Ocmw

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Ontwerpopdracht: Bouwen van een dagverzorgingscentrum en 20 assistentiewoningen



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  OCMW
Postadres :  Dorpsstraat 14 , BE - 3590   Diepenbeek
Contactpersoon:   Mevrouw Kelly Van Meirhaeghe
Tel:   +32 11491857
Fax:   +32 11322865
E-mail:   kelly.vanmeirhaeghe@diepenbeek.be
Internetadres(sen):   www.diepenbeek.be  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Amirato nv
Postadres :  Woluwedal 30 ,BE -1932   Sint-Stevens-Woluwe
Contactpersoon:   De heer Wim Hendrickx
Tel:   +32 23258676
Fax:   +32 23258677
E-mail:   whendrickx@amirato.com
Internetadres(sen):   www.amirato.com  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Ontwerpopdracht: Bouwen van een dagverzorgingscentrum en 20 assistentiewoningen  
Referentienummer:   2018N000700
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  71220000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE221
Voornaamste plaats van uitvoering:   Onze-Lieve-Vrouwstraat 21 - 3590 Diepenbeek
II.2.4. Beschrijving
Doel van de aanneming:   De opdracht heeft betrekking op het bouwen van een dagverzorgingscentrum, 20 assistentiewoningen en kantoorruimte voor de dienst Thuiszorg op de site van Woonzorgcentrum "De Visserij" te Diepenbeek.   Voor de realisatie van dit project dient een bestaande vleugel van het woonzorgcentrum gesloopt te worden. Deze werken maken integraal deel uit van de ontwerpopdracht.   Het ontwerp van buitenaanleg en groenvoorziening behoort eveneens tot de voorliggende opdracht.   Het betreft een project met subsidiëring, het ontwerp dient dienaangaande te voldoen aan de vigerende wetgeving, reglementering en normering en andere subsidievoorwaarden.   Beschrijving van de gevraagde diensten:   De aanneming omvat hoofdzakelijk de volgende te leveren diensten (niet-limitatief)   - De studie en het ontwerp voor de nieuwbouw van het dagverzorgingscentrum, 20 assistentiewoningen en kantoorruimte voor de dienst Thuiszorg;   - Het ontwerp van de buitenaanleg en de groenvoorziening;   - De studie voor de sloop van de bestaande vleugel van het woonzorgcentrum inclusief bewarende maatregelen voor naastliggende gebouwen en infrastructuur;   - Het organiseren van aanvullende studies waaronder topografische opmeting, EPB verslaggever, sloopinventaris, milieuhygiënisch onderzoek, grondmechanisch onderzoek, infiltratieproeven, .;   - Het uitwerken en opstellen van de gedetailleerde opdrachtdocumenten: plannen, bestek, opmeting, gedetailleerde meetstaat en raming;   - Het opmaken van het volledige aanvraagdossier voor het bekomen van de omgevingsvergunning;   - Leiding en toezicht van de werken inclusief voorlopige en definitieve oplevering.  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
30   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor (https://uea.publicprocurement.be), dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.3° door een aanvraag tot deelneming in te dienen, erkent de kandidaat dat hij:- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld - niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan waardoor zijn professionele integriteit in twijfel kan worden getrokken;- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;- in orde is met de betaling van belastingen- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.* Het UEA dient door de onderaannemer(s) elektronisch te worden ingevuld.Richtlijnen bij het invullen van het UEA :- Ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal.- Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'.- Op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken'.- Selecteer uw land en klik op 'Volgende'.- Doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting'.- In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?' In dit geval, een algemene aanwijzing voor alle selectiecriteria wordt u gevraagd.- Geef aan of je voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria.- Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF en/ of xml formaat. Dit mag verstuurd worden naar overheidsopdrachten@diepenbeek.be op 23-5-2018 vanaf 10.00 uur tot 17.00 uur.Ondernemers kunnen het reeds in een vorige overheidsopdrachtenprocedure gebruikte UEA opnieuw gebruiken, mits zij bevestigen dat de daarin opgenomen gegevens nog steeds correct zijn.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De kandidaten dienen hun financiële en economische draagkracht aan te tonen d.m.v. de volgende referenties: - Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's met inbegrip van zijn tienjarige aansprakelijkheid - Een bankverklaring (zie verplicht te gebruiken model in Bijlage C). - Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet in de gezondheidszorg. Uit deze verklaring van de totale omzet moet blijken dat de gemiddelde jaaromzet van de Kandidaat in de laatste drie boekjaren tenminste EUR 150.000 (incl. btw) bedraagt.
Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaten dienen hun financiële en economische draagkracht aan te tonen d.m.v. de volgende referenties:
- Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's met inbegrip van zijn tienjarige aansprakelijkheid
- Een bankverklaring (zie verplicht te gebruiken model in Bijlage C).
- Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet in de gezondheidszorg. Uit deze verklaring van de totale omzet moet blijken dat de gemiddelde jaaromzet van de kandidaat in de laatste drie boekjaren tenminste EUR 150.000 (incl. btw) bedraagt.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Het ontwerpteam:De opdracht wordt uitgevoerd door een ontwerpteam, bestaande uit minstens volgende teamleden:- Eén of meerdere architecten- Een stabiliteitsingenieur- Eén of meerdere ingenieurs of een multidisciplinair studiebureau speciale technieken HVAC Elektriciteit DATA - Communicatie- Een EBP-raadgever - verslaggever- Een Veiligheids-gezondheidscoördinator ontwerp - verwezenlijking.De kandidaat neemt in zijn aanvraag tot deelneming een voorstelling van het ontwerpteam (organigram) op, aangevuld met de curriculum vitae met gegevens, opleiding en diploma, ervaring en referenties.Ter verduidelijking:De ingenieur stabiliteit, ingenieurs technieken, veiligheidscoördinator, EBP-verslaggever tonen eveneens aan over de nodige ervaring met de uitvoering van vergelijkbare opdrachten te beschikken, dit rekening houdende met hun specialiteit. Hiertoe voegt de kandidaat een opgave van relevante referenties van deze leden (projecten in de gezondheidszorg). Het ontwerpteam moet over het nodige personeel beschikken voor de uitvoering van de opdracht. Dit personeel moet niet noodzakelijk reeds bij naam opgelijst zijn in de aanvraag tot Deelneming. Enkel de kernleden van het ontwerpteam, zijnde de verantwoordelijke persoon die ook effectief zal uitvoeren per 'discipline' moeten opgelijst worden. De kandidaat toont in zijn aanvraag tot deelneming evenwel aan in de mogelijkheid te zijn om over voldoende personeel te beschikken om op de opdracht in te zetten en de continuïteit van de uitvoering van de opdracht te kunnen garanderen.Verantwoordelijke architect:Het ontwerpteam wordt geleid door een architect of burgerlijk ingenieur-architect, die voldoet aan de volgende voorwaarden (verantwoordelijke architect) :- Ingeschreven zijn op de tabel van de orde van architecten als zelfstandige of behorende tot een vennootschap, waarvan de statuten zijn goedgekeurd door de orde van architecten, waarbinnen de architect als vennoot zijn beroep uitoefent.- Voldoende eigen ervaring te hebben met vergelijkbare projecten (referentieprojecten).Bij de aanvraag tot deelname worden vier referentieprojecten gevoegd.De verantwoordelijke architect van het ontwerpteam heeft minstens 2 nieuwbouwprojecten ontworpen en gerealiseerd (minder dan 10 jaar voor datum van de aanvraag tot deelneming voorlopig opgeleverd) met een bouwbudget van minstens 3.500.000 EUR excl. BTW.De verantwoordelijke architect van het ontwerpteam heeft minstens 2 nieuwbouwprojecten in de gezondheidszorg en specifiek inzake een woonzorgcentrum en/of dagverzorgingscentrum en/of assistentiewoningen ontworpen en gerealiseerd (minder dan 10 jaar voor datum van de aanvraag tot deelneming voorlopig opgeleverd) met een bouwbudget van minstens 1.500.000 EUR excl. BTW.De verantwoordelijke architect van het ontwerpteam moet een aantoonbare, doorslaggevende rol gespeeld hebben in het tot stand komen van alle referentieprojecten. Met deze referentieprojecten illustreert de opgegeven verantwoordelijke architect zijn competenties (ontwerpkwaliteiten, multidisciplinariteit, .) op het vlak van :- Gezondheidszorg: dagverzorgingscentrum en/of assistentiewoningen en/of woonzorgcentrum- Nieuwbouwprojecten- Duurzaam bouwen- Overheidsopdrachten- Gesubsidieerde werkenVoor ieder referentieproject worden de volgende gegevens vermeld:- Projectnaam en adres, - Naam opdrachtgever + coördinaten verantwoordelijke bij de opdrachtgever,- Beknopte voorstelling van het project met beperkt relevant beeldmateriaal,- Status van het project,- Bouwkost (excl. btw en erelonen) (bij de raming, gunning en uiteindelijke kostprijs bij voorlopige oplevering), - Milestones van het project (start ontwerp, stedenbouwkundige vergunning, start der werken, voorlopige op.(zie opdrachtdocumenten)

Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelneming:
- Beschrijving met voorstelling van het ontwerpteam (incl. curriculum vitae met gegevens, opleiding en diploma (vermelding), ervaring en referenties);
- De kandidaat voegt voor de verantwoordelijke architect het bewijs van inschrijving op de tabel van de orde van architecten als zelfstandige of behorende tot een vennootschap eveneens bij de aanvraag tot deelneming,;
- Fiches van de 4 referentieprojecten (max. 3 pg's. per referentie);
- Voorbeelddossier van 1 van deze referentieprojecten in de gezondheidszorg en specifiek inzake een dagverzorgingscentrum en/of assistentiewoningen (max. 12 pg's);
- Referentielijst per lid van het Ontwerpteam (enkel referenties m.b.t. gezondheidszorg);
- Bewijs dat het Ontwerpteam kan beroep doen op het voor de uitvoering van de Opdracht noodzakelijke personeel (aantal) en dit voor respectievelijk architectuur, studie stabiliteit, studie technieken, veiligheidscoördinatie, EPB-verslaggeving


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Niet-openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-05-23   10:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2018-06-21
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   4   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 ,  BE - 1040   BRUSSEL
Tel:   +32 22349611
Internetadres(sen):   www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-04-19

Vergelijkbare advertenties van BDA