Grondregie Van De Stad Brussel

MaPa-Huizen voor oudere personen


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Grondregie van de Stad Brussel
Emile Jacqmainlaan 1 , BE-1000 Brussel
Tel: +32 22794010 Fax: +32 22794044 
Internet adres(sen): www.bruxelles.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
MaPa-Huizen voor oudere personen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: terreinen gelegen Ransbeek-, Meudon- en Bosduifstraat te 1120 Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Opdracht van werken voor het bouwen van 42 woningen voor oudere personen, een conciërgewoning en een collectieve ruimte op de terreinen gelegen Ransbeek-, Meudon- en Bosduifstraat te 1120 Brussel.
SPECIFIEKE OPDRACHTDOCUMENTEN
Het huidige bestek, inbegrepen de documenten die er deel van uitmaken, beschrijft het uit te voeren werk. De opdracht omvat echter tevens alle werken, leveringen en diensten nodig voor een volledige en volkomen uitvoering van het werk, zelf indien deze niet uitdrukkelijk beschreven zijn.
De opdrachtnemer moet ter plaatse alle verstrekte informatie nazien en eventueel vervolledigen. Een afwijking tussen de plannen geleverd door de aanbestedende overheid moeten onmiddellijk aan deze laatste worden gemeld
VOORRANGSORDE VAN DE TOEPASSELIJKE DOCUMENTEN (art. 85 - KB 15/07/2011)
De plannen, beschrijvingen, meetstaten en referentie documenten die deel maken van huidig bijzonder lastenboek vullen elkaar aan.
In geval van gebeurlijke tegenstrijdigheden is de voorrangsregeling de volgende: detailplannen, algemene plannen, beschrijvingen, referentie documenten, samenvattende meetstaat, gedetailleerde meetstaat.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Krachtens artikel 61 §1 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, wordt uitgesloten van de opdracht, de kandidaat of inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of witwassen van geld.
Krachtens artikel 61 §2 van voornoemd koninklijk besluit, wordt uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die
1. in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;
2. aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen;
3. bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast (andere dan de hoger vermelde);
4. bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan
5. niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn socialezekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011;
6. niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de bepalingen van artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011;
7. zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar bij toepassing van dit hoofdstuk, of die deze inlichtingen niet heeft verstrekt.
Het bewijs dat ze zich niet in een van voornoemde uitsluitingsgevallen bevinden, wordt als volgt geleverd:
De Belgische deelnemers:
 verklaren dat ze zich niet in een van uitsluitingsgevallen bevinden die worden vermeld in art.61 §2, 4° en 7° met de overhandiging van hun kandidaatstelling en de ondertekening van het formulier in bijlage;
 voegen aan hun kandidaatstelling een uittreksel toe uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud dat aantoont dat ze zich niet in een van uitsluitingsgevallen bevinden van art.61 §1 en art.61 §2, 1°, 2° en 3°;
 voegen aan hun kandidaatstelling toe een verklaring dat ze niet het voorwerp hebben uitgemaakt van een ambtshalve maatregel zoals voorzien in artikel 47 van het KB van 14 januari 2013.
Krachtens artikel 60 §1 van het KB 'plaatsing' van 15 juli 2011, zal de aanbestedende overheid onmiddellijk elektronisch controleren of de Belgische deelnemers:
 voldaan hebben aan hun verplichtingen inzake betaling van hun socialezekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van art. 62 van het koninklijk besluit 'plaatsing' van 15 juli 2011;
 voldaan hebben aan hun belastingplichten tegenover de FOD Financiën, in de zin van artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
De buitenlandse deelnemers:
 verklaren door de overhandiging van hun inschrijving en de ondertekening van het inschrijvingsformulier dat ze zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevinden, vermeld in art.61 §2 4° en 7°;
 voegen aan hun inschrijving een uittreksel toe uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud of voegen een evenwaardig document (ook minder dan 3 maanden oud) door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en die aantonen dat ze :
- zich niet in een van voornoemde uitsluitingsgevallen bevinden bedoeld in art.61 §1 en art.61 §2 3° (gerechtelijke veroordelingen);
- niet in staat van faillissement of van vereffening verkeren, hun werkzaamheden niet hebben gestaakt of elke vergelijkbare toestand met een gerechtelijke reorganisatie bedoeld in art. 61 §2 1° et 2° van voornoemd KB ;
- voldaan hebben aan hun verplichtingen inzake betaling van hun socialezekerheidsbijdragen voor het personeel dat ze tewerkstellen bedoeld in art. 62 §2 van voornoemd KB;
- in orde zijn met de betaling van hun belastingen en beroepstaksen bedoeld in art. 63 van voornoemd KB;
 voegen aan hun kandidaatstelling toe een verklaring dat ze niet het voorwerp hebben uitgemaakt van een ambtshalve maatregel zoals voorzien in artikel 47 van het KB van 14 januari 2013.
Ter herinnering, wanneer de deelnemer een groepering is, moeten voornoemde documenten en verklaringen worden overhandigd en opgesteld door alle natuurlijke of rechtspersonen die lid zijn van de groepering.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van alle werken uitgevoerd tijdens de afgelopen vijf jaar, vergezeld van attesten van goede uitvoering voor de belangrijkste werken.
De attesten vermelden de gegevens van de bouwheer, het bedrag, de realisatiedatum en de uitvoeringsplaats van de werken en verduidelijken of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en op regelmatige wijze tot een goed einde zijn gebracht.
Indien een of meerdere van deze referenties zijn gerealiseerd in het kader van een vereniging, zal de inschrijver zijn deel van de uitgevoerde werken omschrijven en verantwoorden, alsook hun kostprijs.
Hij voegt bij zijn offerte minstens 3 getuigschriften van goede uitvoering voor referenties vermeld in de bovengenoemde lijst, gelijkaardig omwille van hun aard (woningen) en waarvan het bedrag minstens EUR 3.000.000,00 exclusief BTW is (op één zelfde locatie).
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 8
(Bouwwerken), klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 15/9/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Alle vragen die binnenkomen tot en met 31/08/2017 (per brief of per e-mail) zullen schriftelijk worden beantwoord.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 18/9/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 18/9/2017 - 11:00
Plaats: Emile Jacqmainlaan 1 te 1000 Brussel, 2de verdieping,bureau 2.04
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/6/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA