Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Provincie Oost-Vlaanderen
Postadres : Gouvernementstraat 1 , BE - 9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Sonja De Vlieger
Tel: +32 92677935
Fax: +32 92677999
E-mail: sonja.de.vlieger@oost-vlaanderen.be
Internetadres(sen): www.oost-vlaanderen.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming : Departement Logistiek, dienst Patrimonium
Postadres : Gouvernementstraat 22-24 ,BE -9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Sonja De Vlieger
Tel: +32 92677935
Fax: +32 92677999
E-mail: sonja.de.vlieger@oost-vlaanderen.be
Internetadres(sen): www.oost-vlaanderen.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Eeklo : provinciaal domein Het Leen : Design & Buildopdracht voor het oprichten van een loods / werkplaats - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Referentienummer: 2006-0490
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45213250
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE23
Voornaamste plaats van uitvoering: Provinciaal domein Het Leen, Gentsesteenweg 80 te 9900 Eeklo
II.2.4. Beschrijving
: De opdracht omvat : - opmaak ontwerp op basis van bestek en alle geldende reglementeringen - opmaak dossier omgevingsvergunning en indienen omgevingsvergunning - contacten met brandweer en verwerken van adviezen brandweer in dossier omgevingsvergunning - opmaak uitvoeringsdossier, studie stabiliteit, studie technieken - veiligheidscoördinator en veiligheidscoördinatie - EPB-coördinator en EPB-coördinatie - realisatie van de opdracht conform de finale offerte na eventuele onderhandeling/gunningsbesluit - opvolging/planning van werken, inclusief organiseren en aanwezig zijn op nodige overlegmomenten/werfvergaderingen; opmaak werfverslagen - opmaak as-builtdossier en post-interventiedossier - opkuis van werfzone na de werken (en indien nodig, herstel naar oorspronkelijke toestand). De "Kandidaat" zal dus minstens bestaan uit - Een aannemer, die de uitvoering voor zijn rekening neemt (ook eventueel de stabiliteitsstudies, technische studies,.); - (Een) ontwerper(s), die het ontwerp finaliseert, de nodige studies coördineert (stabiliteit, technieken, EPB- en ventilatieverslaggeving, veiligheidscoördinatie,.), de nodige vergunningen aanvraagt, de uitvoering controleert,.waaronder specifiek een architect, ingeschreven op de tabel van de Orde van architecten en een veiligheidscoördinator. De architect die in de offerte wordt aangeduid om het ontwerp op te maken en het toezicht en de controle op de werken uit te voeren, dient in de mogelijkheid gesteld te worden deze opdracht in onafhankelijkheid uit te voeren. Hij zal zijn taak blijven uitoefenen tot aan de definitieve oplevering. Iedere wijziging in dit verband zal vooraf aan het Bestuur moeten worden voorgelegd en door het Bestuur worden goedgekeurd. Aangezien de wettelijk voorgeschreven onafhankelijkheid van de architect en de onverenigbaarheid tussen de architect en aannemer verbieden dat de architect zou optreden als onderaannemer van de aannemer, zal de Opdrachtgever (Aanbestedende Overheid) voor het ontwerp van en de controle op de werken waarvoor de tussenkomst van een architect wettelijk verplicht is, met de architect waarmee de Kandidaat uiteindelijk een eindofferte heeft ingediend, een afzonderlijke overeenkomst sluiten. In de offerte is bijgevolg ook een opgesplitst ereloonbedrag voor deze dienst op te geven. Intentieverklaring Om de samenwerking van de aannemer en de ontwerper voor deze opdracht te officialiseren, dient bij inschrijving een door beide partijen ondertekende intentieverklaring van de samenwerking te worden toegevoegd. (Opmaak vrij te kiezen door de inschrijver). Ook met de veiligheidscoördinator wordt na gunning een afzonderlijke overeenkomst gesloten (zie bijlage E + artikel I.15 Veiligheidscoördinatie van dit bestek. In de offerte is bijgevolg ook een opgesplitst ereloonbedrag voor deze dienst op te geven. De uitvoering van de