Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Raamovereenkomst voor de levering van monoblok dwarsliggers van voorgespannen beton - tramnet



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres :  Koningsstraat 76 , BE - 1000   Brussel
Contactpersoon:   Hicham GHOUZALI
Tel:   +32 25638258
Fax:   +32 25153281
E-mail:   Hicham.Ghouzali@stib.brussels
Internetadres(sen):   www.stib.be   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=296885


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor de levering van monoblok dwarsliggers van voorgespannen beton - tramnet  
Referentienummer:   MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL 3574/HV/HG-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  34947100
II.1.3. Type opdracht :  leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Onderhavige opdracht betreft een raamovereenkomst voor de levering van monoblok dwarsliggers van voorgespannen beton met bevestigingssysteem en - voor bepaalde dwarsliggers - een doorlopend rubberen railomhulling. Deze dwarsliggers zullen bestemd zijn voor de projecten in verband met de uitbreiding van het bovengrondse net en voor verschillende projecten in verband met spoorvernieuwing op het bestaande tramnet. De volledige technische specificaties betreffende de dwarsliggers zullen overgemaakt worden op het moment dat het bestek bezorgd wordt (na de fase van de kandidatenselectie).
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE10
Voornaamste plaats van uitvoering:   Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Onderhavige opdracht betreft een raamovereenkomst voor de levering van monoblok dwarsliggers van voorgespannen beton met bevestigingssysteem en - voor bepaalde dwarsliggers - een doorlopende rubberen railomhulling. Deze dwarsliggers zullen bestemd zijn voor de projecten in verband met de uitbreiding van het bovengrondse net en voor verschillende projecten in verband met spoorvernieuwing op het bestaande tramnet. De betonnen dwarsliggers zullen gebruikt worden voor sporen met een tussenruimte van 1,435 m tussen de rails. De maximumbelasting op de as van de voertuigen die op de sporen rijden, bedraagt 12,5 ton en de maximumsnelheid van de voertuigen bedraagt 80 km/u. De hartafstand tussen de dwarsliggers bedraagt 0,65 m.   De opdracht heeft betrekking op minstens de volgende dwarsliggers:   - dwarsliggers voor rails van het type 62R2 (NP4AS)   - dwarsliggers voor rails van het type 50E2 (EB50T)   - dwarsliggers voor rails van het type 50E2 (EB50T) met contrarail 33C1 (U69)   In het kader van de opdracht zullen andere types van dwarsliggers toegevoegd mogen worden.   De technische specificaties aangaande de verschillende types van dwarsliggers die mogelijk voor het tramnet van de MIVB gebruikt zullen worden, zullen toegelicht worden in het bestek. Het systeem met doorlopende rubberen railomhullingen omvat maximum drie elementen van geëxtrudeerd en gevulkaniseerd rubber in een homogene elastomeerverbinding met specifieke isolerende eigenschappen. De dwarselementen zullen de verticale beweging van de rail niet mogen belemmeren. De rubberelementen zullen geleverd moeten worden met een lengte van 18 m. Speciale elementen zullen moeten worden geleverd en speciaal aangepast op vlak van de lasnaden. Voor het bevestigingssysteem geldt dat dit een optimale bevestiging zal verzekeren tussen de rail, voorafgaand uitgerust met de rubberelementen, en de betonnen dwarsliggers. Het bevestigingssysteem zal een sterke weerstand tegen roesten moeten bieden.  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
72   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Zie het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Zie het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.
Eventuele minimumeisen:
De analyse van de economische en financiële draagkracht van de kandidaatonderneming zal
aantonen dat de gemiddelde waarde van haar drie meest recente jaaromzetcijfers (beschikbare omzetcijfers voor die laatste drie boekjaren) in termen van grootteorde strikt hoger ligt dan 75% van de geraamde waarde die vermeld wordt onder punt II.1.5 van voorliggende aankondiging van een opdracht.
De MIVB zal de kandidaten verwerpen van wie de financiële gegevens (beschikbare balansen en resultatenrekeningen voor deze laatste drie boekjaren) niet doen blijken dat zij de draagkracht hebben om een opdracht, zoals die onder punt II.1.4 beschreven wordt, tot een goed einde te brengen. Zij zal elke kandidaat uitsluiten van wie het eigen vermogen negatief is. De bewijsstukken betreffende de economische en financiële draagkracht moeten bij de kandidaatstelling en het UEA-document gevoegd worden.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Zie het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.

