Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : stad Kortrijk
Postadres : Grote Markt 54 , BE - 8500 Kortrijk
Contactpersoon: Mevrouw Gudrun Verschueren
Tel: +32 496703680
E-mail: gudrun.verschueren@kortrijk.be
Internetadres(sen): www.kortrijk.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Realisatie van een nieuwe centrale werkplaats met kantoren, inclusief de omgevingsaanleg, voor het beheer openbaar domein Kortrijk door middel van een design & build-opdracht Referentienummer: 2017/1188
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE254
Voornaamste plaats van uitvoering: Vier Linden, Kortrijk-Heule
II.2.4. Beschrijving
De stad Kortrijk staat garant voor een uitgebreid pakket van taken en dienstverlening. Een groot deel hiervan bestaat uit het beheer van het openbaar domein. Dit gaat over het onderhoud van de parken, pleinen, straten, voetpaden en de ophaling van het huisvuil. Deze dienstverlening wordt georganiseerd en uitgevoerd door het team beheer openbaar domein (BOD). Dit team bestaat uit ca. 125 mensen die instaan voor het kwaliteitsvol beheer van het openbaar domein op het volledige grondgebied van Kortrijk. Om dit team haar taken op een goeie en kwaliteitsvolle manier te laten uitvoeren heeft het stadsbestuur beslist een nieuwe depot te realiseren. Dit nieuwe depot moet dienen als uitvalsbasis voor alle activiteiten van het team beheer openbaar domein.
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
* Kwaliteit van concept en visievorming op vlak van stedenbouw, architectuur en interieur en inrichting en verwerking van programma-eisen - weging: 50
* duurzaamheid en onderhoudsvriendelijkheid materialen - weging: 20
* Samenwerkingsmethodologie, planning en budgetbeheer - weging: 10
Kost:
* Kostenbeheersing: projectkost - weging: 20
II.2.7. Looptijd
Einde (dd/mm/jjjj): 2019-10-31
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
nihil
Eventuele minimumeisen:
nihil
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
ALGEMEEN AANNEMERmin. 2 referenties van een gerealiseerde site met gelijkaardige bouwprogramma en minimum omvang tussen 4.000 m² bruto-vloeroppervlakte van het gebouw. Meer specifiek moet ervaring met het realiseren van een logisitiek gebouw en een hedendaagse, functionele en aangename kantooromgevíng aangetoond worden.- De kwaliteit van deze referentie(s) moeten beoordeeld kunnen worden aan de hand van plannen, gevels, doorsnedes, foto's, sfeerbeelden, technische basisgegevens, projectbeschrijving . - De projecten moeten opgeleverd zijn na 2013.- Een geschreven nota moet toegevoegd worden met meer uitleg omtrent: * Wat was het projectbudget (ontwerp en uitvoering, incl. technieken, inclusief btw, inclusief buitenaanleg)* aantal m² vloeroppervlakte van het gebouw en euro/m² (bruto-oppervlakte) * de inbreng en het aandeel van de aannemer bij de uitvoering van het project(bv keuze materialen, projectplanning, coördinatie onderaannemers technieken / afwerking,.) * de uitvoeringsmethoden en materíalen, de technische installaties. (relevant voor aantonen kwaliteit van referentie) * op welke manier is aandacht besteed is aan duurzaamheid en onderhoudsvriendelijkheid materialen* de door de aannemer uitgevoerde maatregelen voor behalen EPB-eisen. Welk E- en K-peil zijn gehaald in dit project?* de referenties dienen gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering ondertekend door de bouwheer voor de belangrijkste werken.* de referenties dienen gestaafd door een PV van Voorlopige Oplevering met datum, ondertekend door bouwheer, architect en aannemerDe ínschrijver geeft natuurlijke persoon op die zal optreden als architect ingeschreven op tabel van de Orde van Architecten :- min. 2 referenties van ontwerp en fase uitvoering van gebouw met gelijkaardige bouwprogramma en minimum omvang tussen 4.000 m² bruto-vloeroppervlakte van het gebouw, uitdagingen wat betreft budget versus duurzaamheid en onderhoudsvriendelijkheÍd, grote intensiteit van gebruik. - De kwaliteit van deze referentie(s) moeten beoordeeld kunnen worden aan de hand van plannen, gevels, doorsnedes, foto's, sfeerbeelden, technische basisgegevens, projectbeschrijving . - De projecten moeten opgeleverd zijn na 2013.- Een geschreven nota moet toegevoegd worden met meer uitleg omtrent: * Wat was het projectbudget (ontwerp en uitvoering, incl.usief technieken, inclusief btw, inclusief buitenaanleg)* aantal m² vloeroppervlakte van het gebouw en euro/m² ( bruto-oppervlakte) * voor welke uitdagingen men specifiek bij dit project stond * op welke manier is aandacht besteed is aan duurzaamheid en onderhoudsvriendelijkheid materialen* welke maatregelen genomen zijn voor het behalen van EPB-eisen (zowel wat betreft isolatie als energiezuinige technieken) . Welk E- en K-peil zijn gehaald in dit project?* de referenties dienen gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering ondertekend door de bouwheer voor de belangrijkste werken.* de referenties dienen gestaafd door een proces-verbaal van voorlopige oplevering met datum, ondertekend door bouwheer, architect en aannemerDesign & buildMinimum één van beide partÍjen (architect of aannemer) moet ervaring aantonen met de design & build procedure door middel van 1 referentie. Deze referentie hoeft niet dezelfde te zijn als de referenties gevraagd onder punt 1 en 2 .BeoordelingscriteriaKwaliteit van de referentiesDe referenties van de inschrijving zullen onder andere beoordeeld worden basis van volgende criteria. Hierbij wordt uiteraard rekening gehouden met de mate waarin de aannemer/architect (al dan niet aangetoonde) invloed gehad heeft op het beschouwde aspect. Met andere woorden in welke mate heeft de aannemer/architect in de opgegeven referenties een kwalitatieve uitwerking g.(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
nihil
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2017-12-14 09:30
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2018-01-18
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank eerste aanleg West-Vlaanderen - afdeling Kortrijk
Burgemeester Nolfstraat 10a , BE - 8500 Kortrijk
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-11-10