Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : OCMW Brussel
Postadres : Hoogstraat 298a , BE - 1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Peter Janssens
Tel: +32 25636530
Fax: +32 25636509
E-mail: pjanssens@ocmwbru.irisnet.be
Internetadres(sen): http://www.cpasbru.irisnet.be/
I.3. Communicatie
Officiële benaming : OCMW Brussel
Postadres : Hoogstraat 298a ,BE -1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Peter Janssens
Tel: +32 25636530
Fax: +32 25636509
E-mail: pjanssens@ocmwbru.irisnet.be
Internetadres(sen): http://www.cpasbru.irisnet.be/
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Renovatie van het pand gelegen Hoogstraat 332 te 1000 Brussel in één woning en één handelzaak. - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Referentienummer: PA/05/066/1/2/S // 1230 - CSC 07/18
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45211350
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Hoogstraat 332 te 1000 Brussel.
II.2.4. Beschrijving
Algemene aanneming voor de grondige renovatie van een gebouw gelegen in de Hoogstraat, 332 te 1000 Brussel, tot een handelszaak op de begane grond en een triplex woning op de verdiepingen. De opdracht omvat met name: (1) Alle werken beschreven in dit Best. en al zijn bijlagen, evenals alle werken, leveringen, toebehoren, leveringen van energieën en vloeistoffen en alle onderwerpingen of uitvoeringsmiddelen die de Opdr. in staat stellen om een absoluut volledig werk af te leveren dat beantwoordt aan de normale bestemming van het bouwwerk De Opdr. zal zich niet kunnen beroepen op enige leemte en/of weglating met de bedoeling een of ander supplement bovenop de prijs van zijn offerte te vorderen (art. 82, al. 1 van KB1). (2) Het onderhoud van de werken en van de technische installaties gedurende de werken en de waarborgtermijn. (3) De algemene bouwplaatsuitrustingen in overeenstemming met de bepalingen van dit Best. en de geldende verordeningen. (4) Het perfecte onderhoud van de bouwplaats en haar omgeving. (5) De vereiste preventie- en veiligheidsmaatregelen voor de werken die deel uitmaken van deze opdracht, de maatregelen met betrekking tot het personeel dat wordt ingezet of de personen die toegang hebben tot de bouwplaats, tot de medeaannemers en de openbare regieën en de maatregelen die als het geval zich voordoet op de bestaande bouwwerken dienen te worden toegepast. (6) Het rechtsgeldig afvoeren van de bouwplaats van aarde, modder, afval, materialen, puin, afbraakmateriaal, enz. afkomstig van deze opdracht, naar een recyclinginstallatie in overeenstemming met het Regeringsbesluit van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 16 maart 1995 betreffende de verplichte recyclage van bepaald bouw- of sloopafval (BS 06/05/1995). (7) De opslag op de door de L.W. aangeduide plaatsen van de eventueel herbruikbare producten afkomstig van de site.
II.2.5. Gunningscriteria
Prijs
II.2.7. Looptijd
365 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Louter door het feit deel te nemen aan de huidige procedure verklaart de inschrijver op eer dat noch hij, noch een van zijn deelnemers, noch een van de leden van zijn organen, noch eender wie die enige bevoegdheid heeft binnen zijn organisatie, zich in een van de uitsluitingsgevallen bevindt, die bij artikel 67 tot 69 van de Wet beoogd worden. a. Veroordelingen Artikelen 67 tot 70 van de Wet en 61 tot 72 van KB1.Elke inschrijver die het voorwerp heeft uitgemaakt van een gerechtelijke veroordeling die in kracht van gewijsde is gegaan uit hoofde van een van de hieronder opgesomde inbreuken, wordt - in principe - uitgesloten van deelname aan de opdracht, ongeacht het stadium waarin de procedure zich bevindt:- deelname aan een criminele organisatie;- corruptie;- fraude;- terroristische inbreuken, inbreuken die verband houden met terroristische activiteiten of het aanzetten tot een dergelijke inbreuk, medeplichtigheid of poging tot het begaan van een dergelijke inbreuk;- witwassen van geld of financiering van terrorisme;- kinderarbeid of eender welke andere vorm(en) van mensenhandel.Verder geldt eveneens dat elke inschrijver, die het voorwerp heeft uitgemaakt van een gerechtelijke of bestuurlijke beslissing wegens het tewerkstellen van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven in de zin van artikel 35/7 van de wet van 12 april 1965 betreffende de bescherming van het loon der werknemers of in de zin van de wet van 30 april 1999 betreffende de tewerkstelling van buitenlandse werknemers, wordt - in principe - uitgesloten van deelname aan de opdracht, ongeacht het stadium waarin de procedure zich bevindt.De inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming/zijn offerte een hem betreffend uittreksel van het strafregister, uitgereikt op een datum die niet meer dan 12 maanden vóór de uiterste datum mag vallen, die werd vastgelegd voor de indiening van de aanvragen tot deelneming/de opening van de offertes, of een gelijkwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of bestuurlijke instantie in het land van herkomst of vestiging.b. Fiscale en sociale schuldenArtikel 68 van de Wet en artikelen 62, 63 en 72 van KB1.Elke inschrijver die zijn verplichtingen niet naleeft in verband met de betaling van zijn belastingen en taksen en/of socialezekerheidsbijdragen wordt - in principe - uitgesloten van deelname aan de opdracht, ongeacht het stadium waarin de procedure zich bevindt, tenzij minstens een van de volgende hypothesen van toepassing is:- het onbetaalde bedrag bedraagt niet meer dan 3.000 euro;- de inschrijver heeft voor deze schuld(en) betalingstermijnen toegewezen gekregen, die hij strikt naleeft;- de inschrijver kan aantonen dat hij ten opzichte van de A.O. of een overheidsbedrijf een of meerdere zekere, opeisbare en van elke verbintenis ten aanzien van derden ontdane schuldvorderingen beschikt, voor een bedrag dat minstens gelijk is aan het bedrag waarvoor hij een betalingsachterstand heeft, verminderd met 3.000 euro. Hiertoe voegt de inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming/zijn offerte het bewijs van dergelijke schuldvordering(en).De inschrijver die in een andere lidstaat van de Europese Unie gevestigd is of die personeel tewerkstelt dat afkomstig is van een andere lidstaat van de Europese Unie, voegt bij zijn aanvraag tot deelneming/zijn offerte attesten toe, die uitgereikt werden door de bevoegde instantie van het land van herkomst of vestiging, waaruit blijkt dat hij zijn fiscale en sociale verplichtingen nakomt. c. Andere uitsluitingsgronden - facultatieve uitsluitingArtikel 69 van de Wet. Elke inschrijver wordt - in principe - uitgesloten van toegang tot de opdracht, ongeacht het stadium waarin de procedure zich bevindt:- als hij de toepasselijke verplichtingen op het vlak van milieu-, sociaal en arbeidsrec.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring op eer van de jaarlijkse omzet van werken zonder btw van de laatste drie boekjaren van de inschrijver of van elk van zijn (potentiële) deelnemers (art. 67, § 1, 2° van KB1).
Eventuele minimumeisen:
1. De globale omzet moet minstens 750.000 euro excl. btw bedragen (art. 67, § 3 van KB1).
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver levert de hieronder ernomen referenties
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver bezorgt minstens 3 referenties van bouwplaatsen van een grondige renovatie (minimum 75% nieuwe/afgebroken - heropgebouwde verliesoppervlakte) in rijwoningen die bestaan uit minstens één woning en één handelsruimte of uit minstens twee woonruimten elk, waarvan de voorlopige oplevering plaats vond in de afgelopen 5 jaar voorafgaand aan de uiterste datum van ontvangst van de offertes.
De inschrijver voegt bij zijn offerte een gegevensfiche per vermelde referentie die het volgende dient te vermelden, overeenkomstig het model dat als bijlage bij onderhavig Best. werd gevoegd.
- het voorwerp van de opdracht/werf;
- het aantal en het type woningen of woningen/handelsruimten die grondig werden gerenoveerd (minimum 75% nieuwe/afgebroken en heropgebouwde verliesoppervlakte in rijwoningen,
- het bedrag van de offerte/bestelling en, in voorkomend geval, van de eindafrekening;
- de datum van de voorlopige oplevering;
- de plaats van de uitgevoerde werken.
Bij elke fiche moet als bijlage een certificaat van goede uitvoering gevoegd zijn, dat:
- het bedrag moet preciseren, alsook de periode en de plaats van uitvoering van de werken;
- moet aangeven of de werken uitgevoerd werden volgens de regels van goed vakmanschap en op regelmatige wijze tot een goed einde gebracht werden;
- ondertekend en gedateerd moet zijn door de A.O. of de B.H.
Vereiste erkenning: De erkenning is vereist in categorie D (cf. art. 2 van het MB van 27/09/1991).
Op basis van de redelijke raming van de werken die de A.O. heeft uitgevoerd, is de A.O. van mening dat de klasse - die moet worden bepaald in functie van het offertebedrag - van de klasse 3 zou moeten zijn (cf. art. 3, § 2 of 3 van het KB van 26/09/1991).
De A.O. herinnert er evenwel aan dat de vereiste klasse afhangt van het toegewezen bedrag, wat maakt dat in functie van het offertebedrag (en van het resultaat van eventuele onderhandelingen), de vereiste klasse klasse 4 zou kunnen zijn.
