Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : EMMAUS VZW
Postadres : Edgard Tinellaan 1c , BE - 2800 Mechelen
Contactpersoon: De heer Dirk Schadick
Tel: +32 15304479
Fax: +32 15304488
E-mail: dirk.schadick@emmaus.be
Internetadres(sen): http://www.emmaus.be/
I.3. Communicatie
Officiële benaming : VZW Emmaüs - AZ Sint-Maarten
Postadres : Spoorweglaan 29 (gebouw 06) ,BE -2570 Duffel
Contactpersoon: De heer Dirk Schadick
Tel: +32 15304479
Fax: +32 15304488
E-mail: dirk.schadick@emmaus.be
Internetadres(sen): www.emmaus.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - KANDIDATUURSTELLING VOOR AANKOOP-DOSSIER "LEVERING, INTEGRATIE IN BESTAANDE OMGEVING, DISPOSABLES EN ONDERHOUD VOOR GEAUTOMATISEERD SYSTEEM VOOR CULTUUR VAN MYCOBACTERIËN EN GEAUTOMATISEERD BLOEDKWEEKSYSTEEM Referentienummer: 2017/234/AKAZSTM
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 51430000
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE212
Voornaamste plaats van uitvoering: AZ Sint-Maarten, Liersesteenweg 435 te 2800 Mechelen
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van deze leveringen: Kandidatuurstelling voor aankoopdossier "Levering, integratie in bestaande omgeving, disposables en onderhoud voor geautomatiseerd systeem voor cultuur van Mycobacteriën en geautomatiseerd bloedkweeksysteem". Legende: AZ staat voor AZ Sint Maarten labo staat voor Klinisch laboratorium van het AZ Sint Maarten NB staat voor Nieuwbouw ziekenhuis Algemeen: Het AZ Sint Maarten wenst voor het nieuwbouwziekenhuis apparatuur aan te kopen. Het nieuwbouwziekenhuis is momenteel nog in afwerking en opent officieel zijn deuren op 15 oktober 2018. Teneinde de continuïteit gedurende de verhuis te kunnen garanderen, is de kans reëel dat deze installaties echter eerst in de huidige campus Rooienberg 25, te 2570 Duffel (Mycobacteriën toestel) en campus Leopoldstraat 2, te 2800 Mechelen (Hemocultuur toestel), dienen in gebruik gesteld te worden. Nadien zal de inschrijver deze installatie op zijn verantwoordelijkheid demonteren, verhuizen, monteren en terug in dienst stellen in het nieuwbouwziekenhuis AZ Sint-Maarten, Liersesteenweg 435 te 2800 Mechelen en dit op het gelijkvloers. De juiste timing alsook de juiste verdiepen in de huidige campussen zullen in de offertevraag opgenomen worden. Deze aankoop kadert in de transitie van 2 systemen naar 1 uniform bloedkweeksysteem i.k.v. de nieuwbouw en waarbij tevens een vernieuwing van de huidige apparatuur voor cultuur van Mycobacteriën voorzien is. Het voorwerp van deze raamovereenkomst (over een looptijd van 10 jaar) betreft: de levering, validatie, indienststelling en opleiding gebruikers van zowel een geautomatiseerd systeem voor cultuur van Mycobacteriën en als van een geautomatiseerd bloedkweeksysteem, waarbij een optimale integratie in de bestaande omgeving van het labo met haar interne en externe (externe labo's) klanten gerealiseerd wordt. De geselecteerde leverancier zal evenwel initieel de systemen op de oude campus installeren, valideren en indienststellen waarbij de 2 systemen (oud en nieuw) een tijdje parallel in routine zullen lopen. Na deze periode zal het nieuwe systeem verhuisd worden naar de nieuwbouw en opnieuw gevalideerd en in dienst gesteld. Deze laatste stap (verhuis naar de nieuwbouw en indienststelling na validatie) maakt dus integraal deel uit van dit dossier. De afname van disposables en een onderhoudscontract zijn eveneens mee opgenomen in deze raamovereenkomst. Ruwe schets omgeving labo: ? Voor de cultuur van Mycobacteriën heeft ca 2/3 van de omzet betrekking op interne klanten en ca 1/3 op externe labo's ? Voor wat de bloedkweeksystemen betreft, dit gebeurt enkel ten behoeve van de interne klanten van het labo ? Het gehanteerde LIS in het labo is GLIMS van MIPS. Hierop dient aangesloten te worden om de resultaten vlot en efficiënt te kunnen transfereren Percelen: Deze opdracht is niet opgedeeld in percelen. Teneinde een werk- en kostenefficiënte werking toe te laten acht de aanbesteder het noodzakelijk dat beide toestellen kunnen geleverd worden door één en dezelfde leverancier. Leveringsplaatsen: Initieel op: AZ Sint Maarten - Campus Rooienberg 25, te 2570 Duffel, verdiep zal in de offertevraag meegegeven worden (Mycobacteriën toestel) en AZ Sint Maarten - Campus Leopoldstraat 2, te 2800 Mechelen, verdiep zal in de offertevraag meegegeven worden (Hemocultuur toestel). Na periode van parallel draaien dienen deze toestellen te verhuizen naar: AZ Sint Maarten - Liersesteenweg 435 te 2800 Mechelen (NB). In latere fase (oproep tot offerte) zal hieromtrent meer duidelijkheid geschapen worden.
