Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Carla Gevaert
Tel: +32 25638635
Fax: +32 25153281
E-mail: carla.gevaert@mivb.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=326609
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Levering en plaatsing van aanpasbare bedieningstafels voor dispatchers en gelijkaardige beroepen Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4177-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 39100000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Levering en plaatsing van moduleerbare bedieningstafels, samengesteld uit standaard elementen, die (gemakkelijk) aanpasbaar zijn volgens de specifieke noden van elke opeenvolgende bediener. De betrokken aantallen zijn geschat op een 70tal tafels in het jaar 2019. Naleveringen kunnen gedurende de verdere looptijd van het contract, maar zijn nog niet bekend .De MIVB opteert voor een raamovereenkomst met meerdere leveranciers, waarbij er een hoofdopdrachtnemer is en een secundaire opdrachtnemer, die aangesproken wordt in geval van falen of (tijdelijke) onbeschikbaarheid van de hoofdopdrachtnemer. Deze aankondiging van opdracht betreft in een 1ste fase een oproep tot kandidaatstelling. De kandidatuur dient gesteld door overmaking van een dossier met alle benodigde informatie, zoals beschreven in paragr. III.2 Deelnemingsvoorwaarden. In een 2de fase, na de evaluatie van de kandidaatstellingen, zal aan de geselecteerde bedrijven het bestek worden overgemaakt om offerte te kunnen indienen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Levering en plaatsing van moduleerbare bedieningstafels, samengesteld uit standaard elementen, die (gemakkelijk) aanpasbaar zijn volgens de specifieke noden van elke opeenvolgende bediener/gebruiker. De betrokken aantallen zijn geschat op een zeventigtal bedieningstafels gedurende het jaar 2019. Andere naleveringen kunnen plaats vinden gedurende de verdere looptijd van het contract, maar zijn nog niet bekend op dit ogenblik.De MIVB opteert voor een raamovereenkomst met meerdere leveranciers, waarbij er een hoofdopdrachtnemer is en een secundaire opdrachtnemer, die aangesproken wordt in geval van falen of (tijdelijke) onbeschikbaarheid van de hoofdopdrachtnemer. Deze aankondiging van opdracht betreft in een eerste fase een oproep tot kandidaatstelling. De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier met alle benodigde informatie, zoals beschreven in paragraaf III.2) "Deelnemingsvoorwaarden" van onderhavige aankondiging van opdracht.In een tweede fase, na de evaluatie van de kandidaatstellingen, zal aan de geselecteerde bedrijven het bestek worden overgemaakt opdat zij hun offerte zouden kunnen indienen.
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
1 maal met 12 maanden
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de situaties van artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) als bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espdDe MIVB heeft het recht om, op elk ogenblik in de procedure voor de gunning van de opdracht, de informatie in de UEA te controleren (verklaringen op erewoord).Om het UEA in te vullen:1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het PDF-document en anderzijds het XM-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espc-request.xml" dat u onder punt 2 uit de ZIP hebt gehaald8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in " beide formaten"12. Dit bestand "espc-request.zip" met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, "espc-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het ZIP-bestand ontvangen dat zowel de PDF als de .XML bevat.Het UEA moet ondertekend worden.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA.Als u uw kandidatuur voor deze Opdracht samen met een andere persoon in het kader van een vereniging wil indienen, als u een beroep doet op de capaciteit van andere entiteiten en in geval van aangestelde Onderaannemers, moeten evenwel één of meerdere Uniforme Europese Aanbestedingsdocumenten, ingevuld door de betrokken bedrijven zelf, worden ingediend.Als u een beroep doet op de capaciteit van andere entiteiten en in geval van aangestelde Onderaannemers, volstaat het om de volgende delen in te vullen:o deel II sectie A ("Gegevens over de ondernemer")o deel II sectie B ("Informatie over de vertegenwoordigers van de ondernemer")o deel III ("Uitsluitingsmotieven")Neem gerust contact op met de onder punt I.1) vermelde persoon als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen heeft over de inhoud van de documenten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van financiële gegevens (de omzet, balansen en resultatenrekeningen).- De kandidaat zal aan de MIVB de laatste 2 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellen zoals neergelegd bij de NBB) overmaken of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload communiceren. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.- Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep: het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.- Een kandidaat kan zich, in voorkomend geval en voor een welbepaalde opdracht, beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende dienst aantonen dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteiten zullen zich garant moeten stellen voor alle verbintenissen die door de kandidaat aangegaan worden en zullen zich ertoe verbinden hun volledige medewerking te verlenen en alle middelen die in het kader van onderhavige opdracht nodig zijn, ter beschikking te stellen van de MIVB. Onder dezelfde voorwaarden kan een groep kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de groep of op die van andere entiteiten.- De jaaromzet die de kandidaat realiseerde over de laatste 3 beschikbare boekjaren (in te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria punt B).