De onderaannemers moeten erkend zijn in de categorie van de werken die hen zullen worden toevertrouwd in het kader van onderhavige opdracht (art. 78/1 van KB2).
D (Bouwwerken), klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-06-28 14:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2018-12-25
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Teneinde de inschrijvers toe te laten om de staat van de bestaande gebouwen te beoordelen en alle uitvoeringsmoeilijkheden in te schatten en alle omstandigheden die zich zouden kunnen voordoen, worden er . bezoeken georganiseerd, tijdens de publicatieperiode, onder de leiding van de afgevaardigde van de A.O. en de P.A.Verplichte geleide bezoeken De bezoeken worden voorzien op respectievelijk 8 juni 2018 op 9.30 u en 13 juni 2018 op 14u.Er wordt afgesproken op het volgende adres: Hoogstraat n°332, 1000 Brussel.De bezoeken zullen geleid worden door Peter Janssens, die men kan bereiken op 02 563 65 30 of op 0496 59 99 56.Contractuele voorwaarden van sociale aard - verbintenis van de inschrijvers:#De Opdr. verbindt er zich onvoorwaardelijk toe zelf of gebeurlijk via zijn onderaannemer(s) om het personeel dat hem zal voorgesteld worden door de A.O. of de L.W. volgens de bepalingen opgenomen in onderhavig Best., op de werf in dienst te nemen in het kader van een arbeiderscontract conform de wettelijke bepalingen en de collectieve arbeidsovereenkomsten toepasselijk op de prestaties die geleverd worden op dezelfde werf.#De A.O. laat zich bijstaan door een omkaderingsorganisme om tijdens de uitvoering de naleving door de Opdr. van de hierboven beoogde sociale contractclausule (cf. supra 14.1.).Het omkaderingsorganisme is Actiris (Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling), waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 1000 Brussel, Anspachlaan 65.De exacte inhoud van het mandaat van Actiris zal omschreven worden in de bekendmaking van de beslissing van de toewijzing van opdracht.Actiris wordt bij zijn begeleidende opdracht vertegenwoordigd door zijn Directeur-generaal of door elk ander personeelslid door deze aangeduid werd.Teneinde deze opdracht te kunnen uitvoeren, worden de naar behoren gemachtigde afgevaardigden van Actiris, net als de vertegenwoordigers van de A.O., beschouwd als belast met de controle van de uitvoering van de opdracht in de zin van de artikelen 11, 39 en 75 van KB2; zij kunnen derhalve in het kader van hun verantwoordelijkheid de werf betreden om de controle uit te oefenen en de omkaderingstaken die hen toevallen, zonder dat de Opdr. er hen de toegang toe kan ontzeggen.In ieder geval zullen zij bij hun aankomst onmiddellijk de werfleider van hun aanwezigheid op de hoogte brengen en de veiligheidsvoorschriften vastgelegd door de Opdr. eerbiedigen (cf. art. 79 van KB2). Desgevallend informeren ze de A.O. van de tekortkomingen die ze vastgesteld zouden hebben.#Elke tekortkoming in de aangegane aanwervingen door de Opdr. zelf en/of zijn eigen onderaannemer(s) in verband met de tewerkstelling op de werf van het hierboven beoogde personeel (cf. supra 14.1.) die vastgesteld wordt door de L.A. of eender welke andere persoon die hiertoe naar behoren gemachtigd werd, met name door de afgevaardigde van Actiris, kan door de A.O. aanzien worden als een tekortkoming in de uitvoering in de zin van art. 44, § 1 van KB2.De A.O. past in dergelijke situatie artikel 44, § 2 toe van KB2.Elke tekortkoming die in dergelijke omstandigheden vastgesteld wordt, maakt de Opdr. onderhevig aan een of meerdere maatregelen voorzien in de artikelen 45 tot 49 en 87 van KB2.# Voorwaarden voor de toepassing van de contractuele clausule van sociale aarda. Verplichtingen van de opdrachtnemer- De Opdr. is ertoe gehouden personen aangeduid als 'inschakelingspersonen' en beantwoordend aan het hieronder vastgestelde profiel op de werf aan te werven in het kader van een arbeiderscontract van bepaalde of onbepaalde duur met in acht name van de wettelijke, reglementaire en conventionele bepalingen eigen aan de betroffen sector. Het aan te werven aantal inschakelingspersonen wordt hieronder bepaald (cf.infra 14.4.d.).- In de mate waarin.(zie opdrachtdocumenten)
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
33 Wetenschapsstraat , BE - 1040 Brussel
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
33 Wetenschapsstraat , BE - 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-05-31