opdracht geschiedt in volgende fazen en wordt onderbroken op onderstaande wijze : Fase 1 : opmaak omgevingsvergunning : 20 werkdagen. Na het overhandigen van alle documenten voor de omgevingsvergunning door de opdrachtnemer aan de opdrachtgever heeft de opdrachtgever 10 werkdagen om de documenten goed te keuren. Na ontvangst van deze goedkeuring zal het dossier binnen de 3 werkdagen worden ingediend bij de bevoegde overheid door de opdrachtnemer. De uitvoeringstermijn wordt vanaf dan geschorst tot op het ogenblik van het bekomen van de omgevingsvergunning. Fase 2 : uitvoeringstermijn van de bouwwerken : 140 werkdagen. Deze termijn is inclusief de termijn nodig voor het opmaken van de eventuele aanpassingen gevraagd in de omgevingsvergunning, de nodige uitvoeringstekeningen, studies stabiliteit en technieken, EPB-verslaggeving, veiligheidscoördinatie. Ten laatste 1 week voor de voorlopige oplevering wordt het as-builtdossier aan de opdrachtgever overhandigd. Ten .(zie opdrachtdocumenten)
II.2.7. Looptijd
160 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Een bewijs van de jaarlijkse minimumomzet in het domein waarop de opdracht betrekking heeft die maximaal twee maal de geraamde waarde van de opdracht bedraagt (KB Plaatsing, artikel 67§3 van KB Pl 2016).
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het offerteformulier moet vergezeld zijn van volgende stukken:Juridische situatie van de inschrijver (uitsluitingsgronden)Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.Economische en financiële draagkracht van de inschrijver (selectiecriteria)Een bewijs van de jaarlijkse minimumomzet in het domein waarop de opdracht betrekking heeft die maximaal twee maal de geraamde waarde van de opdracht bedraagt (KB Plaatsing, artikel 67§3 van KB Pl 2016).Technische en beroepsbekwaamheid van de inschrijver (selectiecriteria)De opdracht zal worden uitgevoerd door :-een aannemer;-een architect;-een stabiliteitsingenieur;-een ingenieur technieken;-een veiligheidscoördinator;-een EPB-verslaggever.Voor elk van deze taken zal de inschrijver aangeven welke firma en/of natuurlijke persoon zal belast worden. Eén en dezelfde persoon kan meerdere functies opnemen. Volgende bewijsstukken van de technische draagkracht moeten worden bijgevoegd bij de offerte:Voor de aannemer : -naam van de firma;-1 referentie van de laatste 5 jaar van een vergelijkbare constructie met een vergelijkbaar bouwprogramma en minimaal voor een gelijkaardig budget met attest. Deze referentie moet beoordeeld kunnen worden aan de hand van plans, details, doorsneden, foto's en korte toelichtingsnota, teneinde de technische bekwaamheid te kunnen nagaan;-de ondertekende intentieverklaring die de samenwerking bevestigt tussen aannemer en architect voor dit project.Voor de architect : -natuurlijke persoon + ev. naam van het bureau;-studie-en beroepskwalificaties;-het bewijs van zijn inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten;-1 referentie van de laatste 5 jaar van een ontwerp met gelijkaardig bouwprogramma en voor minimaal een gelijkaardig bouwbudget, met attest. Deze referentie moet beoordeeld kunnen worden aan de hand van plans, foto's en korte toelichtingsnota teneinde de architecturale en technische bekwaamheid te kunnen nagaan;-indien voorgaande referentie een project betreft dat nog niet of niet volledig is uitgevoerd, wordt een attest inzake de ontwerpfase voorgelegd; in dit geval wordt tevens een 2de referentie bijgevoegd van een ontwerp cfr de eisen van ref.1 dat wel al is uitgevoerd, met attest, van de laatste 15 jaar;-de ondertekende intentieverklaring die de samenwerking bevestigt tussen architect en aannemer voor dit project.Voor de stabiliteitsingenieur en ingenieur technieken : -natuurlijke persoon + ev. naam van het bureau;-studie-en beroepskwalificaties;-1 referentie van de laatste 5 jaar van een ontwerp met gelijkaardig bouwprogramma en voor minimaal een gelijkaardig bouwbudget, met attest. Deze referentie moet beoordeeld kunnen worden aan de hand van plans, foto's en korte toelichtingsnota teneinde de technische bekwaamheid te kunnen nagaan.