AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Elsene
Elsensesteenweg, 168, BE-1050 Brussel
Contact: Quentin Ghyssens
Tel: +32 25156792 E-mail: quentin.ghyssens@ixelles.be
Internet adres(sen): www.ixelles.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Verwijdering of inkapseling van materialen met asbest in de gemeentelijke gebouwen van Elsene gedurende een jaar.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
VERWIJDERING OF INKAPSELING VAN MATERIALEN MET ASBEST IN DE GEMEENTELIJKE GEBOUWEN VAN ELSENE
GEDURENDE EEN JAAR
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door het loutere feit van de indiening van de offerte verklaart de inschrijver impliciet op erewoord dat hij zich niet in één van de uitsluitingsgevallen bevindt van artikel 61 § 1 en § 2 van KB 15 juli 2011.
- Bijdragen sociale zekerheid.
Kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten voor de toegang ertoe de inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen volgens de bepalingen van het artikel 62 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011.
Met het oog hierop zal de Aanbestedende Overheid zelf d.m.v. elektronische middelen (Digiflow) de situatie van de rekening van de inschrijver jegens de instelling voor sociale zekerheid (RSZ) nagaan.
Voor de kandidaat of de inschrijver van een andere Lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, wordt bij de offerte een attest gevoegd, uitgereikt door de bevoegde overheid, waarbij wordt bevestigd dat volgens de rekening uiterlijk vastgesteld op de limietdatum voor de ontvangst van de offertes, hij in orde is op met zijn fiscale verplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
- Fiscale verplichtingen.
Kan in elk stadium van de procedure uitgesloten worden van de toegang ertoe, de inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake de betaling van zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig artikel 63 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011.
Voor een Belgische kandidaat of inschrijver verifieert zichzelf de aanbestende overheid de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzicht van de FOD Financïen bij elekronische middelen (Digiflow).
Voor de inschrijver van een andere Lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, wordt bij de offerte een attest gevoegd, uitgereikt door de bevoegde overheid, waarbij wordt bevestigd dat volgens de rekening uiterlijk vastgesteld op de limietdatum voor de ontvangst van de offertes, hij in orde is op met zijn fiscale verplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
- Beroepsfaut.
De inschrijver die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de Gemeente Elsene aannemelijk zal kunnen maken, kan uitgesloten worden van deelname aan de opdracht.
- Goedkeuring
De inschrijver moet het bewijs inleveren dat hij voldoet aan de Belgische erkenningsvoorwaarden voor de uitvoering van interventies met als doel de verwijdering en afvoer van asbesthoudende materialen. Er wordt gevraagd een kopie van het Ministerieel Besluit bij te voegen, als bewijs dat hij erkend is voor verwijderingsinterventies van asbest in België.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Criterium : de inschrijver bewijst zijn technische bekwaamheid aan de hand van een lijst van de voornaamste diensten voor de verwijdering of inkapseling van materialen met asbest die gedurende de afgelopen 3 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek - of privaat rechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De leveringen worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of in geval van leveringen voor een particuliere afnemer door attesten van de afnemer of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
Document in te dienen : de inschrijver dient een lijst in met minstens een referentie die aan het minimumniveau van de eisen voldoet.
Vereist niveau : minimum EEN referentie voor een gelijkaardige dienst van restauratie van zitjes of vervanging van zitjes dus minimum 40.000,00 EUR ZBTW.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 07/08/2017 - 16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
07/08/2017 - 16:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/06/2017