Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie B

Onderhoud en verfraaiing van de bermen, trottoirs en groene ruimten langsheen de wegen die door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden beheerd Perceel 1: Zone West Perceel 2: Zone Oost



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
Postadres: Vooruitgangstraat 80/1,BE-1035 Brussel
Contactpersoon: ir. V. Lerate, wnd. Directrice
Tel: +32 22041967
E-mail: vlerate@sprb.brussels
Internetadres(sen): https://mobilite-mobiliteit.brussels/fr https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=323199

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
Postadres: Vooruitgangstraat 80/1,BE-1035 Brussel
Contactpersoon: Eric Flamée
Tel: +32 22042180
E-mail: green@gob.brussels
Internetadres(sen): https://mobilite-mobiliteit.brussels/fr https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=323199

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Onderhoud en verfraaiing van de bermen, trottoirs en groene ruimten langsheen de wegen die door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden beheerd Perceel 1: Zone West Perceel 2: Zone Oost 
Referentienummer: DAA-BMB/DGE-DBO/E18.012-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 77310000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht omvat voornamelijk
het onderhoud en verfraaiing van de bermen, trottoirs en groene ruimten langsheen de wegen die door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden beheerd.
De opdracht wordt verdeeld in 2 percelen, het verschil tussen beide percelen betreft uitsluitend de geografische ligging van de prestaties. De prestaties zijn identiek.
Perceel 1 betreft zone West.
Perceel 2 betreft zone Oost.
De lijst van de wegen van perceel 1 en 2 is beschikbaar in de bijlage.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA


II.2. Beschrijving

Lot 1

II.2.1. Benaming
Zone West 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Onderhoud en verfraaiing van de bermen, trottoirs en groene ruimten langsheen de wegen die door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden beheerd. Zone West 
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Elk perceel kan het voorwerp uitmaken van drie verlengingen van maximum een jaar. 

Lot 2

II.2.1. Benaming
Zone Oost 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Onderhoud en verfraaiing van de bermen, trottoirs en groene ruimten langsheen de wegen die door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden beheerd 
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Elk perceel kan het voorwerp uitmaken van drie verlengingen van maximum een jaar. 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming


III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Voor elk perceel, wordt de financiële en economische draagkracht aangetoond via de volgende referentie:De specifieke jaaromzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn, moet ten minste ? 15.000.000 per jaar bedragen. De omzet moet verband houden met de prestaties beschreven in dit bestek.Niettemin, wanneer de ondernemer om gegronde redenen niet in staat is de door de aanbestedende overheid gevraagde referenties over te leggen, kan hij zijn economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid geschikt acht. Bijkomend vereiste minimale niveau:In geval van gunning van de 2 percelen aan dezelfde inschrijver is het minimale niveau vereist voor de jaarlijkse specifieke omzet : ? 25.000.000,00 over de laatste drie boekjaren.De omzet moet verband houden met de prestaties beschreven in dit bestek.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Voor elk perceel, wordt de technische en beroepsbekwaamheid aangetoond via de volgende referentie: Het bewijs dat hij over voldoende en gekwalificeerd personeel beschikt om in te gaan op de opdrachten in dichtbevolkte stedelijke omstandigheden. Zo is het volgende vereist voor elk van de twee percelen:- Minimaal 21 gekwalificeerde groenwerkers : ten minste ervaring als tuinier of een equivalent diploma- Minimaal twee werfleiders (1 Bachelor + 1 Master, beiden in een relevant domein (beheer van groene ruimten, landbouw, tuinbouw, landschapsarchitect), met minstens drie jaar ervaring in datzelfde relevante domein).- Minimaal 1 personen met een fyto-licentie van niveau 1.- Minimum 1 persoon met een fyto-licentie P2 « professioneel gebruik.Bijkomend vereiste minimale niveau:In geval van gunning van de 2 percelen aan dezelfde inschrijver, moet het personeel verschillend zijn voor de twee percelen, met uitzondering van de fytolicentie van niveau 1 en P2.  De referenties die de ervaring van de inschrijver aantonen inzake werken en prestaties met betrekking tot het onderhoud van groene ruimten in een drukke stedelijke omgeving , uitgevoerd in de voorbije drie jaar (2015-2017): minimaal vier referenties, waaronder twee voor een bedrag (per ref.) van minimaal ? 2.400.000 excl. btw. Het bewijs dat hij minimum beschikt over volgend materieel : - 4 zitmaaiers met opvangbak (breedte min. 1,20 m),- 2 armmaaiers met opzuigwagen min. 30m³,- 2 tractoren met klepelmaaier,- 1 tractor met gemonteerde beweegbare arm (link en rechts opzuigend) en bladzuiger en opslag (kar) (capaciteit min. 30 m³),- 1 veegwagen minimum capaciteit 7m³,- 1 onkruidbrander met werkbreedte 1,50 m,- 1 onkruidbrander met heet water met werkbreedte 1,20 m,- - 1 botsabsorbeerder + attest 100 km/u,- 1 tractor met cirkelmaaier en balenpers (voor maaien van ecologische zones) met aangepaste banden (maximaal gewicht op de grond van 350g/cm²).Alleen de lijst met de mogelijks gebruikte toestellen voor de uitvoering van de werken moet vergezeld gaan van een korte beschrijving van deze laatste (duidelijke foto, functionaliteiten, « lawaai »-certificaat, .).Als de inschrijver niet over eigen materieel beschikt moet hij het bewijs leveren dat hij over het hierboven vermelde materieel kan beschikken vanaf het begin van de werken en gedurende de hele duur ervan.De verschillende elementen vermeld in de vier documenten hierboven verbinden de inschrijver bij de uitvoering van de opdracht.

Eventuele minimumeisen:
Klasse: N/A, Categorie: N/A

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-11-27 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2018-11-27
Plaatselijke tijd: 11:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
EEN PLAATSBEZOEK IS VERPLICHT.Het bezoek zal plaatsvinden na het maken van een afspraak op het generieke adres: green@gob.brussels (meer informatie beschikbaar punt I.4 van het bestek).

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Elk beroep tot schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid ofnietigverklaring van een gunningsbeslissing (of opzegging) moet bij de Raad van State worden ingesteld: Binnen 15 dagen na de kennisgeving van de gemotiveerde beslissing voor een beroep tot schorsing bij uiterst dringendenoodzakelijkheid; Binnen 60 dagen na de kennisgeving van de gemotiveerde beslissing voor een beroep tot nietigverklaring;Voor meer details over de beroepprocedure: zie de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en derechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State + Burgerlijke Rechtbanken
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-10-23

Vergelijkbare advertenties van BDA