Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : s-Lim cvba
Postadres : Trichterheideweg 8 , BE - 3500 Hasselt
Contactpersoon: De heer Marc Van Wesemael
Tel: +32 11266660
E-mail: marc.vanwesemael@s-lim.be
Internetadres(sen): www.s-lim.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Realisatie van een DVMS (dynamisch verkeersmanagement systeem) voor het werkingsgebied van de cvba s-Lim.2 Referentienummer: s-lim-2017/01
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 72000000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Raamcontract (looptijd 120 maanden) voor het leveren, plaatsen, indienststellen en onderhouden van onderdelen voor een dynamisch verkeersmanagementsysteem ten behoeve van gemeenten die deel uitmaken van het werkgebied van opdrachtgever s-Lim cvba, namelijk alle steden/gemeenten behorende tot de geografische omschrijving provincie Limburg met uitzondering van Voeren en met toevoeging van Laakdal. s-Lim cvba fungeert hierbij als een aankoopcentrale in de zin van art. 2, 6° wet inzake overheidsopdrachten 17/06/2016, iuncto art. 2, 7° wet inzake overheidsopdrachten 17/06/2016.
De opdrachtnemer dient bovendien, als partner voor de opdrachtgever, een plan van samenwerking voor te stellen zodat de opdrachtgever gedurende de looptijd van het contract optimaal kan gebruik maken van evoluties en mogelijkheden inzake parkeer- en verkeersmanagement, en waar de opdrachtgever desgewenst samen met de opdrachtnemer proefprojecten kan opzetten om verbetermogelijkheden uit te tes.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: kantoren s-lim en gemeenten van het werkgebied s-Lim cvba
II.2.4. Beschrijving
zie II.1.4
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017 of gelijkaardig document voor buitenlandse onderneming* Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's of gelijkaardig document voor buitenlandse onderneming
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
-> Het bijbrengen van minstens 3 referenties van verschillende steden of gemeenten waarin omvangrijke opdrachten, tussen 1 januari 2014 en de datum van huidige publicatie, tot een goed einde zijn gebracht. Verantwoording voor gestelde periode: De betreffende technologieën evolueren snel. Ervaring met de recentste stand van de technologie is belangrijk. Enkel opdrachten die recent werden gerealiseerd zijn daarom relevant voor de opdrachtgever.Onder 'omvangrijke opdrachten' wordt verstaan: alle onderstaande type-opdrachten (punten 1. tot en met 4.) tot een goed einde gebracht tussen 1 januari 2014 en de datum van huidige publicatie. De per type-opdracht aangegeven minimale opdrachtwaarde (eindbedrag; excl. BTW) kan de optelsom zijn van meerdere referenties (steden/gemeenten) waar type-opdracht werd uitgevoerd.1. leveren en onderhouden van software voor verkeer- en parkeermanagement: minimale opdrachtwaarde 1 miljoen euro2. leveren en onderhouden van dynamische borden voor opstelling aan de wegkant met als doel informatie te verspreiden aan deelnemers in het verkeer: minimale opdrachtwaarde van 1 miljoen euro.Verantwoording voor 1. en 2.: de omzet dient voldoende groot te zijn opdat de opdrachtgever kan rekenen op een stabiele organisatiestructuur met verankerde kennis, voldoende innovatievermogen en waarmee enkele personeelsleden over de duur van het raamcontract voor de opdracht voltijds kunnen ingezet worden. 3. Leveren en onderhouden van sensoren voor tellen van voertuigen in het verkeer of op de parking: geen minimale opdrachtwaarde4. plaatsen en aansluiten van borden en sensoren op of langs de openbare weg of parking: geen minimale opdrachtwaardeOnderzoeksprojecten mogen geen deel uitmaken van aangevoerde referenties. Verantwoording: de opdrachtgever wenst omwille van de omvang en duur van de opdracht enkel referenties in aanmerking te nemen die volledig operationeel zijn en niet meer in de experimentele fase zitten.De referenties voor bedoelde omvangrijke opdrachten worden ondersteund door een verklaring van betrokken stad of gemeente met volgende minimale inhoud:- omschrijving van de uitgevoerde omvangrijke opdrachten;- het eindbedrag van de opdrachten;- bevestiging dat de opdrachten tot een goed einde zijn gebracht tussen 1 januari 2014 tot de datum van publicatie.Indien de kandidaat een samenwerkingsverband is, dienen de bijgebrachte referentieopdrachten gerealiseerd te zijn door minstens één van de vennoten, desgevallend op het moment van de opdracht deel uitmakend van een ander samenwerkingsverband.Indien de kandidaat een samenwerkingsverband is, dienen de gegevens met betrekking tot ieder van de vennoten of de leden van het samenwerkingsverband te worden aangebracht.Indien de kandidaat een samenwerkingsverband is, dient de kandidaat bij zijn aanvraag tot deelneming te berichten welke vennoot (maximaal één) als rechtsgeldig vertegenwoordiger van het samenwerkingsverband jegens de opdrachtgever bindend zal optreden. De aanbestedende overheid zal uitsluitend aan de desbetreffende vennoot van de kandidaat de kennisgevingen in het kader van de gunningsprocedure verrichten.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten - motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2017-09-21 10:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2017-10-09
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Indicatie van de beoogde diensten/producten die in het technisch bestek van de opdracht zullen opgenomen worden.- dynamische borden voor weergeven van informatie over de beschikbaarheid van parkings en verkeersinformatie,- de nodige meet- en telsystemen voor het verzamelen van realtime informatie over de parkeerdruk en verkeersdrukte op en naar parkings,- centraal beheersysteem inclusief de hosting, service en onderhoud ervan voor dit dynamisch verkeersmanagementsysteem,- softwarematige koppeling van het centraal beheersysteem · met de dynamische borden en beheersystemen van parkings,· met real-time data van De Lijn, Floating Car Data,· met systemen van verdwijnpalen,- beschikbaar stellen of faciliteren van de beschikbaarheid· van app's inzake optimalisatie van parkeer- en verkeersafwikkeling,· van meetsystemen voor het bepalen van verkeersdrukte,· van data van systemen van ANPR-camera's,- beschikbaar stellen van data als open data.Indiciatief wordt de opdracht over de volledige periode van 120 maanden geraamd op EUR 5.000.000Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: Richtlijnen bij het invullen van het UEA :- Ga naar de website https://ec.europa.eu/tools/espd/filter?lang=nl en kies uw taal.- Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'.- Op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken'.- Selecteer uw land en klik op 'Volgende'.- Doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting'.- In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?'- Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF formaat om vervolgens bij uw offerte te voegen.Ondernemers kunnen het reeds in een vorige overheidsopdrachtenprocedure gebruikte Uniform Europees Aanbestedingsdocument opnieuw gebruiken, mits zij bevestigen dat de daarin opgenomen gegevens nog steeds correct zijn.De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1000 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvanstate.be.
Internetadres(sen): http://www.raadvanstate.be/?page=index&lang=nl
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-08-21