AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Infrastructuur
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: Roger Van Eeckhaute
Tel: +32 25637401 E-mail: roger.vaneeckhaute@mivb.brussels
Internet adres(sen): www.mivb.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oplassen van de rails en geconstrueerde hartstukken van het tramspoor- en premetronet van de MIVB
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Tramspoor- en premetronet van de MIVB in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en enkele aangrenzende gemeenten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Deze raamovereenkomst betreft het uitvoeren van oplaswerken aan de rails en geconstrueerde hartstukken op het tram- en premetronet van de MIVB.
Deze raamovereenkomst is opgedeeld in 2 delen: Ziehier de 2 delen:
- Deel 1:oplassen van rails en geconstrueerde hartstukken van sporen op het tram- en premetronet van de MIVB (het tramnet zal een CHRONO-lijn en een specifieke zone van het net omvatten).
- Deel 2:oplassen van rails en geconstrueerde hartstukken van sporen op het tramnet van de MIVB (dit tweede deel zal 2 CHRONO-lijnen omvatten, alsook de geografische zone die het eerste deel aanvult)
De raamovereenkomst wordt met maximum 4 operatoren afgesloten.
De firma's krijgen slechts één enkel deel toegewezen op basis van een rangschikking uitgevoerd volgens de modaliteiten van het bestek. (m.a.w. ofwel deel 1, ofwel deel 2). Ingeval een onderneming de beste offerte indient voor beide delen, wordt aan haar het deel gegund dat ze zelf verkiest, op basis van wat zij vermeld heeft in haar offerte.
Bovendien is er voor elk deel een "hoofdopdrachtnemer" (die in eerste instantie optreedt) en een "back-upopdrachtnemer" (die als back-up voor de hoofdopdrachtnemer optreedt).
Ten slotte betekent dit concreet dat:
de eerst gerangschikte firma "hoofdopdrachtnemer" zal zijn van het deel dat ze zelf verkiest (op basis van wat zij vermeld heeft in haar offerte);
de tweede gerangschikte firma "hoofdopdrachtnemer" zal zijn van het andere deel;
de derde gerangschikte firma "back-upopdrachtnemer" zal zijn van het deel dat ze zelf verkiest (op basis van wat zij vermeld heeft in haar offerte);
de vierde gerangschikte firma "back-upopdrachtnemer" zal zijn van het andere deel.
Gezien de omvang van de exploitatiesite van de MIVB en van de installaties werd gekozen op deze manier te werk te gaan om een concurrentie te handhaven en te beschikken over een firma die klaar is om tussen te komen.
De raamovereenkomst wordt afgesloten voor een totale duur van 5 jaar. Elk deel van de raamovereenkomst kan na negen maanden op elk moment worden opgezegd door de opdrachtnemer en door de MIVB door middel van een aangetekend schrijven negen maanden vóór de vervaldatum.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
Geraamde waarde zonder BTW:
tussen: 6000000.00 en 10000000.00 EUR
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De kandidaten moeten beantwoorden aan de minimale deelnemingsvoorwaarden en daartoe moeten zij de volgende documenten, genummerd en in volgorde, aan hun kandidatuur toevoegen:
1. een verklaring op erewoord waarin de kandidaat-onderneming bevestigt dat het zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in de artikel 66 § 4 van het KB van 16 juli 2012. Voor Belgische ondernemingen kan de MIVB, via elektronische weg, de documenten m.b.t. de verklaring op erewoord, op basis van het ondernemingsnummer, later opvragen. Buitenlandse ondernemingen moeten aangeven via welke elektronische weg deze documenten gratis door de MIVB kunnen worden bekomen, of deze documenten op eenvoudige vraag aan de MIVB overmaken.
2. Document waaruit blijkt dat de kandidaat-onderneming ten minste beschikt over de erkenning in klasse 7, categorie H1, overeenkomstig het KB van 26 september 1991, of in een gelijkwaardig register in een andere lidstaat.
3. Een verklaring op erewoord dat de kandidaat-onderneming en haar personeel in staat zijn ofwel het Nederlands, ofwel het Frans te gebruiken in al hun contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, opstellen van verslagen, werfleider, etc.).
4. Indien de kandidaten zich kandidaat stellen onder de vorm van een tijdelijke handelsvennootschap, het document dat het statuut van hun verbintenis bewijst.
5. De gegevens (naam, voornaam, functie, telefoon, gsm en e-mail) van de contactpersoon (SPOC = single point of contact) binnen de onderneming in het kader van de huidige opdracht. In geval van een tijdelijke handelsvennootschap is één SPOC voldoende.
Wat de vereisten 1 en 3 betreft, moet elke kandidaat of, in geval van een groep, elke deelnemer van de groep deze vereisten naleven.
