Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Raamovereenkomst voor aircosystemen van trams incl.wisselstukken voor het onderhoud.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres :  Koningsstraat 76 , BE - 1000   Brussel
Tel:   +32 25155145
Fax:   +32 25153281
E-mail:   brigitte.vanhoorickx@mivb.brussels
Internetadres(sen):   www.stib.be   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=306899


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor aircosystemen van trams incl.wisselstukken voor het onderhoud.  
Referentienummer:   MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_3924/RB/BVH-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  34631000
II.1.3. Type opdracht :  leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Het voorwerp van onderhavige opdracht betreft het afsluiten van een raamovereenkomst voor de levering van aircosystemen voor de stuurpost en reizigersafdeling inclusief hun wisselstukken. Deze wisselstukken en mogelijks (sub)systemen voor het onderhoud van de bestaande airco-uitrustingen van de vloot T3000 en T4000 zullen worden besteld, met het oog op de revisies van deze uitrustingen door de werkplaatsen van de MIVB. De originele onderdelen zijn vervaardigd door Vossloh Kiepe (tegenwoordig « Kiepe Electric GmbH »). De opdracht kan later uitgebreid worden voor andere benodigde onderdelen voor deze systemen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE10
II.2.4. Beschrijving
Het voorwerp van onderhavige opdracht betreft het afsluiten van een raamovereenkomst voor de levering van aircosystemen voor de stuurpost en reizigersafdeling inclusief hun wisselstukken. Deze wisselstukken en mogelijks (sub)systemen voor het onderhoud van de bestaande airco-uitrustingen van de vloot T3000 en T4000 zullen worden besteld, met het oog op de revisies van deze uitrustingen door de werkplaatsen van de MIVB. De originele onderdelen zijn vervaardigd door Vossloh Kiepe (tegenwoordig « Kiepe Electric GmbH »).  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   JA
Basisperiode is 4 jaar, die tweemaal verlengd kan worden met telkens één jaar na een positieve evaluatie.  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat verplicht geïmporteerd en ingevuld dient te worden via website https://ec.europa.eu/tools/espd

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van financiële gegevens (de omzet, balansen en resultatenrekeningen).- De kandidaat zal aan de MIVB de laatste 3 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de NBB) overmaken of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload communiceren. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.- De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die werd behaald met het gedeelte waarop de aankondiging van een opdracht betrekking heeft. De kandidaat zal een verklaring overmaken betreffende zijn omzetcijfer voor de gevraagde leveringen, en dit voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren. (In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria IV punt B).- Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep: het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
Eventuele minimumeisen:
- De gemiddelde jaaromzet moet voor de gevraagde leveringen, berekend voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren, meer dan 1.000.000 EUR bedragen.
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten, waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht zoals beschreven in de rubrieken II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal al de kandidaten uitsluiten waarvan de eigen fondsen negatief zijn.
De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële capaciteit moeten bij uw kandidatuurstelling en UEA gevoegd worden.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidaatstelling vergezellen:1) De ervaring van de onderneming moet op overtuigende wijze aangetoond worden door het aanbrengen van referenties:a. een lijst van de voornaamste soortgelijke leveringen door de onderneming gedurende de afgelopen 5 jaar binnen het domein in kwestie, vervolledigd met een beschrijving van de opdracht en met vermelding van het bedrag, de data of periodes, de gegevens van de ondernemingen waarvoor zij bestemd waren, de naam en contactgegevens van de contactpersonen binnen deze ondernemingen.b. Minstens 2 getekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door die klanten voor een opdracht van dezelfde ordegrootte. Als "van dezelfde ordergrootte" wordt beschouwd een opdracht met een omvang van minimaal 500.000 EUR. 2) Een beschrijving van de expertise van de kandidaat in het betreffende domein en van zijn voornaamste technische uitrustingen en zijn mogelijkheden ten aanzien van ontwerpen en onderzoek.3) Een beschrijving van de bedrijfspolitiek van de kandidaat op vlak van milieubeheer, sociaal beleid en kwaliteitszorgsysteem.a. Voor het milieubeheer mag het ISO 14000-certificaat (audits), het Europese reglement EMAS (CE) n° 761/2001 (audit) of eender welk ander certificaat of een beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze aan het kandidaatstellingsdossier toegevoegd worden.b. Voor de sociale criteria mag de kandidaat het SA 8000-label toevoegen of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze, of zelfs een verklaring op erewoord dat alle conventies die aan de basis lagen van het SA 8000-label nageleefd worden.c. Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000-certificaat of eender welk ander gelijkaardig aan ISO 9000 certificaat of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem van de kandidaat toegevoegd worden.4) Een formele verklaring dat de kandidaat zonder speciale formaliteiten het bezoek van een MIVB-delegatie in zijn vestiging en die van eventuele onderaannemers en klanten aanvaardt om zijn technische mogelijkheden te kunnen beoordelen.Het kandidaatstellingsdossier moet gestructureerd zijn en genummerd worden (III.1.1, III.1.2, III.1.3) volgens de volgorde zoals hierboven vermeld. Om operationele redenen behoudt de MIBV zich het recht voor kandidaturen die deze vraag niet eerbiedigen, niet in overweging te nemen. - EEN exemplaar op papier. Het papieren dossier moet vrij zijn van plastic en metaal (met uitzondering van de eventuele kaft) en moet beperkt blijven tot de gevraagde informatie.- Een elektronisch exemplaar. Naast de papieren versie moet de kandidaat ook een elektronisch dossier bezorgen, per e-mail aan brigitte.vanhoorickx@mivb.brussels (max. 7MB per mail). Als het door te sturen gegevensvolume meer dan 7 MB bedraagt, zal de kandidaat een link sturen naar een gratis downloadsite waarop de MIVB zich niet moet registreren.

Eventuele minimumeisen:
Klasse: N/A, Categorie: N/A


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:  

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-06-05   10:51
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   6   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :1.Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2.Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= eruit halen).3.Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4.Kies uw taal5.Selecteer « Ik ben een ondernemer »6.Selecteer « Een UEA importeren »7.Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espc-request.xml" dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8.Klik op "Volgende"9.Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10.Klik op "Overzicht"11.Downloaden in " beide formaten"12.Dit bestand "espc-request.zip" met daarin uw UEA opslaan13.Voeg dit UEA-bestand, "espc-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het.ZIP-bestand ontvangen dat zowel de.PDF als de.XML bevat.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 ,  BE - 1040   Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 ,  BE - 1040   Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 ,  BE - 1040   Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-04-26

Vergelijkbare advertenties van BDA