Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres : Koningsstraat 76 , BE - 1000 Brussel
Contactpersoon: Mirko MUZI
Tel: +32 25638227
Fax: +32 25153281
E-mail: mirko.muzi@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=290556
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
De schoonmaakdiensten van de burelen en lokalen gelegen in verschillende gebouwen en complexen Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_3666-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 90919200
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De schoonmaakdiensten van de burelen en lokalen gelegen in verschillende gebouwen en complexen van de MIVB
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
reiniging van burelen en lokalen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
II.2.4. Beschrijving
- Schoonmaken van kantoren, toiletten, kleedkamers, gangen, trappen, enz. - Inzamelen en selectief sorteren van afval - Speciale werken en werken op aanvraag - Spoedinterventies - Leveren, plaatsen en onderhouden van antistoftapijten - Parkings en toegangszones - Schoonmaken van de terminus Esplanade
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
reiniging van de ruiten in de burelen en lokalen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
II.2.4. Beschrijving
worden vermeld in het bestek.
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 3II.2.1. Benaming
schoonmaakdienst van het museum van Woluwe II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
II.2.4. Beschrijving
reiniging van de ruiten in de burelen en lokalen
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage van de aankondiging van de opdracht : moet verplicht ingevuld worden via website https://ec.europa.eu/tools/espd
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van financiële gegevens (de omzet, balansen en resultatenrekeningen).- De kandidaat zal aan de MIVB de laatste 2 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de NBB) overmaken of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload communiceren. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.- De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die werd behaald met het gedeelte waarop de aankondiging van een opdracht betrekking heeft. De kandidaat zal een verklaring overmaken betreffende zijn omzetcijfer voor de gevraagde leveringen, en dit voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren. (In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria IV punt B).
Eventuele minimumeisen:
- De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde leveringen, berekend voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren, moet meer dan 500.000 EUR bedragen.- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten, waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht zoals beschreven in de rubrieken II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal al de kandidaten uitsluiten waarvan de eigen fondsen negatief zijn.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. een lijst met referenties van leveringen uitgevoerd in de afgelopen 3 jaar met vermelding van:- een beschrijving van de opdracht (met beschrijving van de gebruikte technologieën),- het bedrag,- duur van het contract, de datum,- de naam van de betreffende onderneming ( + de gegevens van een contactpersoon).(In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria IV punt C).2. getekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door de klanten (bij het kandidaatstellingsdossier te voegen) .3. Een bewijs van het lidmaatschap van de kandidaat bij de "Algemene Belgische Schoonmaakunie" of een gelijkaardige organisatie van de betrokken lidstaat voor buitenlandse kandidaten4. Een verklaring op erewoord dat de kandidaat, indien nodig, in staat is om een proefbestelling uit te voeren om de kwaliteit ervan te kunnen beoordelen.5. Een beschrijving van de bedrijfspolitiek van de kandidaat op vlak van milieubeheer, sociaal beheer en kwaliteitszorgsysteem.a. Voor het milieubeheer mag het ISO 14000-certificaat (audits), het Europese reglement EMAS (CE) n° 761/2001 (audit) of eender welk ander certificaat of een beschrijving van een gelijk aardige benaderingswijze aan het kandidaatstellingsdossier toegevoegd worden.b. Voor de sociale criteria mag de kandidaat het SA 8000-label toevoegen of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze, of zelfs een verklaring op erewoord dat alle conventies die aan de basis lagen van het SA 8000-label nageleefd worden.c. Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000-certificaat of eender welk ander certificaat of een beschrijving van het kwaliteits-zorgsysteem van de kandidaat toegevoegd worden.d. Een kopij van het VCA-attest, OHSAS 1800 of equivalent dat verleend werd aan de kandidaat (de sporen van de MIVB staan onder een spanning van 900V).4) Een verklaring op erewoord dat de uitvoerende arbeiders en bedienden alsook de hele hiërarchische lijn die het personeel op het terrein omkadert, Nederlands of Frans begrijpen en spreken.5) Een formele verklaring dat de kandidaat zonder speciale formali-teiten het bezoek van een MIVB-delegatie in zijn vestiging en die van eventuele onderaannemers en klanten aanvaardt om zijn technische mogelijkheden te kunnen beoordelen.
Eventuele minimumeisen:
- De kandidaat zal minstens 3 (MAX 10) kwaliteitsreferenties opgeven.- De kandidaat zal minstens 3 getekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door deze klanten opgeven, uit de referenties vermeld in punt 1°.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-12-14 00:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :- Surf naar de website : https://ec.europa.eu/tools/espd- Kies uw taal- Selecteer « Ik ben een ondernemer »- Selecteer « Een UEA importeren »- Upload het document « espd-request.xml », dat beschikbaar is in het ZIP-bestand dat zich in de rubriek « Document » van de aankondiging van een opdracht op e-Notiffcation (https://enot.publicprocurement.be) bevindt- Selecteer uw land / Klik op "Volgende"- Vul de vereiste velden in- Klik op "Overzicht"- Downloaden in " beide formaten"- Save uw UEA- Voeg uw UEA bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan (elektronisch via het e-tendering platform).
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 , BE - 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheids-opdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijk heid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-11-08