-indien voorgaande referentie een project betreft dat nog niet of niet volledig is uitgevoerd, wordt een attest inzake de ontwerpfase voorgelegd; in dit geval wordt tevens een 2de referentie bijgevoegd van een ontwerp cfr de eisen van ref.1 dat wel al is uitgevoerd, met attest, van de laatste 15 jaar;Voor de veiligheidscoördinator :-natuurlijke persoon + ev. naam van het bureau;-studie-en beroepskwalificaties;-het bewijs dat hij of zij een door het Ministerie erkende opleiding heeft gevolgd die beantwoordt aan de eisen van afdeling VII van het KB van 25 januari 2011 betreffende de tijdelijke en mobiele bouwplaatsen;-het bewijs van de burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering zoals bedoeld in artikel 65 van het KB voor tijdelijke en mobiele bouwplaatsen;-1 refere.(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 4F (Metaalconstructies), Klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2017-11-21 14:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2018-05-20
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De offertes mogen alleen verstuurd worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/ die de naleving waarborgt van de voorwaarden van artikel 52 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011.In e-tendering zijn er drie mogelijkheden:- De bevoegde persoon tekent de offerte en alle bijhorende documenten met de elektronische identiteitskaart.- De bevoegde persoon geeft volmacht aan de persoon die de offerte en de bijhorende documenten met zijn elektronische identiteitskaart tekent. De volmacht is een eenvoudig (word) document getekend met elektronische identiteitskaart door de bevoegde persoon en bij de offerte gevoegd of per post op papier verstuurd.- De inschrijver koopt een gekwalificeerd certificaat bij een (private) certificatiedienstverlener.De elektronischer identiteitskaart of het certificaat mag op het moment van de inschrijving NIET vervallen zijn.Er dient opgemerkt te worden dat het versturen van een offerte per e-mail niet aan deze voorwaarden voldoet. Daarom wordt het niet toegestaan op deze wijze offerte in te dienen.De offerte kan niet ingediend worden op papier.De inschrijver kan bepaalde bij te voegen documenten die niet of uiterst moeilijk via elektronische middelen kunnen worden aangemaakt op papier bezorgen vóór de uiterste ontvangstdatum. Indien nodig worden bijkomende documenten gescand om ze bij de offerte te voegen.Door zijn offerte volledig of gedeeltelijk via elektronische middelen in te dienen, aanvaardt de inschrijver dat de gegevens die voortvloeien uit de werking van het ontvangstsysteem van zijn offerte worden geregistreerd.De offerte moet bij de aanbestedende overheid toekomen vóór de uiterste ontvangstdatum van de offertes.Meer informatie kan u vinden op volgende website : http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer : +32 (0)2 790 52 00.Wie moet de offerte tekenen?Bron: https://www.bestuurszaken.be/aanbestedende-overheden/veelgestelde-vragen#tekenenDe offertes die namens een rechtspersoon worden ingediend, moeten ondertekend zijn door de personen die bevoegd zijn om de vennootschap te vertegenwoordigen en de offerte in te dienen, met bijvoeging van de stukken waaruit hun bevoegdheid blijkt. Deze vertegenwoordigingsbevoegdheid kan blijken uit de statuten van de vennootschap of uit een bijzondere volmacht.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapstraat 33 , BE - 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 14, 15, 23 en 24 van de Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten, zijn de volgende beroepsprocedures mogelijk:- een verzoek tot nietigverklaring, binnen een termijn van 60 dagen;- een verzoek tot schorsing (bij uiterst dringende noodzakelijkheid), binnen een termijn van 15 dagen.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-09-15