Wat vereiste 2 betreft, kan een kandidaat zich desgevallend beroepen op de capaciteiten van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij de aanbestedende overheid bewijzen dat hij, voor de uitvoering van de opdracht, over de noodzakelijke middelen zal beschikken, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om dergelijke middelen ter beschikking van de leverancier te stellen. Deze entiteiten moeten zich garant stellen voor alle verbintenissen aangegaan door de kandidaat en moeten zich verbinden tot volledige medewerking en tot de terbeschikkingstelling van de MIVB van alle vereiste middelen in het kader van deze opdracht. Onder dezelfde voorwaarden kan een groep van kandidaten zich beroepen op de capaciteiten van de deelnemers aan de groep of op deze van andere entiteiten.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hen gevraagd om bij hun kandidatuur de documenten te voegen waaruit blijkt dat ze over de economische en financiële draagkracht beschikken om de opdracht zoals beschreven (op het vlak van duur, omvang en waarde) in de punten II.1.4 en II.1.5 uit te voeren, en beter gezegd de volgende documenten, verplicht in te dienen in de volgorde:
1. De volledige balansen (inclusief resultatenrekeningen) van de laatste 3 jaren zoals deze werden ingediend bij de griffie van de rechtbank van koophandel of bij een bevoegde instelling van de betrokken lidstaat. Uit het omzetcijfer, de balansen en de resultatenrekeningen moet blijken dat de kandidaat over voldoende financiële draagkracht beschikt om een project zoals hiervoor beschreven onder II.1.4 en II.1.5 tot een goed einde te brengen tijdens de duur van de opdracht. De MIVB zal de kandidaten afwijzen waarvan de financiële gegevens niet aantonen dat ze beschikken over het vermogen om een dergelijke opdracht tot een goed einde te brengen.
Een kandidaat kan zich desgevallend beroepen op de capaciteiten van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij de aanbestedende overheid bewijzen dat hij, voor de uitvoering van de opdracht, over de noodzakelijke middelen zal beschikken, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om dergelijke middelen ter beschikking van de leverancier te stellen. Deze entiteiten moeten zich garant stellen voor alle verbintenissen aangegaan door de kandidaat en moeten zich verbinden tot volledige medewerking en tot de terbeschikkingstelling van de MIVB van alle vereiste middelen in het kader van deze opdracht. Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of op deze van andere entiteiten.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Om de kandidaten te selecteren, wordt hen verzocht de volgende documenten te voegen bij hun kandidatuur, verplicht in te dienen in de volgorde:
1. De referenties van min. 4 soortgelijke opdrachten m.b.t. het oplassen van rails en geconstrueerde hartstukken (min. 1.000.000 EUR per referentie), uitgevoerd voor verschillende openbaar vervoersmaatschappijen type trams, gedurende de laatste vijf jaar, met vermelding van de naam van de klant, de waarde van de betreffende opdrachten en de voldoeningsattesten van de klanten.
2. Een beschrijving van de onderneming met volledig en gedetailleerd organigram.
3. Een verklaring op erewoord waaruit blijkt dat de kandidaat in dringende gevallen kan tussenkomen op het net binnen de 24 h
4. Een document dat de capaciteit aantoont m.b.t. het uitvoeren van de werken voor het oplassen van de rails en geconstrueerde hartstukken (gereedschap, middelen, enz.)
5. Een formele verklaring dat de kandidaat, zonder speciale formaliteiten, het bezoek aanvaardt van een MIVB-afvaardiging in zijn vestiging en die van eventuele onderaannemers en klanten om zijn technische bekwaamheden te kunnen beoordelen.
6. Een kopie van het VCA/LSC-attest of van een soortgelijk attest of certificaat.
7. Een algemene voorstelling van de onderneming en van de groep waarin de onderneming haar activiteiten uitoefent. Deze voorstelling bevat o.a.
a) de gegevens van de onderneming, waaronder het ondernemingsnummer of het btw-nummer (geldig voor de hele procedure), de naam van de firma en de juridische vorm, het adres van de maatschappelijke zetel en het adres van de uitbatingszetel (indien verschillend);
b) een beschrijving van de hoofdactiviteiten van de onderneming;
c) het organigram van de onderneming.
Een kandidaat kan zich desgevallend beroepen op de capaciteiten van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij de aanbestedende overheid bewijzen dat hij, voor de uitvoering van de opdracht, over de noodzakelijke middelen zal beschikken, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om dergelijke middelen ter beschikking van de leverancier te stellen. Deze entiteiten moeten zich garant stellen voor alle verbintenissen aangegaan door de kandidaat en moeten zich verbinden tot volledige medewerking en tot de terbeschikkingstelling van de MIVB van alle vereiste middelen in het kader van deze opdracht. Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of op deze van andere entiteiten.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 17/08/2017-17:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
18/08/2017-17:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/06/2017