AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij
Jourdanstraat 45-55, BE-1060 Brussel
Contact: Rachid Hadad
Tel: +32 26001073 E-mail: rhadad@slrb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=277961
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Opdracht voor werken Oude Landbouwsite
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Zware renovatie van de woningen gelegen in de huizenblok gevormd door de Potaerdegatstraat, de Begijnenstraat, de Ar. de Saulnierstraat alsook de huizen gelegen in de Potaerdegatstraat en de Korenbeekstraat .
De zware renovatie omvat:
- de volledige renovatie van de gebouwschil (isolatie, ramen, terrassen.)
- de verbouwing en samenvoeging van woningen (funderingswerken, .)
- het conform maken (ventilatiesysteem, elektriciteitsinstallaties, sanitaire, brandbeveiliging.).
Sommige woningen van dit complex moeten hoge energieprestaties bereiken, gelijkgesteld met de passiefstandaard, met nieuw gelijkgestelde eenheden (NGE) genoemd.
Voor andere woningen zijn minder hoge energieprestaties vereist, in dit document zwaar gerenoveerde eenheden (ZGE) genoemd.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 10863761.53 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De inschrijvers moeten de voorwaarden naleven betreffende het recht op toegang tot de opdracht overeenkomstig de artikelen 61 t/m 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 :
Art. 61, § 1 en § 2, 1°, 2° of b3° : De inschrijvers voegen bij hun offerte een uittreksel uit het strafregister of een gelijkwaardig document dat door een bevoegde gerechtelijke of administratieve overheid is uitgereikt.
Art. 62 : Inschrijvers die personeel in dienst hebben dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 voegen bij hun offerte een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat zij in regel zijn met de betaling van hun sociale zekerheidsbijdragen.
Inschrijvers die personeel in dienst hebben dat behoort tot een andere Lidstaat van de Europese Unie en niet hiervóór wordt bedoeld, voegen bij hun offerte een attest dat uitgereikt is door de bevoegde overheid en waaruit blijkt dat zij voldaan hebben aan hun verplichtingen betreffende de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn.
Het attest heeft betrekking op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de datum van ontvangst van de offertes.
Art. 63 : De inschrijvers voegen bij hun offerte een attest waaruit blijkt dat zij voldaan hebben aan hun
beroepsmatige fiscale verplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste ontvangstdatum van de offertes.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De aannemer moet het bewijs leveren van zijn bekwaamheid om de opdracht goed uit te voeren door de voorlegging van:
een referentie die aantoont dat hij, binnen de 5 jaar voorafgaand aan de publicatie van onderhavige aankondiging, een volledige bouw- of renovatieopdracht heeft uitgevoerd die aan de volgende kenmerken beantwoordt:
- betrekking hebben gehad op een project met een totaalbedrag van de werken (excl. BTW) groter of gelijk aan 5.335.000 EUR ;
- betrekking hebben gehad op de bouw of renovatie van een voor huisvesting bestemd gebouw bestaande uit minstens 50 wooneenheden.
De ontvankelijkheid van de referenties is onderworpen aan de voorlegging van de volgende inlichtingen en/of documenten:
1) een attest van goede uitvoering opgesteld op naam van de aannemer, ondertekend door de opdrachtgever, afgeleverd na de datum van de voorlopige oplevering van de werken met vermelding van de datum van de voorlopige oplevering van de werken die moet hebben plaatsgevonden na 27/06/2012 en vóór de datum van ontvangst van de offerten.
2) alsook de documenten met de volgende informatie:
a. het totale bedrag van de werken, excl. BTW;
b. de vermelding van het betrokken aantal eenheden.
Klasse: 8, Categorie: D
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 06/09/2017 - 14:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
27/09/2017 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
27/09/2017 - 14:00
Plaats: BGHM
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Alle doelgroepen
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Op straffe van nietigheid van zijn offerte moet de inschrijver deelnemen aan het verplichte bezoek ter plaatse Armand de Saulnierstraat 7 te 1080 Jette op de 29 augustus 2017 om 10u00 of op de 5 september 2017 om 10u00.
De link waarmee alle documenten betreffende de opdracht kunnen worden gedownload, kan worden aangevraagd door een mail te sturen naar rhadad@slrb.brussels.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/06/2017