Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Anderlechtse Haard n.v.
Postadres : Bergense steenweg 595 , BE - 1070 Brussel (Anderlecht)
Contactpersoon: De heer Bruno LAHOUSSE
Tel: +32 25567730
Fax: +32 25567799
E-mail: foyeranderlechtois@foyeranderlechtois.brussels
Internetadres(sen): www.foyeranderlechtois.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming : Anderlechtse Haard n.v.
Postadres : Bergensesteenweg 595 ,BE -1070 Brussel (Anderlecht)
Contactpersoon: De heer Michael Dugernier
Tel: +32 25567773
Fax: +32 25567789
E-mail: projet@foyeranderlechtois.brussels
Internetadres(sen): www.foyeranderlechtois.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Renovatie van de gebouwschil van een gebouw van 380 woningen en plaatsen van een verluchtingssysteem en bijkomende energiebesparende middelen Grondelsstraat 59-61-63 te 1070 Anderlecht. Referentienummer: 2020/2014/01/02
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Grondelstraat 59-61-63 te 1070 Anderlecht
II.2.4. Beschrijving
Renovatie van de gebouwschil en plaatsen van een verluchtingssysteem. De werken hebben betrekking op een hoog gebouw (G+18) dat tijdens de werkzaamheden bewoond zal blijven. De werken aan de buitenzijde hebben onder meer betrekking op de afbraak van de bestaande balkons, de demontage van de bestaande raamprofielen, de isolatie van buitenaf en de plaatsing van nieuwe raamprofielen, nieuwe balkons in prefabbeton met nieuwe funderingen. In de woningen (380) wordt de installatie van een ventilatiesysteem (type c) voorzien, evenals een aantal plaatselijke afwerkingen. PLAATSBEZOEK VEREIST: « Op straffe van nietigheid van zijn offerte neemt de inschrijver via e-mail (projet@foyeranderlechtois.brussels) contact op met de dossierbeheerder om een afspraak te maken voor het verplichte bezoek dat kan doorgaan: In juni: week 23,24 en 25 (maandag of dinsdag namiddag); In augustus : week 32 (maandag of dinsdag namiddag) Adress : Grondelstraat nr 59 te 1070 Anderlecht OMSTANDIGHEDEN WAARIN DE INSCHRIJVINGEN WORDEN GEOPEND: - Plaats:Victor Rauterstraat nr 32 te 1070 Anderlecht - Salle du Conseil . - INDIEN DE OFFERTEN VIA DE POST WORDEN VERZONDEN, GEBEURT DIT OP HET ADRES VERMELD IN DE AANKONDIGING VAN OPDRACHT BIJ PUNT 1.1. GUNNINGSCRITERIA: - Beschrijving van de evaluatiewijze: De keuze van de opdrachtnemer gebeurt, rekening houdend met de criteria zoals beschreven in het bijzonder bestek (bijzonder bestek - II.1.1 Wet van 17 juni 2016, Artikel 81 - Gunningscriteria van de opdracht). Deze gunningscriteria worden toegepast op volledige en regelmatige offertes. - De Gunningscriteria van de opdracht zijn de volgende: De globale prijs voor de huidige opdracht; De planning Nota aangaande de organisatorische aanpak - Regelmatigheidsvoorwaarde van de offerte: - minimale quotering voor de criteria op gebied van de planning en van de nota aangaande de organisatorische aanpak: De offerte wordt als onregelmatig en derhalve nietig beschouwd (cf. bijzonder bestek - II.1.2 K.B. van 18/04/2017, Artikel 76 - Onderzoek en onregelmatigheid van de offertes) indien zij niet minstens 50 percent van de punten behaalt voor elk van de criteria op gebied van de planning en van de nota aangaande de organisatorische aanpak. De quotering voor de gunningscriteria gebeurt op basis van de analyse van de in het bijzonder bestek genoemde documenten (bijzonder bestek - II.1.1 Wet van 17 juni 2016, Artikel 81 - Gunningscriteria van de opdracht) die verplicht bij de offerte moeten worden gevoegd. Deze moeten alle beschrijvende en toelichtende nota's bevatten, zodat de aanbestedende overheid de relevantie van de offerte kan beoordelen met betrekking tot de opgelegde criteria.
