Parkeersagentschap

Overheidsopdracht omvattende een raamovereenkomst voor leveringen en diensten met als voorwerp het inzetten van scanvoertuigen in bepaalde gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk gewest



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Parkeersagentschap
Postadres: Gasthuisstraat 31,BE-1000 Brussel
Tel: +32 25633971
E-mail: pverraes@parking.brussels
Internetadres(sen): http://parking.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=320295


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Overheidsopdracht omvattende een raamovereenkomst voor leveringen en diensten met als voorwerp het inzetten van scanvoertuigen in bepaalde gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk gewest 
Referentienummer: ASR-PB.A18/230-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 98351110
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Gezien de parkkeerrechten voldoende gedigitaliseerd zijn, lanceert parking.brussels een bestek voor de implementatie van meerdere scancars/ scanscooters die aan de hand van ANPR-camera's (Automatic Number Plate Recognition) de nummerplaten die geparkeerd staan op legale wijze in elk van de gemeenten waar parking.brussels het parkeerbeheer uitvoert, kunnen herkennen en scannen
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussel
II.2.4. Beschrijving
Het Agentschap beschikt over heel wat parkeerstewards die retributies uitschrijven. Momenteel doen zij dit nog op de 'traditionele' manier, dit wil zeggen met een pda te voet nummerplaat per nummerplaat scannen, nakijken of er een (al dan niet digitaal) parkeerrecht is, en eventueel een retributie neerleggen. Parkeercontrole gebeurt via androidtoestellen. Er wordt zoveel mogelijk digitaal gecontroleerd op nummerplaat; er zijn immers al redelijk wat digitale parkeerrechten. Intussen zijn er heel wat technologische evoluties door betaling per app via het project BiPaSS, virtuele parkeerkaarten, sms-vouchers, 'slimme' parkeerautomaten enz. die een andere manier van controleren toelaten. In de gemeenten die beheerd worden door het Parkeeragentschap, zitten we aan een digitalisatiegraad die voldoende is om de controle via een scancar te kunnen laten gebeuren: de vergunningen zijn digitaal, er is betaling per app en sms mogelijk, en in sommige gemeenten zijn er parkeerautomaten met klavier die kunnen communiceren met de digitale parkeerrechtendatabase van BiPaSS. De opvolging van de uitgeschreven retributies gebeurt momenteel via Citycontrol van Sigmax voor een beperkte periode en zal nadien gebeuren in SAP. Het beheer van de vrijstellingskaarten gebeurt momenteel in be-mobile en zal binnenkort geïntegreerd worden in BIPaSS via de software extenso. Gezien de parkkeerrechten voldoende gedigitaliseerd zijn, lanceert parking.brussels een bestek voor de implementatie van meerdere scancars/ scanscooters die aan de hand van ANPR-camera's (Automatic Number Plate Recognition) de nummerplaten die geparkeerd staan op legale wijze in elk van de gemeenten waar parking.brussels het parkeerbeheer uitvoert, kunnen herkennen en scannen. Als verplichte optie vraagt parking.brussels om een omgevingsfoto en een foto van de voorruit kunnen maken. Deze laatste dient van voldoende kwaliteit te zijn om over eventuele papieren parkeerrechten (gehandicaptenparkeerkaart bvb) te kunnen oordelen. Het is dus de bedoeling een deskforce op te zetten waarbij een medewerker op basis van de gegevens van de scancar kan beslissen of een controle door een steward nodig is. Het moet ook mogelijk zijn dit systeem van deskforce over te slaan, en enkel te werken met de scancar/scanscooter en volgers die al dan niet een retributie op de voorruit leggen.  Het moet eveneens mogelijk zijn het systeem van volgers niet te gebruiken en enkel te werken met scancar en deskforce. Het moet mogelijk zijn om in verschillende zones verschillende types van opvolging te hebben (vb in bepaalde gemeente enkel deskforce, in andere gemeente deskforce gevolgd door volgers die de retributie neerleggen, in andere gemeente volgers die geen retributiebon op de voorruit leggen.) Voor deze 'volgers' moeten via deze opdracht ook pda's voorzien worden die toelaten een retributie uit te schrijven. Deze PDAs dienen ook gebruikt te kunnen worden voor de controles van de steward te voet, volgens de 'traditionele' methode zoals hierboven beschreven. 
II.2.7. Looptijd
96 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming


III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Eventuele minimumeisen:
Klasse: N/A, Categorie: N/A


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten - motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar: 

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-10-24 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2018-10-24
Plaatselijke tijd: 12:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-09-18

Vergelijkbare advertenties van BDA