Msi Maatschappij Voor Stedelijke Inrichting, Nv Van Publiek Recht

Josaphat project - Fase 1A van de ontwikkeling



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  MSI Maatschappij voor Stedelijke Inrichting, NV van publiek recht
Postadres :  Brederodestraat 9 , BE - 1000   Brussel
Contactpersoon:   Marie Vanhamme
Tel:   +32 28993807
E-mail:   josaphat.phase1@sau.brussels
Internetadres(sen):   www.sau-msi.brussels  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Josaphat project - Fase 1A van de ontwikkeling  
Referentienummer:   SAU-MSI-JOS-001-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
De overheidsopdracht heeft betrekking op:
- het ontwerpen van een stedelijk ontwikkelingsproject;
- het bouwen van ongeveer 336 woningen die op de private markt te commercialiseren zijn;
- het bouwen van ongeveer 112 gesubsidieerde woningen (Citydev), die te commercialiseren zijn bij kopers die over een gemiddeld inkomen beschikken;
- het bouwen van ongeveer 142 sociale huurwoningen, aan te kopen door de BGHM;
- het bouwen van ongeveer 26 sociale koopwoningen, aan te kopen door het Woningfonds;
- het bouwen van ongeveer 2.000 m² aan ruimtes bestemd als buurtwinkels en als kleine professionele ruimtes;
- de inrichting van ongeveer 18.500m² open ruimte inclusief uitgeruste publieke ruimtes (een plein, een hoofdweg, lokale wegen van het type Woonerven en tussenliggende voetgangerspaden) en publieke of semi-publieke groene ruimtes.
Het Beschrijvend Document bevat een gedetailleerde beschrijving van de overheidsopdracht.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE100
Voornaamste plaats van uitvoering:   In Brussel, tussen de Leopold III-laan, de Wahislaan en de Latinis-, Gilisquet- en Henri Consciencelanen.
II.2.4. Beschrijving
Fase 1A van Josaphat betreft de volledige inrichting van een eerste residentiële wijk, met een oppervlakte van 3,6281 ha, omvattende de constructie van een toelaatbare bruto bovengrondse vloeroppervlakte van maximum 66.000 m², de uitrusting van deze wijk en de inrichting van het geheel van haar publieke ruimtes. Deze opdracht is verdeeld in 4 tranches (verder uiteengezet in punt 1.2 van de Dialooggids):   - Tranche I, met woningen die op de private markt te commercialiseren zijn, ruimtes bestemd als buurtwinkels en kleine professionele ruimtes, uitgeruste publieke ruimtes, publieke of semi-publieke groene ruimtes alsook de bijbehorende off-road parkeerplaatsen; deze tranche zal het ontwerp, de financiering, het tenuitvoerleggen en het gedelegeerd bouwheerschap voor de hierboven omschreven werken omvatten; voor deze tranche is het de bedoeling het grondaandeel van de constructies en de bijhorende private toegangen en omgevingswerken over te dragen, in een nog nader te bepalen vorm, mits betaling van een prijs die bestaat uit een te optimaliseren grondwaardefactor, te betalen door de Opdrachtnemer aan de MSI;   - Tranche II, met middelgrote koopwoningen, te commercialiseren bij kopers die beantwoorden aan de overeenkomstige inkomensvoorwaarden volgens de toepasselijke regelgeving, uitgeruste publieke ruimtes, publieke of semi-publieke groene ruimtes alsook de bijbehorende off-road parkeerplaatsen; deze tranche zal het ontwerp, de financiering, het tenuitvoerleggen van bovenvermelde bouwwerken omvatten alsook hun commercialisatie, voor een bruto ontwikkelingkost die een te optimaliseren subsidie bevat; de middelgrote koopwoningen zullen gesubsidieerd worden volgens de toepasselijke bepalingen, met dien verstande dat de ontwikkelaar uitgenodigd wordt de subsidies betaald door Citydev.brussels te minimaliseren;   - Tranche III, met sociale huurwoningen en collectieve ruimtes, in blok aan te kopen door de BGHM, uitgeruste publieke ruimtes, publieke of semi-publieke groene ruimtes, alsook de bijbehorende off-road parkeerplaatsen; deze tranche zal het ontwerp, de financiering en het tenuitvoerleggen van bovenvermelde bouwwerken omvatten, dit voor een te optimaliseren bruto ontwikkelingskost;   - Tranche IV, met sociale koopwoningen, in blok aan te kopen door het Woningfonds, met het oog op de uiteindelijke overdracht aan kopers die beantwoorden aan de overeenkomstige inkomensvoorwaarden volgens de toepasselijke regelgeving voor dit type woning, publieke of semi-publieke groene ruimtes, alsook de bijbehorende off-road parkeerplaatsen; deze tranche zal het ontwerp, de financiering en het tenuitvoerleggen van bovenvermelde bouwwerken omvatten, dit voor een te optimaliseren bruto ontwikkelingskost.   De prestaties hierboven zijn verder gedetailleerd in het Beschrijvend document.  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
84   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
De lijst en de beknopte beschrijving van de voorwaarden voor deelname aan de overheidsopdracht zijn te vinden in het Beschrijvend document.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
De uitvoeringsmodaliteiten van de overheidsopdracht alsook de toepasselijke contractuele voorwaarden zullen bepaald worden in de loop van de dialoog.

