Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
Postadres: Vooruitgangstraat 80/1,BE-1035 Brussel
Contactpersoon: wnd. Directrice, Ir V. Lerate
Tel: +32 22041967
E-mail: vlerate@gob.brussels
Internetadres(sen): https://mobilite-mobiliteit.brussels/fr https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=327174
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
Postadres: Vooruitgangstraat 80/1,BE-1035 Brussel
Contactpersoon: Ir Philippe Boogaerts
Tel: +32 22041950
E-mail: pboogaerts@gob.brussels
Internetadres(sen): https://mobilite-mobiliteit.brussels/fr https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=327174
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Werken van levering en installatie van borden voor parkeergeleiding van publieke parkings en P+R parkings in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest fase 2 Referentienummer: DAA-BMB/DGE-DBO/2017.1149-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45316200
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht heeft als voorwerp de levering, plaatsing en indienststelling van dynamische parkeergeleidingsborden.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
VERLOOP VAN DE WERKEN -de prestaties voor de aanvraag van de stedenbouwkundige vergunningen; -de signalisatieplannen voor de OSIRIS vergunningsaanvragen; -de stabiliteitsberekeningen van de funderingsmassieven; -alle civieltechnische werken zoals het graven en opvullen van de sleuven, het gieten van funderingsmassieven, inclusief de voorafgaande werkzaamheden (proefsleuven), ongeacht het tracé; -de levering van de wachtbuizen en de kabels; -de kabelleggingswerken en hun aansluiting; -het herstel in zijn oorspronkelijke staat van de site na de werken; -de evacuatie van afbraakmaterialen; -studie, levering, vervaardiging, plaatsing van de dynamische borden; -de opleveringsproeven van de dynamische borden in de fabriek (FAT); -de keuring van de installatie door een erkend organisme (SAT 1); -de configuratie van het dynamische bord (SAT 2); -de eventuele aanpassing van de software, bv van maximum 14 naar maximum 17 karakters voor de naam van de parking (op vraag van de Belgische Parkeerfederatie); -een volledige garantie- en onderhoudsperiode voor de installaties die deel uitmaken van de opdracht, bepaald op twee jaar; -het bezorgen van alle documenten, plannen, vergunningen in het Nederlands en/of het Frans. De technische documenten worden in beide talen afgeleverd. -de voorlopige en definitieve oplevering van de dynamische borden.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het bewijs van erkenning: hetzij het bewijs van zijn erkenning als aannemer van werken voor de uitvoering van werken van ondercategorie S2, S4 of P2 en van de klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte (klasse 6 volgens de raming van de aanbestedende overheid); hetzij het bewijs van een gelijkwaardige erkenning voortvloeiend uit zijn inschrijving op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschappen alsook uit eventuele aanvullende bescheiden; hetzij de nodige alternatieve bewijsstukken overeenkomstig artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, zoals gewijzigd (cf. artikel 1 van het ministerieel besluit van 27 september 1991).De niet-Belgische inschrijvers dienen de documenten waaruit blijkt dat ze voldoen aan de erkenning bij hun offerte te voegen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijver moet aantonen dat hij voldoende economische en financiële draagkracht heeft om de opdracht uit te voeren en om de gevraagde verplichtingen aan te gaan zonder een financieel risico voor de aanbestedende overheid op te leveren. Hiertoe voegt de inschrijver bij zijn offerte een verklaring betreffende het totale jaarlijkse omzetcijfer voor de laatste drie beschikbare boekjaren, voor een bedrag gelijk aan of hoger dan ? 2.000.000 (excl. btw), waarvan ? 40.000 (excl. btw) voor prestaties van dezelfde aard (plaatsing van parkeergeleidingsborden, installatie van camera's op palen).
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Referenties over opdrachten van werken van dezelfde aard (studies, plaatsing van parkeergeleidingsborden, installatie van camera's op palen), waarvan één voor een bedrag van minstens ? 40.000 (excl. btw). Gelet op de levensduur van de parkeergeleidingsborden mogen deze referenties niet ouder zijn dan vijftien jaar. De al dan niet tot de onderneming behorende technici of technische organen, in het bijzonder van die welke verantwoordelijk zijn voor de kwaliteitscontrole.Zullen worden geleverd :- de curriculum vitae van de technici waarover de inschrijver zal beschikken voor de realisatie van de opdracht, of ze nu al dan niet in de onderneming geïntegreerd zijn.- de diploma's en de relevante ervaring.- een specifiek organigram dat het personeel vermeldt, dat voor de uitvoering van de werken wordt ingeschakeld met minstens één tekenaar, één arbeider, één technieker, één softwarespecialist en één projectleider met elk minstens vijf jaar ervaring.- een organigram voor het onderhoudsgedeelte met minstens één tekenaar, één arbeider, één technieker, één softwarespecialist en één projectleider met elk minstens vijf jaar ervaring, alsook de beschrijving van de beheermethode bij een interventieverzoek.
Eventuele minimumeisen:
Klasse: Klasse 6 : tot 3.225.000 EUR, Categorie: S2, S4, P2
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-01-24 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-01-24
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: e-tendering
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Er is een voorafgaand, verplicht bezoek, op straffe van substantiële onregelmatigheid van de offerte, ter plaatse voorzien op 15/01/2019 om 14u (de plaats word per mail meegedeeld) om kennis te nemen van de bestaande toestand en van de te realiseren werken overeenkomstig het bestek. Bij dit bezoek zal de inschrijver vergezeld worden door een vertegenwoordiger van de aanbestedende overheid.Aan de inschrijvers wordt gevraagd in te schrijven met een e-mail naar het adres pboogaerts@gob.brussels en de naam en functie mee te delen van de perso(o)n(en) die zal (zullen) worden afgevaardigd naar het plaatsbezoek (maximum 2 personen).Vanaf 16/01/2019 om 14u worden er géén vragen van de kandidaat inschrijvers meer beantwoord.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Elk beroep tot schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid of nietigverklaring van een gunningsbeslissing (of opzegging) moet bij de Raad van State worden ingesteld:Binnen 15 dagen na de kennisgeving van de gemotiveerde beslissing voor een beroep tot schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid;Binnen 60 dagen na de kennisgeving van de gemotiveerde beslissing voor een beroep tot nietigverklaring.Voor meer details over de beroepsprocedure: zie de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-12-17