Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Fred Kuhlman
Tel: +31 356237000
E-mail: fkuhlman@nabbnet.nl
Internetadres(sen): http://www.nabbnet.nl/ https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=324289
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor de levering van schuilhuisjes (incl. dynamisch passagiersinformatiesysteem) Referentienummer: MIVB-PUB507483-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 44212321
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie korte beschrijving punt II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
De schuilhuisjes binnen de 19 gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest werden traditioneel geplaatst, beheerd, onderhouden en publicitair geëxploiteerd door elk van de gemeenten zelf. Nu wenst de MIVB deze rol als opdrachtgever zelf op zich te nemen. Elke gemeente beslist hier autonoom over. Een aantal gemeenten zijn nog voor meerdere jaren gebonden aan hun huidige contract. En de andere gemeenten, die in de overgangssituatie zitten, hebben reeds het beheer van de huidige schuilhokjes toevertrouwd aan de MIVB. De opdracht neemt de vorm aan van een raamovereenkomst. De bestelling van de schuilhokjes kan pas plaatsvinden indien de zone wordt toevertrouwd aan de MIVB. Dat is reeds het geval voor een twaalftal gemeenten. De raamovereenkomst wordt afgesloten met één opdrachtnemer. Het gaat om ongeveer 2.000 nieuwe schuilhuisjes, waarvan ongeveer 800 vrij vlug na aanvang van de opdracht te plaatsen, en dit volgens een model, zoals door de MIVB voorgeschreven. De opdrachtnemer dient ervan uit te gaan dat in de meeste schuilhuisjes het dynamisch passagiersinformatiesysteem geïntegreerd moet zijn. De MIVB wenst ook de mogelijkheid te behouden om het beheer en onderhoud van de schuilhuisjes toe te vertrouwen aan de opdrachtnemer in het kader van deze opdracht. Separaat wordt een overheidsopdracht uitgeschreven voor de exploitatie van de publiciteit in de schuilhuisjes (inclusief de levering van de reclamevitrines). In deze opdracht wordt ook het beheer en onderhoud van de schuilhuisjes opgenomen. De MIVB zal lopende de plaatsingsprocedure beslissen in welk van beide opdrachten het beheer en onderhoud van de schuilhuisjes gegund wordt en voor welke duur. De overeenkomst voor het beheer en onderhoud van de schuilhuisjes kan desgevallend een kortere duur hebben.
II.2.7. Looptijd
216 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage vande aankondiging van de opdracht: moet verplicht ingevuld worden via website https://ec.europa.eu/tools/espd
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- Jaarrekening (incl. verslag) van de laatste drie beschikbare boekjaren(modellen zoals neergelegd bij de NBB) (of de linknaar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload)Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van debalanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.- Verklaring van de bedrijfsrevisor betreffende de omzet inzake de levering en plaatsing van straatmeubilair, telkensvermeld voor de laatste drie beschikbare boekjaren + tevens in te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria punt B.
Eventuele minimumeisen:
- Jaarlijkse omzet gerealiseerd op het gebied van straatmeubilair = minimaal 6 miljoen EUR
- Geen negatief eigen vermogen
De kandidaat kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die
entiteiten, met betrekking tot deze criteria inzake economische en financiële draagkracht. Deze entiteiten mogen evenmin
onder de uitsluitingsgronden vallen. In dat geval moet hij aan de aanbestedende dienst aantonen dat hij zal beschikken over
de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de
leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteiten zullen zich garant moeten stellen voor alle
verbintenissen
die door de kandidaat aangegaan worden en zullen zich ertoe verbinden hun volledige medewerking te verlenen en
alle middelen die in het kader van onderhavige opdracht nodig zijn, ter beschikking te stellen van de MIVB. Onder dezelfde
voorwaarden kan een groep kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de groep of op die van
andere entiteiten.
De kandidaat voegt hiertoe een verklaring houdende verbintenis, ondertekend door deze entiteit, toe.
Hij vult tevens deel II, C van het UEA in en vermeldt tevens voor welk deel van de opdracht dat hij beroep doet op de
draagkracht van de entiteiten.
