Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Stad Gent
Postadres: Botermarkt 1,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw OVOP Contactpunt
Tel: +32 92667780
Fax: +32 92667379
E-mail: overheidsopdrachten@stad.gent
Internetadres(sen): www.gent.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Administratief Centrum Zuid: renovatie EGW-gebouw, nieuwbouw agora en renovatie publiekstoegankelijke delen AC Zuid Referentienummer: BOU/2017/041-ID 4294
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: Administratief Centrum 1 / Parking / Publiek sanitair, Woodrow Wilsonplein 1 te 9000 Gent
II.2.4. Beschrijving
De stad Gent wenst het huidige Administratief Centrum en de vroegere stadsbibliotheek (EGWgebouw) te verenigen tot één nieuw administratief gebouw. Hiervoor moeten volgende werken worden uitgevoerd: * renovatie van het EGW-gebouw, inclusief asbestverwijdering * nieuwbouw van de agora als nieuwe inkomhal en van een ruime fietsenstalling eronder * renovatie van het Administratief Centrum Zuid: - slopen van blok A2, het huidige inkomgebouw - grondige renovatie van het gelijkvloers en de eerste verdieping over de zones A1, A3 en B - grondige renovatie van de zone A3 (vroegere benaming) en nu deel van B2 (huidige benaming), grenzend tot de schuine gevel kant Rooseveltlaan) op de 2de, 3de, 4de en 5de verdieping. Zie plannen. - grondige renovatie van de zone A1 (vroegere benaming) en nu deel van B2 (huidige benaming, kant Wilsonplein), op de 5de verdieping . Zie bouwplannen. - inrichting van logistieke ruimten op niveau parking -1 in zone A2 - bouwen van een ondergrondse verbinding tussen logistieke ruimten op niveau -1 en de kelderverdieping EGW-gebouw - bouwen van een nieuwe passerelle tussen de agora en het EGW-gebouw - binneninrichting voor de tijdelijke loketten tijdens fase 2 - definitieve binneninrichting - omgevingsaanleg De opdracht wordt uitgevoerd in verschillende fasen waarbij de termijnen voor de verschillende fasen dwingend zijn. Voor details, zie bestek.
II.2.7. Looptijd
890 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.Inschrijvers van lidstaten zonder gelijkaardige elektronische toepassing als de Telemarc-toepassing voegen wel volgendebewijsstukken bij hun offerte:1° een recent attest van de bevoegde overheid waarin wordt bevestigd dat de inschrijver heeftvoldaan aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheidovereenkomstig de wettelijke bepalingen van het land van vestiging;2° een recent attest van de bevoegde overheid waarin wordt bevestigd dat de inschrijver heeftvoldaan aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land vanvestiging.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:(1) Een recente (maximum 3 maanden oud) bankverklaring dat waarborgt dat de inschrijver de financiële capaciteit heeft om de opdracht tot een goed einde te brengen (zie model C in bijlage).(2) Een verklaring betreffende de totale omzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren waarbij in één van de drie laatste jaren een omzet moet gerealiseerd zijn die minstens zo groot is als 1/4 van het bedrag van de offerte.Voor meer info, zie bestek.
Eventuele minimumeisen:
zie hiernaast
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:(1) Een referentie van een gerealiseerd administratief gebouw of van een niet-residentieel gebouwmet een publieksfunctie (maximum 2 X A4 bladzijde)1 referentie, maximaal 5 jaar oud (vanaf definitieve oplevering en op datum van openingoffertes), van een gerealiseerd administratief gebouw of een niet-residentieel gebouw metpublieksfunctie, waaruit blijkt dat de coördinatie van de ruwbouw, afwerking, technischeuitrusting en eventueel de omgevingsaanleg door de kandidaat-aannemer is uitgevoerd. Uitdeze referentie moet de ervaring in het realiseren van grote en complexe overheidsopdrachtenblijken.De inschrijver levert hiervoor:- de algemene gegevens, ligging, functieomschrijving van het project + 2 foto's- bewijs van de bouwkost minstens EUR 5.000.000, incl. btw- bewijs van de locatie van de referentie- PV van definitieve oplevering- omschrijving van de referentie waaruit een gelijkwaardige bouwcomplexiteit als onderhavigeopdracht blijkt (bijvoorbeeld gefaseerd bouwen, bouwen in-, tussen- of boven bestaandegebouwen)- een attest van goede uitvoering of tevredenheidsattest, ondertekend door de opdrachtgeveren de architect worden toegevoegd, alsook de contactgegevens van bouwheer en architect.(2) Kwalificaties van projectleider en werfleider die aangesteld worden voor de opdracht:De kandidaat geeft de identiteit op van de projectleider en de werfleider die zullen instaan voorde uitvoering van de opdracht. Uit hierna gevraagde gegevens van de projectleider en dewerfleider moeten de ervaring en competenties met het coördineren en leiden van grote encomplexe bouwprojecten blijken.De kandidaat aannemer levert voor de projectleider (maximum één A4 bladzijde):- naam, datum van diploma, datum van dienstneming bij de kandidaat aannemer.- kopie van diploma('s) Burgerlijk ingenieur in de bouwkunde, en/of industrieel ingenieurbouwkunde en/of Master in de architectuur en/of Master in de bouwkunde en eventueelbijkomend doctoraat, diploma's en getuigschriften in management en bouwkunde.- CV waaruit 10 jaar beroepservaring en 5 jaar ervaring in uitvoering van gelijkwaardigeopdrachten, waarvan minstens 1 met een bouwkost van minstens EUR 5.000.000, incl. btw, blijkt,dit onder vorm van een lijst met vermelding van de functie van het gebouw, adres, globalebouwkost, jaar van oplevering).De kandidaat aannemer levert voor de werfleider (maximum één A4 bladzijde):- naam, datum van in dienstneming bij de kandidaat aannemer.- kopie van diploma(s) van Burgerlijk ingenieur in de bouwkunde en/of industrieel ingenieurbouwkunde en/of Master in de architectuur en/of Master in de bouwkunde en eventueelbijkomende diploma's en getuigschriften in bouwkunde.- CV waaruit 10 jaar beroepservaring en 5 jaar ervaring in uitvoering van gelijkwaardigeopdrachten, waarvan minstens 1 met een bouwkost van minstens EUR 5.000.000, incl. btw, blijkt(met vermelding van functie van het gebouw, adres, globale bouwkost, jaar van oplevering)Voor meer info, zie bestek.
Eventuele minimumeisen:
zie hiernaast
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-10-30 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-01-28
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2018-10-30
Plaatselijke tijd: 12:00
Adres: AC Portus, Keizer Karelstraat 1, 9000 GentInlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een gesloten opening van de offertes voorzien
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Opgelet! Indien u geïnteresseerd bent in deze opdracht kunt u deze verder opvolgen door u als onderneming te registreren op de website van e-Notification. Deze aankondiging kunt u dan aanduiden als favoriet door bovenaan op de hiervoor aangemaakte knop te drukken 'toevoegen aan favorieten' en de functie messaging te activeren. U wordt dan op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingsberichten.Opgelet! Verplicht plaatsbezoek! Het plaatsbezoek wordt aangevraagd bij Koen Van Nieuwenhuyse, projectleider FM - Dienst Bouwprojecten stad Gent (T: +32 9 266 58 64)Volgende bezoekdagen voor kandidaat-inschrijvers zijn voorzien: woensdag 19 september en donderdag 4 oktober 2018 vanaf 9.00 uur. De inschrijver dient minstens op één van deze dagen aanwezig te zijn. Attest van plaatsbezoek verplicht bij de offerte te voegen. De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/Alle opdrachtdocumenten zijn beschikbaar via de volgende link: https://www.dropbox.com/sh/qpdhide5gyhj6ce/AADjqzPNJgOjnGSjqkwidMo4a?dl=0Plaatsbezoek vereist: Het plaatsbezoek wordt aangevraagd bij Koen Van Nieuwenhuyse, projectleider FM - DienstBouwprojecten stad Gent (T: +32 9 266 58 64)Volgende bezoekdagen voor kandidaat-inschrijvers zijn voorzien: woensdag 19 september endonderdag 4 oktober 2018 vanaf 9.00 uur. De inschrijver dient minstens op één van deze dagenaanwezig te zijn. Attest van plaatsbezoek verplicht bij de offerte te voegen.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-09-11