Odisee Vzw

Schoonmaak campussen Odisee



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  ODISEE VZW
Postadres :  Warmoesberg 26 , BE - 1000   Brussel
Contactpersoon:   De heer Wouter Ommeslag
Tel:   +32 26098297
E-mail:   aankoop@odisee.be
Internetadres(sen):   www.odisee.be  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  MCS nv
Postadres :  Sneeuwbeslaan 20 ,BE -2610   Wilrijk (Antwerpen)
Contactpersoon:   Mevrouw Kelly Van hove
Tel:   +32 38290495
Fax:   +32 38305495
E-mail:   kelly.vanhove@mcssolutions.com
Internetadres(sen):   http://www.mcs.be  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Schoonmaak campussen Odisee  
Referentienummer:   2018/02 - ID166
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  90919300
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Uitvoeren van reguliere en periodieke schoonmaakwerkzaamheden door toepassing van schoonmaakprogramma's in de diverse campussen en studentenresidentie van de opdrachtgever.
De schoon te maken ruimtes betreffen kantoren, sanitaire-, -vergader-, opleidings-, bezoekersruimtes, klaslokalen.
Schoonmaak op afroep voor bijzondere en specialistische schoonmaakwerkzaamheden.
De poetswerkzaamheden dienen te gebeuren door middel van milieuvriendelijke schoonmaakmethodes en -producten.
PERCELEN:
Perceel 1: Campus Brussel (T'Serclaes, Erasmus, Sint-Joris)
Warmoesberg 26, 1000 Brussel
Perceel 2: Campus Parnas te Dilbeek
Stationsstraat 301, 1700 Dilbeek
Perceel 3: Campus Dirk Martens te Aalst
Kwalestraat 154, 9320 Nieuwerkerken-Aalst
Perceel 4: Technologiecampus en Studentenresidentie te Gent
Gebroeders de Smetstraat 1, 9000 Gent
Wondelgemstraat 202-2016 - 9000 Gent
De toewijzing van .(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   JA

II.2. Beschrijving

Lot   1

II.2.1. Benaming
Schoonmaak campus Brussel  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
Voornaamste plaats van uitvoering:   Campus Brussel - T'Serclaes, Warmoesberg 26 te 1000 Brussel
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
*  Ingezette schoonmaakuren en productienormen  -  weging:   30
*  Kwaliteit, communicatie, controle en schoonmaakorganisatie  -  weging:   20
*  Duurzaamheid / maatschappelijk verantwoord ondernemen  -  weging:   10
Prijs  -  weging:   40
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   2

II.2.1. Benaming
Schoonmaak campus Dilbeek  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
Voornaamste plaats van uitvoering:   Campus Dilbeek - Parnas, Stationsstraat 301 te 1700 Dilbeek
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
*  Ingezette schoonmaakuren en productienormen  -  weging:   30
*  Kwaliteit, communicatie, controle en schoonmaakorganisatie  -  weging:   20
*  Duurzaamheid / maatschappelijk verantwoord ondernemen  -  weging:   10
Prijs  -  weging:   40
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   3

II.2.1. Benaming
Schoonmaak campus Aalst  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
Voornaamste plaats van uitvoering:   Campus Aalst, Kwalestraat 154 te 9320 Nieuwerkerken (Aalst)
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
*  Ingezette schoonmaakuren en productienormen  -  weging:   30
*  Duurzaamheid / maatschappelijk verantwoord ondernemen  -  weging:   10
*  Kwaliteit, communicatie, controle en schoonmaakorganisatie  -  weging:   20
Prijs  -  weging:   40
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   4