Eventuele minimumeisen:
- De jaaromzet van de kandidaat zal hoger zijn dan 1 300 000 EUR.
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten, waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht zoals beschreven in de rubrieken II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal al de kandidaten uitsluiten waarvan de eigen fondsen negatief zijn.
De bewijstukken met betrekking tot de economische en financiële draagkracht moeten worden toegevoegd aan uw kandidaatstelling en het UEA-document.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. een lijst met referenties van gelijkaardige leveringen uitgevoerd in de afgelopen 3 jaar met vermelding van:? een beschrijving van de opdracht met het aantal stuks- het bedrag,- de begin- en einddatum, - de naam van de betreffende onderneming-klant ( + de gegevens van een contactpersoon).(In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria IV punt C).2. getekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door de klanten (bij het kandidaatstellingsdossier te voegen).3. Een beschrijving van zijn voornaamste technische uitrustingen van de kandidaat in het betreffende domein en van zijn mogelijkheden inzake inzetbare werknemers (het aantal).4. Een beschrijving van de bedrijfspolitiek van de kandidaat op vlak van milieubeheer, sociaal beleid en kwaliteitszorgsysteem.a. Voor het milieubeheer mag het ISO 14000-certificaat (audits), het Europese reglement EMAS (CE) n° 761/2001 (audit) of eender welk ander certificaat of een beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze aan het kandidaatstellingsdossier toegevoegd worden.b. Voor de sociale criteria mag de kandidaat het SA 8000-label toevoegen of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze, of zelfs een verklaring op erewoord dat alle conventies die aan de basis lagen van het SA 8000-label nageleefd worden.c. Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000-certificaat of eender welk ander certificaat of een beschrijving van het kwaliteits-zorgsysteem van de kandidaat toegevoegd worden.
Eventuele minimumeisen:
- 1.De kandidaat zal minstens 2 referenties opgeven met minimum 10 stuks met de gegevens vermeld in punt 1
- 2. De kandidaat zal minstens 2 getekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door deze klanten opgeven, uit de referenties vermeld in punt 1.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-01-03 15:51
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
A. De MIVB behoudt zich het recht voor om gedurende de uitvoering van de raamovereenkomst, een deel van de bestellingen (circa 10 tafels) over te dragen aan Mobiris (en dienst van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest). Door het indienen van hun kandidatuur, aanvaarden de geïnteresseerde firma's deze mogelijke overdracht en aanvaarden zij om in die hypothese het Brussels Hoofdstedelijk Gewest te beschouwen als aanbestedende overheid voor het overgedragen gedeelte.B. Wijze van indienen - e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze en gebeurt via https://eten.publicprocurement.be. Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.Voor meer informatie, gelieve te raadplegen: http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.C. Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de bijhorende documenten en aanvaarden zij door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post ten laatste 15 kalenderdagen voor de uiterste termijn voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.D. De gevraagde gegevens dienen in de UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in de UEA of de aankondiging om is verzocht mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag tot deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.E. Een kandidaat mag desgevallend een beroep doen op de capaciteit van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende overheid bewijzen dat hij over de nodige resources zal beschikken om de opdracht uit te voeren, door voorlegging van het engagement van die entiteiten dat ze voor deze specifieke opdracht deze resources ter beschikking van de opdrachtnemer zullen stellen. Deze entiteit dient zich in een afzonderlijk Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor alle door de kandidaat aangegane engagementen garant te stellen en dient zich ertoe te verbinden om haar volledige medewerking te verlenen en om in het kader van deze opdracht alle noodzakelijke resources ter beschikking van de MIVB te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een vereniging van kandidaten een beroep doen op de capaciteit van deelnemers aan de vereniging en op die van andere entiteiten.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-11-23