Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Dienst van schoonmaak van de kantoren gelegen in diverse gebouwen en complexen van de MIVB



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres :  Koningsstraat 76 , BE - 1000   Brussel
Contactpersoon:   Mirko Muzi
Tel:   +32 25638227
Fax:   +32 25153281
E-mail:   mirko.muzi@stib.brussels
Internetadres(sen):   www.stib.be   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=304915


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Dienst van schoonmaak van de kantoren gelegen in diverse gebouwen en complexen van de MIVB  
Referentienummer:   MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_3969/SB/MM.-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  90910000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht voor schoonmaakdiensten bestaat uit 2 percelen:
1. Raamovereenkomst voor de dienst van schoonmaak van de kantoren en lokalen in verschillende gebouwen en complexen van de MIVB en andere opdrachten:
- Schoonmaak van kantoren, toiletten, kleedkamers, gangen, trappen enz.;
- Afval verzamelen en selectief sorteren
- Speciale diensten of diensten op aanvraag (bv. sneeuw ruimen)
- Dringende interventies
- Levering en onderhoud van antistoftapijten
- Schoonmaak van parkings en toegangszones
- Schoonmaak van bovengrondse toiletten
- Vensterreiniging in de kantoren en lokalen gelegen in diverse gebouwen en complexen van de MIVB.
2. Raamovereenkomst voor de dienst van schoonmaak van het Trammuseum in Woluwe
- Schoonmaak van vloeren, kantoren, toiletten, kleedkamers, gangen, trappen enz.
- Schoonmaak van de trams en andere tentoongestelde voorwerpen
- Schoonmaak van de ruiten
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   JA

II.2. Beschrijving

Lot   1

II.2.1. Benaming
Raamovereenkomst voor de dienst van schoonmaak van de kantoren en lokalen in verschillende gebouwen en complexen van de MIVB  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE100
II.2.4. Beschrijving
Raamovereenkomst voor de dienst van schoonmaak van de kantoren en lokalen in verschillende gebouwen en complexen van de MIVB en andere opdrachten:   - Schoonmaak van kantoren, toiletten, kleedkamers, gangen, trappen enz.;   - Afval verzamelen en selectief sorteren   - Speciale diensten of diensten op aanvraag (bv. sneeuw ruimen)   - Dringende interventies   - Levering en onderhoud van antistoftapijten   - Schoonmaak van parkings en toegangszones   - Schoonmaak van bovengrondse toiletten   - Vensterreiniging in de kantoren en lokalen gelegen in diverse gebouwen en complexen van de MIVB.   Bij het indienen van zijn aanvraag tot deelname legt de kandidaat een verklaring over waarin hij bevestigt dat zijn onderaannemers die hij eventueel aanwijst niet in een van de toepasselijke uitsluitingsgevallen verkeren en wel degelijk bij machte zijn om zijn economische en financiële draagkracht en/of zijn technische competenties effectief ter beschikking van de kandidaat te stellen.   Het is de bedoeling dat er 2 opdrachtnemers zullen zijn: een hoofdopdrachtnemer en een secundaire opdrachtnemer aan wie zou kunnen worden gevraagd om de eerste te vervangen.  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
60   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   2

