Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij
Postadres : Jourdanstraat 45-55 , BE - 1060 Brussel
Contactpersoon: Olivier Virlet
Tel: +32 25331900
E-mail: ovirlet@slrb.brussels
Internetadres(sen): http://www.slrb.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=289489
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Vervanging van het buitenschrijnwerk en isolatie van de achtergevel van de kantoren van de BGHM, Jourdanstraat 45 - 55 1060 Brussel. Referentienummer: SLRB-Chantier 9999/2014/01/01-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
Vervanging van het buitenschrijnwerk en isolatie van de achtergevel van de kantoren van de BGHM, Jourdanstraat 45 - 55 1060 Brussel.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels
II.2.4. Beschrijving
Vervanging van het buitenschrijnwerk en isolatie van de achtergevel van de kantoren van de BGHM, Jourdanstraat 45 - 55 1060 Brussel.
II.2.7. Looptijd
150 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 mogen de inschrijvers zich niet in één van de in de artikelen 67 t/m 69 van de wet van 17 juni 2016 bedoelde uitsluitingsgronden bevinden. De inschrijvers voegen bij hun offerte het volgende: A/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en art. 62 van het "plaatsingsbesluit": De inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn deelnemingsaanvraag een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen. De inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt dat niet hierboven wordt bedoeld, sluit een attest in dat werd uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid en dat bevestigt dat de inschrijver voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.Het attest heeft betrekking op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor ontvangst van de offertes. B/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en art. 63 van het "plaatsingsbesluit":De inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóórde uiterste datum voor de ontvangst van de offertes.Voor een Belgische inschrijver moet het attest afkomstig zijn van de FOD Financiën. C/ De eventuele corrigerende maatregelen bedoeld in art. 70 van de wet van 17 juni 2016Overeenkomstig artikel 39 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 waarin wordt bepaald dat in de opdrachtdocumenten het toepassingsgebied van de verklaring op erewoord kan worden verruimd, verklaart de inschrijver door de indiening van zijn offerte: ? op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbesteder binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen (deze documenten worden gevraagd ingeval de inschrijver in aanmerking komt voor de gunning van de opdracht). 1. Strafregister Uittreksel uit het strafregister of een gelijkwaardig document dat is afgeleverd door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het betreffende land. 2. Bewijs van afwezigheid van faillissementEen door de bevoegde instantie van het betreffende land afgeleverd bewijs dat aantoont dat de inschrijver niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, er voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De offerte vermeldt: 1° ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt: 2° ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval kan de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of offerte het door de bevoegde certificeringsinstelling afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving voegen, alsook elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning als bedoeld in het eerste lid kan aantonen. Op dit certificaat worden de referenties vermeld op grond waarvan de inschrijving van die ondernemers op de officiële lijst of certificering mogelijk was, alsmede de classificatie op deze lijst; 3° ofwel dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, eerste lid, 2°, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken.
Eventuele minimumeisen:
Categorie D, Klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2017-12-01 10:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2017-12-01
Plaatselijke tijd: 10:30
Adres: De vergadering voor de opening van de offertes vindt plaats in de Raadzaal van de BGHM op de 4e verdieping van de zetel van de maatschappij in de Jourdanstraat 45-55 te 1060.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De aanbesteder past de in de artikelen 128 en 129 van het "plaatsingsbesluit" bepaalde overgangsmaatregelen toe en maakt geen gebruik van elektronische communicatiemiddelen. De aanbesteder past de in artikel 126 van het "plaatsingsbesluit" bepaalde overgangsmaatregel toe en maakt geen gebruik van Telemarc. Plaatsbezoek:De aanbestedende overheid organiseert een plaatsbezoek, gevolgd door een informatiezitting (vraag en antwoord): maandag 06 november en vrijdag 10 november om 10u00.De aanwezigheid van de inschrijvers op dat bezoek en die zitting is facultatief.Voor zover dat geen hinder vormt voor de bewoners en geen schade veroorzaakt, is het de inschrijvers vanaf nu toegestaan om alle onderzoeken uit te voeren die ze nuttig achten en/of om alle foto's te nemen die ze wensen.De inschrijver wordt zodoende verzocht om kennis te nemen van de situatie ter plaatse, zodat hij de omvang, de moeilijkheidsgraad en de diversiteit van het uit te voeren werk kan onderzoeken. Hij kan achteraf geen enkele geldige eis formuleren wegens een gebrek aan inlichtingen.Vragen van de inschrijvers en antwoorden van de Aanbestedende Overheid: De inschrijvers die vragen hebben, moeten die schriftelijk meedelen aan de Aanbestedende Overheid, en dit ten laatste 10 kalenderdagen vóór de datum van indiening van de offertes.De aanbestedende overheid zal de vragen ten laatste 6 dagen vóór de uiterste datum van ontvangst van de offertes beantwoorden en zal een kopie van die vragen en hun antwoorden naar alle inschrijvers sturen. Vragen zullen nooit individueel beantwoord worden.Die vragen moeten worden gericht aan:Dhr. O. Virlet : ovirlet@slrb.brussels
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-10-25