De MIVB zal de kandidaten uitsluiten, waarvan de financiële gegevens niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om
de opdracht zoals beschreven in de rubrieken II.1.4 tot een goed einde te brengen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- Een lijst van voornaamste leveringen en plaatsingen inzake straatmeubilair(bijvoorbeeld schuilhuisjes of gerelateerdeproducten zoals fietsenstallingen) gedurende de afgelopen periode van maximaal vijf jaar, met vermelding van hetbedrag van de opdracht per jaar, het aantal geplaatste objecten, de aard van de objecten, al dan niet met dynamischreisinformatiesysteem, de duur van de opdracht (incl. begin- en einddatum), de identiteit van de opdrachtgever (incl.contactgegevens) en met vermelding of de kandidaat al dan niet ook instond voor het beheer en het onderhoud van deschuilhuisjes.- Een attest van goede uitvoering, ondertekend door de opdrachtgever, moet worden gevoegd.- De opgave van de al dan niet tot de onderneming behorende technici of technische organen, in het bijzonder van diewelke belast zijn met de kwaliteitscontrole.- De beschrijving van de technische uitrusting van de kandidaat, van de maatregelen die hij treft om de kwaliteit tewaarborgen- Een beschrijving van de bedrijfspolitiek van de kandidaat op vlak van milieubeheer en kwaliteitszorgsysteem.a. Voor het milieubeheer mag het ISO 14000-certificaat (audits), het Europese reglement EMAS (CE) n°761/2001 (audit) of eender welk ander certificaat of een beschrijving van een gelijkaardigebenaderingswijze aan de aanvraag tot deelneming toegevoegd worden.b. Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000-certificaat of eender welk ander certificaat of een beschrijvingvan het kwaliteitszorgsysteem van de kandidaat toegevoegd worden.
Eventuele minimumeisen:
- Minimaal 2 referenties moeten de levering en plaatsing van 100 schuilhuisjes (of andere
gerelateerde vormen van
straatmeubilair) betreffen. Dit minimum aantal moet reeds geplaatst zijn op het moment van het indienen van de
aanvraag tot deelneming, en dit binnen de laatste vijf jaar.
- Deze minimale referenties moeten gestaafd zijn met attesten van goede uitvoering, ondertekend door de opdrachtgever,
waarin tevens de hoger vermelde gegevens zijn opgenomen
De kandidaat kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die
entiteiten, met betrekking tot deze criteria inzake technische bekwaamheid. Deze entiteiten mogen evenmin onder de
uitsluitingsgronden vallen. In dat geval moet hij aan de aanbestedende dienst aantonen dat hij zal beschikken over de voor
de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de
leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteiten zullen zich garant moeten stellen voor alle
verbintenissen
die door de kandidaat aangegaan worden en zullen zich ertoe verbinden hun volledige medewerking te verlenen en
alle middelen die in het kader van onderhavige opdracht nodig zijn, ter beschikking te stellen van de MIVB. Onder dezelfde
voorwaarden kan een groep kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de groep of op die van
andere entiteiten.
De kandidaat voegt hiertoe een verklaring houdende verbintenis, ondertekend door deze entiteit, toe.
Hij vult tevens deel II, C van het UEA in en vermeldt tevens voor welk deel van de opdracht dat hij beroep doet op de
draagkracht van de entiteiten.
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten, waarvan de technische gegevens niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om
de opdracht zoals beschreven in de rubrieken II.1.4 tot een goed einde te brengen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-11-27 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 12 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
A. Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :1. In de rubriek "Document" van de aankondiging van een opdracht op e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), hetdocument « espd-request.xml » bewaren dat in het ZIP-bestand beschikbaar is.2. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd3. Kies uw taal4. Selecteer « Ik ben een ondernemer »5. Selecteer « Een UEA importeren »6. Download het document « espd-request.xml » dat in het ZIP-bestand beschikbaar is en onderdat in het ZIP-bestandbeschikbaar is en in stap 1 bewaard werd7. Selecteer uw land / klik op "Volgende"8. Vul de vereiste velden in9. Klik op "Overzicht"10. Downloaden "in de twee formaten"11. Het UEA-bestand opslaan12. Voeg uw UEA-bestand bij uw aanvraag tot deelneming de verzending ervan (elektronisch via het e-tenderingplatform).
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken,leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang hetgeval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing vanartikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-10-26