Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : FSMA
Postadres : Congresstraat, 12-14 , BE - 1000 BRUSSEL
Contactpersoon: De heer Jeroen Platevoet
Tel: +32 22205211
E-mail: jeroen.platevoet@fsma.be
Internetadres(sen): www.fsma.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming : FSMA, RFI
Postadres : Congresstraat, 12-14 ,BE -1000 BRUSSEL
Contactpersoon: De heer Christian Bajart
Tel: +32 22205325
E-mail: christian.bajart@fsma.be
Internetadres(sen): www.fsma.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Schoonmaak lokalen Referentienummer: 2018/027
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 90900000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: FSMA, Congresstraat, 12-14 te 1000 BRUSSEL
II.2.4. Beschrijving
Schoonmaak lokalen
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet:* De inschrijver is de laatste 5 jaar niet veroordeeld geweest bij een rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude, terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten, het witwassen van geld en financiering van terrorisme, kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel, het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.* De inschrijver verklaart dat hij tevens aan de volgende bepalingen voldoet:- Geen bijdrageschuld aan de sociale zekerheid van meer dan 3.000 EUR;- Geen fiscale schuld van meer dan 3.000 EURi;- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen;- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.* Het UEA dient volledig door de onderaannemer(s) te worden ingevuld en dient alle informatie betreffende deze onderaannemer(s) te bevatten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. de laatste twee jaarverslagen en jaarrekeningen (balans en resultatenrekeningen), uitgezonderdvoor de Belgische ondernemingen die deze jaarlijks neerleggen bij de Nationale Bank.Volgende ratio's zullen onderzocht worden en dienen minstens de waarde tussenhaakjes te bereiken: Solvabiliteit (> 20%), Liquiditeit (> 1), Eigen vermogen(positief), Bedrijfskapitaal (positief) en Overgedragen verlies (lager dan 50 % van Kapitaal + Reserves).2. een document dat aantoont dat de inschrijver een gemiddelde jaarlijkse omzet optekent van minstens 5 miljoen euro over de voorbije 3 jaar;
Eventuele minimumeisen:
1. De firma's die niet aan minstens drie van deze ratio's voldoen zullen van ambtswege
niet weerhouden worden.
2.Een gemiddelde jaarlijkse omzet van minimum 5 miljoen euro.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Kwaliteit van het schoonmaakpersoneel (weging 50). Volgende informatie wordt gevraagd:a. Ervaring- welke relevante en erkende opleidingen worden ingericht ?- informatie over de personeelsaantallen, het personeelsverloop en afwezigheidscijfers voor de voorbije drie jaar.b. Vaardigheden en capaciteiten: bewijs van de opleidings- en professionele kwalificaties van het management/uitvoerend personeel, met tijdstip en de plaats van gevolgde opleidingen tijdens de laatste drie jaren.c. Selectie en rekrutering: gedetailleerde informatie over de gevolgde procedure bij de selectie en de rekrutering van het personeel.d. Arbeidsomstandigheden en gezondheid en veiligheid van de werknemers:- kopie van het globale preventieplan, het jaarlijkse actieplan en het laatste jaarrapport met betrekking tot de veiligheid.- informatie over het gezondheids- en veiligheidsbeleid en de procedures op dit vlak, die voor de werkers op de site van toepassing zijn.2. Een referentielijst van minimum 3 soortgelijke diensten (schoonmaak van minimum 10.000 m² van bureau's) uitgevoerd tijdens de laatste drie jaren, met vermelding van de klant, de datum, het bedrag, één contactpersoon, details over de aard en omvang van de opdracht en resultaten van de audits "kwaliteitscontrole" indien beschikbaar evenals een lijst van de belangrijkste speciale projecten die de voorbije drie jaar werden uitgevoerd (weging 50)
Eventuele minimumeisen:
Gezien de complexiteit van de opdracht en de middelen die ter beschikking staan om de offertes te beoordelen, beslist de FSMA om enkel de 5 best geklasseerde kandidaten te weerhouden.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Niet-openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-05-15 11:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2018-05-30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 3 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 11/06/2018 om 10.00
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1040 Brussel
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1040 Brussel
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-04-11