Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : bpost
Postadres : Muntcenter , BE - 1000 Brussel
Contactpersoon: Frank Pauwels
Tel: +32 22762819
Fax: +32 22762169
E-mail: frank.pauwels@bpost.be
Internetadres(sen): http://www.bpost.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=304039
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Integrale security dienstverlening voor bpost en Belgische filialen van bpost Referentienummer: bpost-2018-1-007-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 79710000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Diensten met betrekking tot de integrale security dienstverlening voor bpost en Belgische filialen van bpost.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE
II.2.4. Beschrijving
De scope van deze tender is integrale security dienstverlening voor bpost en Belgische filialen van bpost. Binnen de interne organisatie van bpost identificeren we vandaag enerzijds een netwerk (Retail postkantoren, Mailcenters, parcel hubs, . ) en anderzijds major sites (sorteercentra, HQ, zegeldrukkerij, .) verdeeld over het volledige grondgebied België. De opdracht is samengesteld uit volgende diensten: 1)Leveren, plaatsen (nieuw en uitbreiding bestaande installaties) en onderhoud van alarm-, Access- en CCTV systemen. Waarbij volgende actueel in gebruik zijnde systemen, hardware, software, . worden geïdentificeerd: - Alarm: THOR en Prosys-centrales; - Toegangssysteem: UNIPASS zowel hard- als software; - Cctv: Milestone en Ibox. 2)End to end meldkamerbeheer. De meldkamer handelt volgens de opgegeven instructies/actiepatroon en omvat volgende taken (niet exhaustieve lijst): Beheer van het protocol (het beheer van zones en overeenkomstige uurregeling, de gebruikerslijst van de alarminstallatie, het beheer van contactpersonen bij alarmmelding en actualiseren van de databank van veiligheidsuitrustingen) Incidentafhandeling; Beheer van SecurityLine (centraal 0800-nummer); . Ondersteuning "op afstand" (noodopening, reset, proactief detecteren defecten, .); Interventie After Alarm (IAA) en incidentafhandeling; Videoroom (real time opvolging van de major sites d.m.v. inkijk en actiepatronen); 3) Bewakingsopdracht: manbewaking (statisch) op major sites, statische bewakingsopdrachten in het netwerk, VIP-opdrachten, events,.; 4) Technisch en administratief ondersteunende Helpdesk 5) Transversale coördinatie van bovenstaande 4 diensten De bovenstaande opsomming en meer in het bijzonder de genoemde actueel in gebruik zijnde systemen (hardware, software, .) is de AS-IS situatie. De gewenste TO BE-situatie zal worden verduidelijkt in het bijzonder bestek. Op vandaag worden deze verschillende soorten diensten door verschillende dienstverleners geleverd. bpost wenst tot een overeenkomst te komen met één enkele dienstverlener die alle hierboven opgesomde elementen van de opdracht gecombineerd kan aanbieden en dit rekening houdend met de transversale component ervan (beheer van de wisselwerking tussen bovenstaande items) . De opdracht dient te worden uitgevoerd conform instructies van bpost en SLA-afspraken met bpost die worden onderbouwd door een overeengekomen rapportering. Aan de inschrijvers zal voldoende de mogelijkheid worden geboden om een innovatief diensten- en productenpakket voor te stellen.
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
1x2j + 2x1j
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Zie deel 2 artikel 4 punt 5 van de selectieleidraad
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Gelieve hiervoor de selectieleidraad te willen raadplegen, in het bijzonder deel 2 artikel 4 punt 6
Eventuele minimumeisen:
Gelieve hiervoor de selectieleidraad te willen raadplegen, in het bijzonder deel 2 artikel 4 punt 6.
Opgelet: de in de selectieleidraad vereiste ondersteunende documenten dienen door de kandidaat bij de aanvraag tot
deelneming gevoegd te worden (de verklaring op eer zoals opgenomen in het UEA volstaat niet).
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Gelieve hiervoor de selectieleidraad te raadplegen, in het bijzonder deel 2 artikel 4 punt 7.
Eventuele minimumeisen:
Gelieve hiervoor de selectieleidraad te raadplegen, in het bijzonder deel 2 artikel 4 punt 7.
Opgelet, de ondersteunende documenten dienen door de kandidaat bij de aanvraag tot deelneming gevoegd te worden (de
verklaring op eer in het UEA volstaat niet).
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Deze zullen worden opgenomen in de opdrachtdocumenten.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-06-29 15:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Tweefasige procedure:- Na de uiterste datum van indiening van de aanvragen tot deelneming zal bpost evalueren wie kan worden geselecteerd.- De geselecteerde kandidaten zullen het bestek ontvangen en zullen de mogelijkheid hebben om een offerte in te dienen.Verplicht gebruik selectieleidraad:U dient verplicht de instructies in de selectieleidraad te volgen. Gelieve deze aandachtig door te nemen.Overige vragen? Aarzel niet de contactpersoon die op I.1 vermeld is te contacteren als u een probleem ervaart bij het openen van de bijlagen van deze aankondiging of bij vragen i.v.m. de inhoud van de documenten (met inbegrip van de selectieleidraad).
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1040 Brussel
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures:Overeenkomstig artikel 23, §1-3, van de rechtsbeschermingswet van 17.6.2013, dient een verhaalprocedure bij de Raadvan State, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld te worden binnen de in deze wet bepaalde termijnen vanaf debekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling (al naargelang):- vordering tot schorsing: 15 dagen;- vordering tot vernietiging: 60 dagen.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-05-25