AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Woningfonds van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest CVBA
Zomerstraat 73, BE-1050 Brussel
Contact: De heer Philippe Jacquemein
Tel: +32 25043217 Fax: +32 25043201 E-mail: philippe.jacquemein@wffl.be
Internet adres(sen): www.woningfonds.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Raamovereenkomst voor werken aan de verwarming-loodgieterij-sanitair van de huurhulpgebouwen - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Patrimonium van de huurhulp in het Brussels Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Raamovereenkomst voor werken aan de verwarming-loodgieterij-sanitair van de huurhulpgebouwen
Onderhavige opdracht heeft als voorwerp de uitvoering van werken aan de verwarming, de warmwaterproductie en de plaatsing en aansluiting van sanitair in gebouwen van de aanbestedende overheid die voornamelijk bestemd zijn voor de huurhulp, zoals beschreven in de technische bepalingen in het tweede deel van onderhavig bestek.
Deze gebouwen liggen op het territorium van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Deze opdracht omvat ook de levering en plaatsing van de materialen die hiervoor nodig zijn.
Ze omvat de volgende meer gedetailleerde werken:
depannage, reparatie en onderhoud van verwarmingstoestellen;
vervanging van verwarmingsketel;
plaatsing en vervanging van sanitair;
herstelling en vervanging van de toe- en afvoer van vloeistoffen;
enz.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Zie bijzonder bestek 2017020PP-ALHH
Art 18. Door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver impliciet op zijn eer zich niet in één van de gevallen te bevinden bedoeld in artikel 8 van de wet van 15 juni 2006.
Indien de inschrijver, in eender welk stadium van de inschrijving, in één van de in die bepaling bedoelde situaties zou verkeren, dan verbindt hij zich ertoe om dat onmiddellijk aan de aanbestedende overheid te melden.
Art 19. De inschrijver die zich in één van de gevallen bevindt zoals beoogd in artikel 20 van de wet van 15 juni 2006 en in artikel 61, § 1 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 wordt uitgesloten voor deze opdracht.
De inschrijver die zich in één van de gevallen bevindt zoals beoogd in artikel 61, § 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 wordt uitgesloten voor deze opdracht.
Door deel te nemen aan de gunningsprocedure van de opdracht verklaart de inschrijver dat hij zich niet bevindt in één van de gevallen beoogd in artikel 61, § 1, noch in één van die vermeld zoals in artikel 61, § 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Art 20. § 1. De inschrijver voegt bij zijn offerte een verklaring op eer waarin hij verklaart of hij al dan niet personeel tewerkstelt in de zin van artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
§ 2. Voor de inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 ter herziening van het wetsbesluit van 28 december 1944 met betrekking tot de sociale zekerheid van de werknemers, zal de aanbestedende overheid via elektronische middelen ('Digiflow'-toepassing van Fedict) de staat van de rekening van de inschrijver bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid controleren. De inschrijver geeft de aanbestedende overheid hiervoor de toestemming door het eenvoudige feit dat deze een offerte indient.
Indien de aanbestedende overheid, om welke reden dan ook, deze controle niet zou kunnen uitvoeren, dan verbindt de inschrijver zich ertoe om bij het eerste verzoek van de aanbestedende overheid het attest over te maken.
§ 3. De inschrijver die personeel tewerkstelt dat valt onder een andere Lidstaat van de Europese Unie en dat niet wordt beoogd in § 2, voegt bij zijn aanvraag tot deelname of bij zijn offerte, naargelang het geval, een attest dat afgeleverd werd door de bevoegde overheid, waarin bevestigd wordt dat hij volgens de rekening die is opgemaakt ten laatste op de uiterste datum voor ontvangst van de aanvragen tot deelname of van de offertes, naargelang het geval, op die datum in regel is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid volgens de wettelijke bepalingen van het land waarin hij gevestigd is.
§ 4. Wanneer de inschrijver personeel tewerkstelt dat zowel beoogd wordt in § 2 als in § 3, dan zijn de bepalingen van beide paragrafen toepasselijk.
