaat van gebouwen, zoals vermeld in deel 4 van dit bestek. De deelnemers vormen samen een ondernemersgroep. De bepalingen van artikelen 77 en 78 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 zijn van toepassing. De verschillende natuurlijke of rechtspersonen die deel uitmaken van de groep, treden namens deze groep gezamenlijk op, onverminderd de naleving van de onafhankelijkheid van de architect in de zin van de wet van 20 februari 1939 op de bescherming van de titel en van het beroep van architect, en het koninklijk besluit van 18 april 1985 tot goedkeuring van het door de Nationale Raad van de Orde der Architecten vastgestelde Reglement van beroepsplichten. Hij die de groep zal vertegenwoordigen ten aanzien van de aanbestedende overheid en die instaat voor de coördinatie van de studies en prestaties die door de andere leden van de vereniging worden uitgevoerd, moet door de inschrijver in zijn offerte duidelijk worden geïdentificeerd. Deze persoon dient bevoegd te zijn om de groep ten aanzien van de aanbestedende overheid te binden. In toepassing van artikel 55 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 is de indiening van een gemeenschappelijke offerte door verschillende geselecteerde kandidaten verboden."
II.2.7. Looptijd
16 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
"Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016, mogen de kandidaten zich niet bevinden in één van de in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 bedoelde uitsluitingsgronden.In toepassing van artikel 39 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 dat bepaalt dat de opdrachtdocumenten het toepassingsgebied van de verklaring op erewoord mag uitbreiden, verklaart de kandidaat door het indienen van zijn aanvraag tot deelneming op erewoord dat hij in bezit is, en zich verbindt om onderstaande documenten op simpele aanvraag van de aanbestedende overheid mee te delen binnen een termijn van 10 dagen.De aanbestedende overheid controleert inderdaad zelf de elementen die hij kan controleren in de databases waar hij toegang toe heeft. De kandidaat verbindt zich ertoe de andere documenten (onder meer het strafregister) voor te leggen wanneer de aanbestedende overheid hierom vraagt. Men raadt de kandidaat aan de nodige stappen te ondernemen om dit document te verkrijgen zodra hij van de aankondiging van de opdracht op de hoogte is. Het strafregister moet worden verkregen voor elk persoon (rechtspersonen in geval van bedrijven of fysieke personen indien natuurlijke personen aan de groep deelnemen) uit de groep die zich kandidaat stelt.Deel A: gronden aangaande strafrechtelijke veroordelingenHet ontbreken van uitsluitingsgronden in dit verband zal op vraag van de aanbestedende overheid worden bewezen door een uittreksel uit het strafregister van de inschrijver (artikel 72, § 2, 1 ° van het KB van 18 april 2017).Deel B: gronden met betrekking tot het betalen van belastingen en taksen of socialezekerheidsbijdragenDe aanbestedende overheid controleert zelf elektronisch of de kandidaat in regel is met zijn sociale verplichtingen via de applicatie Digiflow/telemarc (art. 62, §2 van het KB van 18 april 2017). Op vraag van de aanbestedende overheid, voegt de kandidaat die personeel tewerkstelt, afkomstig van een andere Lidstaat van de Europese Unie, bij zijn kandidatuur een attest, uitgereikt door de buitenlandse bevoegde instantie waaruit blijkt dat hij in orde is op die datum met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is (art. 62, § 3, par. 3).De aanbestedende overheid controleert zelf elektronisch of de kandidaat in regel is met zijn fiscale verplichtingen door de toepassing Digiflow/telemarc (art. 63, §2 van het KB van 18 april 2017).Indien de kandidaat afkomstig is van een andere Lidstaat van de Europese Unie, zal hij op verzoek van de aanbestedende overheid het attest verstrekken van de bevoegde belastingdienst waaruit blijkt dat hij in regel is met zijn fiscale verplichtingen (art. 63 , §3, al. 2)."