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
* De planning (10/100) - weging: 10
* Nota aangaande de organisatorische aanpak (15/100) - weging: 15
Kost:
* De globale prijs voor de huidige opdracht (75/100) - weging: 75
II.2.7. Looptijd
1200 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 mogen de inschrijvers zich niet in één van de in de artikelen 67 t/m 69 van de wet van 17 juni 2016 bedoelde uitsluitingsgronden bevinden.De inschrijvers vullen het UEA-document in (Uniform Europees Aanbestedingsdocument).(http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0007&from=FR)Door de ondertekening van het UEA verklaart de inschrijver op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbesteder binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen (deze documenten worden gevraagd ingeval de inschrijver in aanmerking komt voor de gunning van de opdracht). 1. Strafregister:- Uittreksel uit het strafregister of een gelijkwaardig document dat is afgeleverd door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het betreffende land. - De statuten en vennootschapsakten waarin alle leden met een beslissingsbevoegdheid binnen de onderneming worden aangesteld - De uittreksels uit het strafregister of elk gelijkwaardig document dat is afgeleverd door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het betreffende land van elke natuurlijke persoon met een beslissingsbevoegdheid die door de statuten en vennootschapsakten werd aangesteld.2. Bewijs van afwezigheid van faillissement:Een door de bevoegde instantie van het betreffende land afgeleverd bewijs dat aantoont dat de inschrijver niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, er voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De offerte vermeldt: 1° ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt: D (Bouwwerken), klasse 8 2° ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval kan de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of offerte het door de bevoegde certificeringsinstelling afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving voegen, alsook elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning als bedoeld in het eerste lid kan aantonen. Op dit certificaat worden de referenties vermeld op grond waarvan de inschrijving van die ondernemers op de officiële lijst of certificering mogelijk was, alsmede de classificatie op deze lijst; 3° ofwel dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, eerste lid, 2°, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken. De inschrijver moet zijn bekwaamheid voor de goede uitvoering van de opdracht kunnen aantonen door volgende elementen voor te leggen: Een referentie waaruit blijkt dat hij gedurende de afgelopen 5 jaar van de publicatie van deze aankondiging, een volledige opdracht heeft uitgevoerd inzake bouw of renovatie, beantwoordend aan onderstaande eigenschappen:o Betrekking hebben gehad op een project voor een totaalbedrag der werken exclusief BTW van 5.000.000.EUR of meero Uitgevoerd op een gebouw, beantwoordend aan de definitie van een hoogbouw zoals bepaald door de DBDMH (Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest): gebouw van meer dan 25 m hoogte, gemeten tussen de vloer het hoogste niveau en het laagste niveau van de straat).De ontvankelijkheid van de referenties is onderworpen aan de presentatie van volgende inlichtingen en/of documenten:1) Een attest van goede uitvoering, opgesteld op naam van de inschrijver en door de aanbestedende dienst ondertekend, uitgereikt na de datum van de voorlopige oplevering der werken, met vermelding van de datum van de voorlopige oplevering der werken, die na (publicatiedatum minus 5 jaar) en vóór de datum van ontvangst van de offertes werd toegekend;2) Evenals een projectfiche (A4-formaat) met volgende inlichtingen: a) Het totaalbedrag van de werken exclusief BTW b) De gemeten hoogte tussen de vloer van het hoofste niveau en het laagste niveau van de straat (cf. definitie voor hoge gebouwen zoals bepaald door de DBDMH). c) Een beschrijvende nota van het project; d) Een foto van het project.De inschrijver vult deel II, A van het UEA in en vermeldt er de bovenstaande gegevens in verband met de erkenning. Als er referenties gevraagd worden, vult hij punt C 1 a) van deel IV van het UEA in. Door de ondertekening van het UEA verklaart de inschrijver op erewoord in het bezit te zijn van de bovenstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbesteder binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen (deze documenten worden gevraagd ingeval de inschrijver in aanmerking komt voor de gunning van de opdracht).
Eventuele minimumeisen:
de inschrijver beschikt over de vereiste erkenning: D (bouwwerken), klasse 8
Een referentie waaruit blijkt dat hij gedurende de afgelopen 5 jaar van de publicatie van deze aankondiging, een volledige opdracht heeft uitgevoerd inzake bouw of renovatie, beantwoordend aan onderstaande eigenschappen:
o Betrekking hebben gehad op een project voor een totaalbedrag der werken exclusief BTW van 5.000.000.EUR of meer
o Uitgevoerd op een gebouw, beantwoordend aan de definitie van een hoogbouw zoals bepaald door de DBDMH (Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest): gebouw van meer dan 25 m hoogte, gemeten tussen de vloer het hoogste niveau en het laagste niveau van de straat).
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-09-05 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-03-04
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2018-09-05
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Victor Rauterstraat nr 32 te 1070 Anderlecht - Salle du Conseil . INDIEN DE OFFERTEN VIA DE POST WORDEN VERZONDEN, GEBEURT DIT OP HET ADRES VERMELD IN DE AANKONDIGING VAN OPDRACHT BIJ PUNT 1.1. Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een publieke opening van de offertes voorzien
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De aanbesteder past de in de artikelen 128 en 129 van het "plaatsingsbesluit" bepaalde overgangsmaatregelen toe en maakt geen gebruik van elektronische communicatiemiddelen. Premie:Inschrijvers die een niet weerhouden offerte voor deze opdracht hebben ingediend, ontvangen een premie van 2000 EUR exclusief BTW ter compensatie voor hun deelname, voor zover zij minstens 50 percent punten hebben behaald voor elk van de criteria op gebied van de planning en van de nota aangaande de organisatorische aanpak (bijzonder bestek - II.1.1 Wet van 17 juni 2016, Artikel 81 - Gunningscriteria van de opdracht).Deze premie is betaalbaar zodra de resultaten zijn bekendgemaakt. Deze wordt binnen de 30 kalenderdagen na de datum van ontvangst van de factuur betaald, die aan de aanbestedende overheid moet worden overgemaakt binnen de zes maanden na de gunning van de opdracht.Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: « Op straffe van nietigheid van zijn offerte neemt de inschrijver via e-mail (projet@foyeranderlechtois.brussels) contact op met de dossierbeheerder om een afspraak te maken voor het verplichte bezoek dat kan doorgaan: In juni: week 23,24 en 25 (maandag of dinsdag namiddag); In augustus : week 32 (maandag of dinsdag namiddag)Adress : Grondelstraat nr 59 te 1070 Anderlecht
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van eerste aanleg van Brussel
Quatre Brasstraat 13 , BE - 1000\ 1000 Brussel
E-mail: info@just.fgov.be
Internetadres(sen): https://justice.belgium.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-05-17