§ 5. Indien de inschrijver een vennootschap zonder rechtspersoonlijkheid is (vennootschap van gemeen recht, tijdelijke handelsvennootschap, stille handelsvennootschap.), dan moeten alle personen waaruit deze vennootschap bestaat zich in regel stellen met de bepalingen van de voorgaande paragrafen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Zie bijzonder bestek 2017020PP-ALHH
Art 21. Krachtens artikel 67 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011, bewijst de inschrijver zijn financiële en economische draagkracht door het bewijs voor te leggen dat hij zijn jaarrekeningen heeft neergelegd op het einde van de drie laatste boekjaren.
Voor de Belgische ondernemingen zal de aanbestedende overheid zelf de controle uitvoeren door de Balanscentrale van de Nationale Bank van België te raadplegen.
Gelet op de duurtijd van de raamovereenkomst zal de aanbestedende overheid de solvabiliteitsgraad van de inschrijvers onderzoeken op basis van de neergelegde jaarrekeningen.
Het toegangsrecht tot deze raamovereenkomst wordt voorbehouden aan de inschrijvers wiens solvabiliteitsgraad berekend wordt volgens de formule: totaal activa/totaal schulden x 100%
Minimum te bereiken: 25 % gedurende de volledige duur van de drie laatste boekjaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Zie bijzonder bestek 2017020PP-ALHH
Art 22. De inschrijver levert het bewijs dat hij erkend is overeenkomstig de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, in categorie D16, D17 en D18, klasse 2 of gelijkwaardig, door een certificaat voor te leggen dat beantwoordt aan de voorwaarden van artikel 70 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011. De inschrijver moet bovendien erkend zijn door Leefmilieu Brussel als:
verwarmingsketeltechnicus van het type L (vloeibare brandstof);
verwarmingsketeltechnicus van het type G1 (gasvormige brandstof);
verwarmingsketeltechnicus van het type G2 (gasvormige brandstof);
erkende verwarmingsinstallateur;
EPB-verwarmingsadviseur.
Art 23. § 1. De inschrijver toont zijn technische of beroepsbekwaamheid aan door middel van een lijst van de werken die hij de afgelopen drie jaar heeft uitgevoerd. Bij deze lijst worden attesten gevoegd die de goede uitvoering van werken bewijzen voor ten minste drie bestellingen voor werken aan de verwarming, warmwaterproductie en sanitair voor een minimumbedrag van 15.000 euro, exclusief btw. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht.
§ 2. Door zijn inschrijving verklaart de inschrijver dat hij over de nodige werktuigen, het materiaal, de technische uitrusting en het nodige personeel beschikt om gelijktijdig 2 deelopdrachten te kunnen uitvoeren van elk minimum 10.000 euro.
§ 3. Door zijn inschrijving verklaart de inschrijver dat hij over de nodige werktuigen, het materiaal, de technische uitrusting en het nodige personeel beschikt om binnen de 24 uur dringende herstellingsinterventies uit te voeren zoals die beschreven zijn in het tweede deel van dit bijzonder bestek. De inschrijver moet over voldoende personeel, materieel en een voldoende grote stock van vervangingsstukken beschikken om twee interventies tegelijkertijd op verschillende adressen te kunnen uitvoeren.
categorie D16, D17 en D18, klasse 2 of gelijkwaardig, door een certificaat voor te leggen dat beantwoordt aan de voorwaarden van artikel 70 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011. De inschrijver moet bovendien erkend zijn door Leefmilieu Brussel als:
verwarmingsketeltechnicus van het type L (vloeibare brandstof);
verwarmingsketeltechnicus van het type G1 (gasvormige brandstof);
verwarmingsketeltechnicus van het type G2 (gasvormige brandstof);
erkende verwarmingsinstallateur;
EPB-verwarmingsadviseur.
Vereiste erkenning: categorie D16, D17 en D18, klasse 2 of gelijkwaardig, door een certificaat voor te leggen dat beantwoordt aan de voorwaarden van artikel 70 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011. De inschrijver moet bovendien erkend zijn door Leefmilieu Brussel als:
verwarmingsketeltechnicus van het type L (vloeibare brandstof);
verwarmingsketeltechnicus van het type G1 (gasvormige brandstof);
verwarmingsketeltechnicus van het type G2 (gasvormige brandstof);
erkende verwarmingsinstallateur;
EPB-verwarmingsadviseur.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: De totale prijs van de prijslijst , Weging: 70
Criterium 2: Uitvoeringstermijn, Weging: 30
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 24/8/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
25/8/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/6/2017