Eventuele minimumeisen:
De analyse van de technische en professionele draagkracht zal aantonen dat de kandidaatonderneming in staat is om de opdracht, zoals die onder punt II.2.4 van onderhavige aankondiging van een opdracht beschreven wordt, tot een goed einde te brengen door het afleveren van:
- Een lijst van de belangrijkste gelijkaardige leveringen die uitgevoerd werden tijdens die laatste drie jaren op de verschillende Europese openbaarvervoernetten.
Die lijst zal melding maken van de beschrijving van het geleverde toebehoren, de geldigheidsperiode van de opdracht, het geraamde bedrag van de opdracht, de geleverde hoeveelheden op de werven, de volledige contactgegevens van de betrokken klant(en) en minstens één recent bewijs van tevredenheid van diezelfde klanten (met een maximumgeldigheidsduur van drie jaar). De optelling van de financiële waarde van de verschillende leveringen zal moeten uitkomen op minstens 50% van de geraamde waarde die onder punt II.1.5 van dit bestek opgegeven wordt.
- Een beschrijving van het kwaliteitscontrolesysteem van de kandidaat, vergezeld van de terzake toepasbare normen, van certificaten en attesten alsook van de kwaliteitsgaranties die de kandidaat biedt en van een gedetailleerde beschrijving van de manier waarop hij met de gevallen van niet-overeenstemming omgaat.
- Een detailbeschrijving van de productie-infrastructuren, technische uitrustingen en menselijke middelen om deze soort van opdracht gedurende de hele looptijd van de raamovereenkomst - d.i. zes jaar - goed uit te voeren.
- Een formele verklaring dat de kandidaat zonder speciale formaliteiten aanvaardt dat een MIVB-delegatie een bezoek brengt aan zijn installaties en de installaties van zijn eventuele onderaannemers en/of klanten om die technische en organisatorische draagkracht te beoordelen.
- Een gedetailleerde beschrijving van het milieubeheerbeleid, en dit minimum voor wat het afvalstoffenbeheer en het gebruik van gerecyclede materialen betreft. Met betrekking tot het milieubeheer zullen de ISO 14000-normen (audits), het EMASreglement (EG) nr. 761/2001 (audit) of elke andere certificatie of beschrijving van een gelijkaardige aanpak bij het dossier van de kandidaat gevoegd moeten worden.
- Een detailbeschrijving van het beleid met betrekking tot het sociaal beheer. Voor wat de sociale criteria betreft, zullen het SA 8000-label of elke andere beschrijving van een gelijkaardige aanpak of een verklaring op erewoord van naleving van alle overeenkomsten die als basis voor het SA 8000-label hebben gediend, bij het dossier van de kandidaat moeten worden gevoegd.
De MIVB zal zich het recht voorbehouden om elke kandidaat te verwerpen van wie de technische en professionele draagkracht niet laten blijken dat er voldoende middelen (in termen van infrastructuur, uitrustingen en personeel) en bewezen ervaring aanwezig zijn om een dergelijke opdracht tot een goed einde te brengen. Ze zal ook de mogelijkheid hebben om elke kandidaat uit te sluiten van wie de gegevens ontbreken, onvolledig zijn en/of niet in overeenstemming zijn met de hiervoor opgesomde criteria.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gepreciseerd worden in het bestek.



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-02-26   12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Om operationele redenen zal het aantal toegelaten kandidaten beperkt worden tot maximum vijf. In voorkomend geval zal de eliminatie onder de gelijkwaardige kandidaten gebeuren op basis van het aantal meegedeelde referenties en de kwaliteit ervan, van het aantal tevredenheidsattesten, van de analyse van het eventuele bezoek aan de installaties van de onderneming en van de andere kwalitatieve selectiecriteria, zoals die in het bestek gedefinieerd worden. Een kandidaat kan in voorkomend geval de capaciteiten van andere entiteiten laten gelden, ongeacht wat de juridische aard is van de banden die tussen hem en die entiteiten bestaan. Hij moet in dat geval aan de aanbestedende instantie bewijzen dat hij voor de uitvoering van de opdracht over de nodige middelen zal beschikken, en dit door het voorleggen van het engagement van die entiteiten om hem (de leverancier) dergelijke middelen ter beschikking te stellen.***** Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen *****1. Wanneer u de onderhavige aankondiging van een opdracht van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be) gedownload hebt, moet u zich ervan vergewissen dat u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Vervolgens moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het PDF-document en anderzijds het XML-bestand bewaren (= ophalen)3. Ga naar de website https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espd-request.xml" dat u onder punt 2 opgehaald hebt.8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit en de hoeveelheid gevraagde gegevens te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Download "in de 2 formaten"12. Sla dit bestand "espd-request.zip" met daarin uw UEA op13. Voeg dit UEA-bestand, "espd-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier op het ogenblik van de verzending ervan.Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat !

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 ,  BE - 1040   Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Conform artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de rechtsmiddelen - op straffe van niet-ontvankelijkheid - ingezet binnen de termijnen bedoeld in §2 tot §4, te rekenen vanaf de publicatie, de communicatie of de kennisneming van de akte, naargelang het geval. Het verzoek tot vernietiging bedoeld in artikel 14 wordt ingediend binnen een termijn van zestig dagen. De aanvraag van een schorsing bedoeld in artikel 15 wordt ingediend binnen de termijn van vijftien dagen. Ingeval artikel 18 toegepast wordt, bedraagt de termijn tien dagen. Het verzoek om schadevergoeding bedoeld in artikel 16 wordt ingediend binnen een termijn van vijf jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 ,  BE - 1040   Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-01-20

Vergelijkbare advertenties van BDA