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. "1. Naast de typische vaardigheden in verband met de renovatie van een soortgelijk gebouw, en gezien de complexiteit van de beoogde opdracht in dit innovatiepartnerschap, wordt van het kandidaat-team verwacht: om over een volledig consortium te beschikken; om de ervaring van minstens één lid van het consortium te kunnen aantonen in onderzoeks- en ontwikkelings- en / of innoverende activiteiten. Om zijn technische en beroepsbekwaamheid aan te tonen, voegt de kandidaat bij zijn aanvraag tot deelneming: - Voor de architect: opgave van het inschrijvingsnummer op de tabel van de Orde van Architecten in de provincie waar hij verblijft of, voor de onderdanen van de Lidstaten van de Europese Unie of een andere Staat aangesloten bij het EER-akkoord die het beroep van architect in het buitenland uitoefenen, de verklaring op erewoord dat ze een voorafgaande prestatieverklaring zullen indienen bij de nationale raad van de Orde van Architecten.- Voor de ingenieur speciale technieken: een kopie van het studiegetuigschrift van de natuurlijk persoon die belast is met de opdracht, dat zijn hoedanigheid van burgerlijk ingenieur in elektromechanica of in elektriciteit of van bouwkundig ingenieur of van ingenieur-architect of industrieel ingenieur en/of bezit van een masterdiploma in de industriële wetenschappen met de optie bouw, elektromechanica of elektriciteit aantoont, conform de wet van 11 september 1933 op de bescherming van de titels van hoger onderwijs. De natuurlijk persoon die belast is met de opdracht zal tijdens de uitvoering van de opdracht over een titel moeten beschikken die hem toelaat de kandidaat raadgevend ingenieur of de kandidaat van het ingenieursadviesbureau aan te stellen.- Voor de EPB-Adviseur: een kopie van de kennisgeving van de erkenning voor de uitoefening van de opdracht van EPB-adviseur, overeenkomstig het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19/06/2008 betreffende de erkenning van de EPB-adviseurs, afgeleverd door het Leefmilieu Brussel.- Voor de aannemer: de aanvraag tot deelneming bevat: 1° hetzij het bewijs dat de kandidaat over de vereiste erkenning beschikt, met name categorie D, klasse 3;2° hetzij een bewijs dat de kandidaat in het bezit is van een getuigschrift of is ingeschreven op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere Lidstaat van de Europese Unie. In dat geval mag de kandidaat aan zijn aanvraag tot deelneming het door de bevoegde certificeringsinstantie afgegeven getuigschrift of het bewijs van de door de bevoegde instantie van de Lidstaat gecertificeerde inschrijving, evenals elk document dat de gelijkwaardigheid van dit getuigschrift of deze inschrijving met de vereiste erkenning kan vestigen, toevoegen. Deze getuigschriften vermelden de referenties om op de officiële lijst te worden geregistreerd of om de certificering te verkrijgen, evenals de klassering op deze lijst;3° hetzij dat de kandidaat zich beroept op de toepassing van artikel 3, lid 1, 2°, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers.2. 2. Draagkracht van andere entiteitenEen kandidaat kan voor een bepaalde opdracht, zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, zoals bedoeld in artikel 78 van de wet van 17 juni 2016 en artikel 73 van het koninklijk besluit van 18 april 2017. De derde partij wiens draagkracht wordt gebruikt, zal een verbintenis voorleggen (zie Bijlage 2 van het Bestek) dat hij zijn middelen ter beschikking zal stellen van de opdrachtnemer indien de opdracht wordt gegund.Bovendien: - indien er beroep wordt gedaan op de draagkracht van een derde partij voor de economische en financiële draagkracht, zal de derde partij hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld in het kader van de uitvoering van de opdracht (art. 78 van de wet van 17 juni 2016), tenzij voor architecten, waarvan de wet van 20 februari 1939 op de be.(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
1. ? Pour l'expérience dans les activités de recherche et développement et/ou innovation : minimum une et maximum trois référence(s) qui, prise(s) globalement, démontre(nt) qu'au moins un des membres du consortium a participé, endéans les cinq ans de la publication du présent marché, à des activités de recherche et développement et/ou d'innovation. Ce membre devra à tout le moins avoir participé en tant que partenaire à un projet de recherche et développement, ou avoir assuré le suivi d'un tel projet en tant que membre d'un comité d'accompagnement.
? Pour l'expérience dans la mise en ouvre de solutions préfabriquées : minimum une et maximum trois référence(s) de projet(s) de construction, dans le résidentiel, démontrant qu'au moins un membre du consortium dispose d'expérience en matière de préfabrication.
Pour rappel, les qualifications d'architecte, ingénieur en techniques spéciales et/ou conseiller PEB peuvent être réunies dans le chef d'une seule personne.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 3
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Innovatiepartnerschap: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-02-28 08:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De eerste fase van deze procedure omvat het verzenden, door de kandidaten, van de documenten die aangeduid worden onder punten III.2 en IV.2 van deze aankondiging. Op grond hiervan zal de aanbestedende overheid overgaan tot de selectie van de kandidaten. De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG VAN BRUSSEL
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel
E-mail: info@just.fgov.be
Internetadres(sen): https://justice.belgium.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-01-28