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het offerteformulier moet vergezeld zijn van volgende stukken:Juridische situatie van de inschrijver (uitsluitingsgronden)De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door het opdrachtgevend bestuur als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Economische en financiële draagkracht van de inschrijver (selectiecriteria)*Geen negatief eigen vermogen*Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.Minimumeisen: *Aantonen dat er geen negatief eigen vermogen is
Eventuele minimumeisen:
Geen negatief eigen vermogen
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Technische en beroepsbekwaamheid van de inschrijver (selectiecriteria)*Een referentielijst van uitgevoerde en/of in uitvoering zijnde opdrachten in de EU opgestart tijdensde laatste 3 jaar, waarbij een koppeling met het GLIMS pakket functioneel is. Een beschrijving van de functionaliteit van de koppeling, welke gegevens worden uitgewisseld, op welke manier met welke timing, .*Een aanduiding van de ondersteuning en onderhoud op vlak van hard- en software die standaardwordt aangeboden, waarbij voldoende eigen technici voorhanden moeten zijn, een beschrijving van de technische dienst.*Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven.*Certificaten die door officieel erkende instituten of diensten voor kwaliteitscontrole zijn opgesteld, waarin de overeenstemming van goed geïdentificeerde producten wordt bevestigd door middel van referenties naar technische specificaties of normen.*De inschrijver bewijst dat hij als leverancier voor medische hulpmiddelen, is geregistreerd bij het FAGG. De inschrijver moet aantonen via certificaten dat alle aangeboden referenties beschikken over een CE-markering en Notified Body (indien van toepassing) en voldoen aan de Medical Device Directive. *Communiceren in de Nederlandse taal in het relatiebeheer, de uitvoering van alle communicatie, handleidingen, opleidingen, opdrachten, dossiers en rapportages.*Een single person of contact is de aanspreekpersoon en beschikt over de vereiste competenties en ervaring om dit dossier over de gehele lijn te trekken en te behartigen. Back up persoon is volledig op de hoogte en kan te allen tijde inspringen*Bereikbaarheid van de helpdesk, technische dienst en ICT gegarandeerd wordt tijdens Belgische kantooruren. *Een overzicht van de technische evolutie van de onderneming van de laatste 3 jaar: nieuweontwikkelingen, en dit zowel op hard- als software niveau.Minimumeisen: *Een referentielijst van uitgevoerde en/of in uitvoering zijnde opdrachten in de EU opgestart tijdensde laatste 3 jaar, waarbij een koppeling met het GLIMS pakket functioneel is.Richtlijnen bij het invullen van het UEA :- Ga naar de website https://ec.europa.eu/tools/espd/filter?lang=nl en kies uw taal.- Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'.- Op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken'.- Selecteer uw land en klik op 'Volgende'.- Doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting'.- In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?'- Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF formaat om vervolgens bij uw offerte te voegen. Het document moet getekend worden op straffe van nietigheid, door een persoon die zich kan verbinden tot de rechtsvorm binnen de organisatie.Ondernemers kunnen het reeds in een vorige overheidsopdrachtenprocedure gebruikte Uniform Europees Aanbestedingsdocument opnieuw gebruiken, mits zij bevestigen dat de daarin opgenomen gegevens nog steeds correct zijn.
Eventuele minimumeisen:
Referentielijst
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten - motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-01-23 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen afdeling Mechelen , BE nvt
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-12-21