II.2.1. Benaming
Raamovereenkomst voor de dienst van schoonmaak van het Trammuseum in Woluwe  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE100
II.2.4. Beschrijving
Raamovereenkomst voor de dienst van schoonmaak van het Trammuseum in Woluwe   - Schoonmaak van vloeren, kantoren, toiletten, kleedkamers, gangen, trappen enz.   - Schoonmaak van de trams en andere tentoongestelde voorwerpen   - Schoonmaak van de ruiten   Bij het indienen van zijn aanvraag tot deelname legt de kandidaat een verklaring over waarin hij bevestigt dat zijn onderaannemers die hij eventueel aanwijst niet in een van de toepasselijke uitsluitingsgevallen verkeren en wel degelijk bij machte zijn om zijn economische en financiële draagkracht en/of zijn technische competenties effectief ter beschikking van de kandidaat te stellen.   Het is de bedoeling dat er 2 opdrachtnemers zullen zijn: een hoofdopdrachtnemer en een secundaire opdrachtnemer aan wie zou kunnen worden gevraagd om de eerste te vervangen.  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
60   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat als bijlage bij de aankondiging van opdracht is gevoegd: verplicht in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Voor percelen 1 en 2- De economische en financiële draagkracht wordt gecontroleerd op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en resultatenrekening).- De kandidaat bezorgt aan de MIVB zijn balans en de resultatenrekening die werden ingediend voor de laatste twee boekjaren (modellen afgegeven bij de NBB) of deelt de URL van de website mee waar deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen, afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover ze werden gepubliceerd.- De specifieke jaaromzet: de jaaromzet gerealiseerd op het gedeelte dat het voorwerp is van de aankondiging van opdracht. De kandidaat deelt zijn omzet mee voor de gevraagde leveringen, voor de laatste drie beschikbare boekjaren (in te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria punt B).Belangrijke punten Zo een kandidaat, tot staving van zijn economische en financiële draagkracht, een beroep doet op de economische en financiële draagkracht van andere entiteiten (meer bepaald van aangewezen onderaannemers), moet hij aan de MIVB aantonen dat hij kan beschikken over de middelen die hij nodig heeft om de opdracht uit te voeren, door overlegging van de verbintenis van de betrokken entiteiten om deze middelen ter beschikking van de kandidaat te stellen.
Eventuele minimumeisen:
Voor perceel 1
- De jaaromzet voor de gevraagde diensten, berekend voor het laatste beschikbare boekjaar, moet hoger zijn dan ? 32.000.000.
- De MIVB zal de kandidaten afwijzen van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) aantonen dat ze niet over het vermogen beschikken om een opdracht zoals beschreven in punt II.1.4 tot een goed einde te brengen. De MIVB zal elke kandidaat met een negatief eigen vermogen weren.
Voor perceel 2
- De jaaromzet voor de gevraagde diensten, berekend voor het laatste beschikbare boekjaar, moet hoger zijn dan ? 300.000.
- De MIVB zal de kandidaten afwijzen van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) aantonen dat ze niet over het vermogen beschikken om een opdracht zoals beschreven in punt II.1.4 tot een goed einde te brengen. De MIVB zal elke kandidaat met een negatief eigen vermogen weren.
De verantwoordingsstukken betreffende de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA worden gevoegd.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Een lijst met referenties van soortgelijke opdrachten (in Excel-formaat cf. Bijlage bij deze Aankondiging van opdracht - BIJLAGE 1_Matrix Selectie) (zie III.1.3 in de rubriek Vereiste minimale specifieke niveau(s) ) uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaren met vermelding van:- de beschrijving van de opdracht (met inbegrip van het type gebruikte materieel),- het jaarlijks opdrachtbedrag- de duur van de opdracht- het grondoppervlak - het glasoppervlak- het aantal VTE- het aantal vestigingen - het aantal schrobmachines- de naam van de betrokken onderneming (+ de contactgegevens van een contactpersoon).(In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria, punt C).- Tevredenheidsattesten, getekend en opgemaakt door de klanten. Bij het dossier van kandidatuur te voegen.- Het bewijs van aansluiting van de onderneming bij de Algemene Belgische SchoonmaakUnie en voor een buitenlandse kandidaat het bewijs van aansluiting bij een gelijkwaardige organisatie in de betrokken lidstaat.- Een beschrijving van de politiek van de kandidaat op het vlak van het milieu, van het sociale beleid en van zijn kwaliteitszorgsysteem.a. Voor het milieubeleid mag het ISO 14000-certificaat, het Europese reglement EMAS (CE) nr. 761/2001 of eender welk ander certificaat of beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze toegevoegd worden aan het kandidaatsdossier.b. Voor de sociale criteria mag het sociaal label SA 8000 of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze, of zelfs een verklaring op erewoord van het naleven van alle conventies die aan de basis lagen van het label SA 8000, toegevoegd worden aan het dossier.c. Voor het kwaliteitsbeheer mag het ISO 9000 certificaat of eender welk ander certificaat of een beschrijving van het kwaliteitscontrolesysteem van de kandidaat aan het dossier worden toegevoegd.Belangrijke punten:Zo een kandidaat, tot staving van zijn technische competenties, een beroep doet op de technische competenties van andere entiteiten (meer bepaald van aangewezen onderaannemers), moet hij aan de MIVB aantonen dat hij kan beschikken over de middelen die hij nodig heeft om de opdracht uit te voeren, door overlegging van de verbintenis van de betrokken entiteiten om deze middelen ter beschikking van de kandidaat te stellen.

Eventuele minimumeisen:
Voor perceel 1
- De kandidaat zal minstens 3 kwaliteitsreferenties bezorgen.
- De kandidaat zal minstens 3 attesten opsturen die zijn opgesteld door zijn klanten onder de in punt 1° genoemde referenties.
- De referenties moeten een waarde van de jaarlijkse opdracht hebben die gelijk is aan of hoger dan ? 3.000.000
- De referenties moeten vloeroppervlakken vertegenwoordigen gelijk aan of groter dan 150.000 m² per prestatie
- De referenties moeten glasoppervlakken vertegenwoordigen gelijk aan of groter dan 45.000 m² per prestatie
- De referenties moeten ten minste 40 VTE vertegenwoordigen
- De referenties moeten ten minste 60 arbeiders op site vertegenwoordigen
- De referenties moeten ten minste 20 schrobmachines vertegenwoordigen
- De referenties moeten ten minste 5 vestigingen vertegenwoordigen
Voor perceel 2
- De kandidaat zal minstens 2 kwaliteitsreferenties bezorgen die afkomstig zijn van een museum of een andere klant wiens objecten te
schoon zijn fragiel en grote waarden.
- De kandidaat zal minstens 2 attesten opsturen die zijn opgesteld door zijn klanten onder deze referenties.
- Alle referenties moeten de schoonmaak van fragiele objecten en geweldige waarden omvatten(bv. trams, treinen, metrostellen, vliegtuigen, tractoren, tanks, wagens, vrachtwagens .)

III.1.5 Informatie over voorbehouden opdrachten
De uitvoering van de opdracht is beperkt tot het kader van programma's voor beschermde arbeid: JA


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:  

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-05-06   11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 ,  BE - 1040   Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-04-06

Vergelijkbare advertenties van BDA