II.2.1. Benaming
Schoonmaak technologiecampus en studentenresidentie Gent  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
Voornaamste plaats van uitvoering:   Campus Gent - Technologiecampus, Gebroeders De Smetstraat 1 te 9000 Gent
II.2.4. Beschrijving
Lokatie Studentenresidentie Gent: Wondelgemstraat 202-216 - 9000 Gent  
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
*  Ingezette schoonmaakuren en productienormen  -  weging:   30
*  Kwaliteit, communicatie, controle en schoonmaakorganisatie  -  weging:   20
*  Duurzaamheid / maatschappelijk verantwoord ondernemen  -  weging:   10
Prijs  -  weging:   40
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Een verklaring betreffende de totale omzet én de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
De totaliteit van alle inbegrepen posten van de ingediende offerte mag niet meer zijn dan 10% van de jaaromzet, gedurende elk van de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarmee de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, bedragen.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Ervaring met gelijkaardige opdrachten (referenties)De inschrijver dient aan te tonen dat hij ervaring heeft met gelijkaardige opdrachten en in de laatste 3 jaren ten minste 3 opdrachten heeft uitgevoerd van diensten die vergelijkbaar zijn met de diensten die het voorwerp van deze opdracht uitmaken. Hij bewijst dit aan de hand van de nodige referenties van gelijkaardige opdrachten en machtigt Odisee om de referenties/opdrachtgevers te ondervragen over de uitvoering.De referenties vermelden minstens volgende elementen: De periode van de uitvoering van de diensten, Het totaalbedrag op jaarbasis, zonder BTW, van de uitgevoerde opdracht,  De naam, het adres, het telefoonnummer van het bedrijf/organisatie waarvoor de diensten werden uitgevoerd, De naam, het telefoonnummer en het e-mailadres van de persoon met wie Odisee contact kan opnemen.2. Certificaten en lidmaatschappen- De inschrijver dient aan zijn offerte het bewijs van lidmaatschap van ABSU (Algemeen Belgische Schoonmaak Unie) toe te voegen.- De inschrijver voegt aan zijn offerte minimaal volgende certificaten inzake "kwaliteit", "veiligheid" en "duurzaamheid" toe: o VCA (* of **) of ander gelijkgesteld certificaat o ISO 9001 of ander gelijkgesteld certificaat o ISO 14001 of ander gelijkgesteld certificaat

Eventuele minimumeisen:
Mbt ervaring gelijkaardige opdrachten. 2 referenties moeten aan volgende minimale eisen voldoen:
- betrekking hebben op schoonmaak van gebouwen van hogescholen en/of universiteiten;
- van gelijkaardige omzet zijn;
- zich situeren in de regio Vlaanderen - Brussel
- indien inschrijving voor meerdere percelen:
. aangestuurd via een gecentraliseerd beheer (incl. gecentraliseerde rapportering)
. multi site van karakter
- gedetailleerde beschrijving/bewijs van goede uitvoering opgemaakt en ondertekend door de opdrachtgever wordt toegevoegd aan de offerte.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-03-20   11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2018-07-18
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2018-03-20
Plaatselijke tijd:   11:00
Adres:   Warmoesberg 26 - 1000 Brussel Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een publieke opening van de offertes voorzien


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Elke inschrijver is verplicht om de infosessie (1 à 1u30) en de rondgangen (+/_ 2u) op de campussen bij te wonen zodat de werkomstandigheden, de aard en de omvang van de opdracht duidelijk worden.Elke inschrijver is verplicht om de infosessie bij te wonen op dinsdag 20 februari 2018 om 9uur (Brussel)Elke inschrijver is verplicht om de voorziene rondgangen op de campussen bij te wonen voor de percelen waarvoor hij offerte zal indienen.Campus Brussel: dinsdag 20 februari 2018, aanvang 10u30 Campus Dilbeek: dinsdag 20 februari 2018, aanvang 13u30 Campus Aalst: donderdag 22 februari 2018, aanvang 10u Campus Gent: donderdag 22 februari 2018, aanvang 13u Het aantal deelnemers aan het plaatsbezoek per inschrijver wordt beperkt tot twee personen. Op voorhand dienen de namen en contactgegevens (telefoon, GSM, adres en mailgegevens) van de personen die de inschrijver afvaardigt, doorgemaild te worden aan kelly.vanhove@mcssolutions.com. Deze gegevens dienen ten laatste op donderdag 15 februari 2018 om 9u doorgegeven te zijn.Het betreft in principe een gezamenlijke rondgang, tenzij de groep kandidaten te groot is, in welk geval de groep kan opgesplitst worden over meerdere rondgangen.Informatiesessie: 20/02/2018 om 09.00Campus Brussel - T'Serclaes, Warmoesberg 26 te 1000 Brussel

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13 ,  BE - 1000   BRUSSEL
Tel:   +32 25087111
Internetadres(sen):   https://www.rechtbanken-tribunaux.be/nl/rechtbanken-hoven/rechtbank-van-eerste-aanleg/nederlandstalige-rechtbank-van-eerste-aanleg-brussel

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13 ,  BE - 1000   BRUSSEL
Tel:   +32 25087111
Internetadres(sen):   https://www.rechtbanken-tribunaux.be/nl/rechtbanken-hoven/rechtbank-van-eerste-aanleg/nederlandstalige-rechtbank-van-eerste-aanleg-brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-02-05

Vergelijkbare advertenties van BDA