Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Tel: +32 495205181
E-mail: stephane.olivier@mivb.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=318477
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor de aankoop van garageuitrustingen met preventief en correctief onderhoud. Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4129/RD/SO-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 42000000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht betreft één of meerdere raamovereenkomsten voor de aankoop van garage uitrustingen met inbegrip preventief en correctief onderhoud. Deze opdracht is verdeeld in 5 percelen. De aangegeven hoeveelheden per perceel zijn geschatte hoeveelheden en kunnen aan verandering onderhevig zijn.
Inschrijvers hebben de mogelijkheid om hun aanvraag in te dienen voor één of meerdere percelen.
De volledige technische specificaties worden overgemaakt bij middel van het bestek (na de selectiefase van de kandidaten).
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 01II.2.1. Benaming
De aankoop, modernisering, renovatie en onderhoud van infrastructuur voor brandstofbevoorrading voor het bijtanken van MIVB-bussen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
II.2.4. Beschrijving
inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van + - 3 opslagtanks van elk 50.000 liter en de modernisering, renovatie en onderhoud van bestaande bestaande infrastructuren voor brandstofbevoorrading op + - 5 locaties.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 02II.2.1. Benaming
Testbanken voor het testen van de remmen van bussen ST/GL met 2 of 3 assen, van 12 tot 20 ton II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
II.2.4. Beschrijving
inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 4 testbanken om de remmen te testen van de bussen ST/GL met 2 of 3 assen, voertuigen van 12 à 20 ton (10 ton per as maximum) en met een motorvermogen tot 350 KW.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 03II.2.1. Benaming
Hefkolommen voor bussen: installaties bestaande uit 4 a 6 hefkolommen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
II.2.4. Beschrijving
inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 25 sets hefkolommen voor bussen: installaties samengesteld uit 4 of 6 hefkolommen voor de bussen ST en GL. De bussen met 2 assen kunnen tot 16 ton wegen en de bussen met 3 assen kunnen tot 25 ton wegen.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 04II.2.1. Benaming
Wasinstallaties voor bussen type GL en ST II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
II.2.4. Beschrijving
inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 6 wasinstallaties voor bussen van het type ST en GL.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 05II.2.1. Benaming
Installaties voor de distributie van olie (3 soorten), koelvloeistof en perslucht II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
II.2.4. Beschrijving
inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 3 gecentraliseerde distributie-installaties voor olie (3 soorten), voor koelvloeistof en voor perslucht en +- 10 à 15 verdeelpunten naar de parkeerplaatsen van de voertuigen.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage van deaankondiging van de opdracht: moet verplicht ingevuld worden via website https://ec.europa.eu/tools/espd
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht zal gecontroleerd worden opbasis van de financiële gegevens (omzet, balansen en resultatenrekeningen).De kandidaat zal aan de MIVB zijn omzet overmaken die hij in de voorbije drie boekjaren gerealiseerd heeft op het deel van deopdracht waarop de aankondiging betrekking heeft (in te vullen in het UEA, Deel IV: Selectiecriteria, punt B).Een kandidaat mag, in voorkomend geval en voor een welbepaalde opdracht, de draagkracht van andere entiteiten laten gelden, ongeacht wat de juridische aard is van de linken die bestaan tussen hemzelf en die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbesteder bewijzen dat hij voor de uitvoering van de opdracht zal beschikken over de nodige middelen door hetvoorleggen van de verbintenis van die entiteiten om dergelijke middelen ter beschikking van de leverancier te stellen. De kandidaat zal dan een schriftelijke verklaring van deze entiteiten voorleggen waarin zij uitdrukkelijk de hoofdelijke aansprakelijkheid aanvaarden met vemelding van de opdracht. Die entiteiten zullen zich garant moeten stellen voor alle verbintenissen die de kandidaat is aangegaan en zullen zich moeten ertoe verbinden om hun totale medewerking te verlenen en alle middelen ter beschikking van de MIVB te stellen die nodig zijn in het kader van deze opdracht.
Eventuele minimumeisen:
De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde leveringen, berekend voor de meest recente
beschikbare 3 boekjaren, moet hoger zijn dan 100.000 EUR.
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen
dat zij de draagkracht hebben om een opdracht zoals beschreven onder punt II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal elke
kandidaat verwerpen van wie het eigen vermogen negatief is, en die het gevraagde jaarlijkse minimumomzet niet behaalt.
De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële capaciteit moeten bij uw kandidaatstelling en het UEA gevoegd worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De kandidaat zal verplicht per lot overmaken:1°- een lijst met referenties van gelijkaardige opdrachten in de loop van de laatste 5 jaar, met vermelding van:- De beschrijving van de opdracht (inclusief de eventuele gebruikte technologieën)- Het opdrachtbedrag (zBTW)- De duur, de data van de opdracht- De naam van de betrokken onderneming (+ de gegevens van een contactpersoon i.v.m. de opdracht in kwestie).(in te vullen op het UEA, Deel IV: Selectiecriteria, punt C).2° - recente tevredenheidsattesten (van minder dan 5 jaar oud) die door de klanten opgemaakt en ondertekend zijn (+ degegevens van een contactpersoon i.v.m. de opdracht in kwestie); bij het kandidaatstellingsdossier te voegen.
Eventuele minimumeisen:
De kandidaat zal minstens 3 kwaliteitsreferenties (cf. punt 1°) per lot overmaken.
- De kandidaat zal minstens 3 recente tevredenheidsattesten (van minder dan 5 jaar oud) overmaken, opgemaakt door klanten
die onder zijn referenties in punt 2° genoemd worden, en dit per lot.
De MIVB zal zich het recht voorbehouden om elke kandidaat uit te sluiten van wie de gegevens ontbreken, slechts gedeeltelijk
in orde zijn en/of niet overeenstemmen met de criteria die hierboven opgegeven worden.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-11-19 17:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen:1. Wanneer je deze aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), moet je er goed op letten dat je ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Open het bestand « espd-request.zip » en bewaar (= exporteer) enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand.3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies je taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espd-request.xml" dat je onder 2 geëxporteerd hebt.8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit en hoeveelheid gevraagde gegevens tebepalen.10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden "in de twee formaten"12. Bewaar dat bestand "espd-request.zip" dat ook je UEA bevat.13. Voeg je UEA-bestand, "espd-request.zip" genaamd, bij je kandidaatstellingsdossier op het moment van de verzending ervan(elektronisch via het e-tenderingplatform op de wetsite https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do). Opgelet: deMIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, kennisgeving of kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-10-17