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Concurrentiegerichte dialoog

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-02-28   18:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2018-03-30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   7   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Deze aankondiging van de opdracht is opgesteld in Frans en Nederlands.Deze opdracht wordt gegund in de vorm van een gezamenlijke opdracht in de zin van artikel 48 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten tussen de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij (BGHM), de Gewestelijke Ontwikkelingsmaatschappij voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (Citydev.brussels), het Woningfonds van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest CVBA en de MSI, die de MSI aangeduid hebben om voor hen gezamenlijk op te treden als enige aanbestedende overheid in de zin van artikel 48 van de Wet inzake Overheidsopdrachten.Het Josaphat-project is het eerste project van operationalisering van een strategische zone in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, uitgevoerd door de MSI in toepassing van een planningskader met strategische bepalingen die afgesproken zijn tussen de publieke overheden maar dat niettemin van een relatief lichte reglementaire regeling is voorzien. Deze intentie om een zo breed mogelijke vrijheid te bieden in de keuze van de middelen waarmee voldaan kan worden aan de ambities die de overheidsinstanties willen verwezenlijken met deze grondreserve, gaat hand in hand met een kwaliteitsvereiste die hoger is dan wat gewoonlijk het geval is voor private vastgoedpromoties in Brussel en met meer ruimte voor innovatie op alle vlakken van stedelijke inrichting, milieu en woningbouw.Deze hoge kwaliteits- en innovatievereisten zullen bij elke dialoogstap beoordeeld worden door de toepassing van de gunningscriteria (cfr. punt 4 van het Beschrijvend document). De kandidaten worden erop gewezen dat het verloop van de dialoog zal kunnen leiden tot de uitsluiting van de voorstellen die de gevraagde kwaliteits- en innovatievereisten niet voldoende beantwoorden, niettegenstaande de economische kwaliteiten van de voorstellen die neergelegd en besproken zullen worden.In deze context zal de keuze van de uitvoerders en in het bijzonder de keuze van het ontwerpteam uiterst belangrijk zijn.De samenstelling van het ontwerpteam zal geanalyseerd worden tijdens een preliminaire fase van de dialoog en zal het voorwerp zijn van individuele oriëntatienota's (cfr. punt 5.5 van de Dialooggids). De kandidaten blijven niettemin vrij om hun ontwerpteam samen te stellen, zolang dit beantwoordt aan de minimale vereisten die opgenomen zijn in de Technische Fiches. De modaliteiten voor de toegang tot de aanbestedingsdocumenten (e-Room) kunnen worden opgevraagd op het adres josaphat.phase1@sau.brussels, met aanduiding van de namen en hoedanigheden van de persoon of groepering die toegang vraagt en het motief van hun vraag.De aanvragen tot deelname moeten in het bijzonder de volgende formaliteiten respecteren:- de identificatiegegevens (cfr. punt 1.2 van de presentatiegids); in geval van een consortium geldt dit voor alle leden van dit consortium;- aanduiden van een enig aanspreekpunt, die als eerste contactpersoon voor de Aanbestedende overheid zal optreden tijdens de dialoog en, in geval van een consortium, een projectleider (cfr. 1.3 van de presentatiegids);- een e-mail adres dat door de Aanbestedende overheid gebruikt kan worden voor de communicatie met de kandidaat (cfr. 1.7.3 van de Dialooggids);- toevoegen van de verschillende vereiste documenten (waaronder ook de UEA(s) en de documenten die het voldoen aan de selectiecriteria bewijzen) (cfr. in het bijzonder 2.5, 2.10.1 en 3 van de Dialooggids);- de aanvraag moet in het Frans of Nederlands opgesteld zijn (cfr.2.14 van de Dialooggids); de documenten die moeten aangehecht worden in bijlage en afgeleverd zijn door officiële instanties in een andere taal, moeten vertaald zijn in één van deze talen;- er wordt eveneens een digitale drager, in de vorm van een gelabelde USB stick, meegeleverd.Alle documenten die geen rekening houden met de vereiste structuur of met het aantal pagina's dat bepaald is voor elk element zullen simpelweg uitgesloten kunnen worden door de Aanbestedende Overheid.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State - afdeling administratieve geschillen
Wetenschapsstraat 33 ,  BE - 1040   Brussel
Tel:   +32 22349923
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Op grond van artikel 15 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten moet een verzoek tot schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid op straffe van onontvankelijkheid ingesteld worden binnen de 15 dagen te tellen vanaf de dag volgend op de dag waarop de gemotiveerde gunningsbeslissing verzonden is naar alle betrokken kandidaten, deelnemers en inschrijvers.

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-12-06

Vergelijkbare advertenties van BDA