AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Woningfonds van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest CVBA
Zomerstraat 73, BE-1050 Brussel
Contact: Mevrouw Aurore Malfait
Tel: +32 25043124 Fax: +32 25043101 E-mail: P0018.Wiertz@wffl.be
Internet adres(sen): www.woningfonds.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Gedeeltelijke afbraak, bouw en renovatie van 16 appartementen, een tentoonstellingszaal en 7 ateliers voor artiesten
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Wiertzstraat 21, 21A en 23 te 1050 Elsene
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
2017018PP-P0018 - Overheidsopdracht voor werken met als voorwerp de gedeeltelijke afbraak, de bouw en de renovatie van 16 appartementen (cvba Woningfonds van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest), een tentoonstellingszaal en 7 ateliers voor artiesten (Gemeente Elsene) gelegen te 1050 Elsene, Wiertzstraat 21, 21A en 23.
Onderhavige opdracht is een samengevoegde opdracht in de zin van artikel 38 van de wet van 15 juni 2006. De aanbestedende overheden zijn, enerzijds de cvba Woningfonds van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, en anderzijds, de Gemeente Elsene.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Zie bijzonder bestek 2017018PP-P0018
Art 20. Door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver zich niet in één van de gevallen bedoeld in artikel 8 van de wet van 15 juni 2006 te bevinden.
Indien de inschrijver, in eender welk stadium van de inschrijving, in één van de in die bepaling bedoelde situaties zou verkeren, dan verbindt hij zich ertoe om dat onmiddellijk aan de aanbestedende overheid te melden.
Art 21. Wordt tot de toegang van de opdracht uitgesloten, de inschrijver die zich in één van de gevallen bevindt zoals beoogd in artikel 20 van de wet van 15 juni 2006 en in artikel 61, § 1 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Wordt tot de toegang van de opdracht uitgesloten, de inschrijver die zich in één van de gevallen bevindt zoals beoogd in artikel 61, § 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Door deel te nemen aan de gunningsprocedure van de opdracht, verklaart de inschrijver dat hij zich niet bevindt in één van de gevallen zoals beoogd in artikel 61, § 1, noch in één van de gevallen zoals beoogd in artikel 61, § 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Art 22. § 1. De inschrijver voegt bij zijn offerte een verklaring op eer waarin hij verklaart of hij al dan niet personeel tewerkstelt in de zin van artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
§ 2. In afwijking op § 1, voor de inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 ter herziening van het wetsbesluit van 28 december 1944 met betrekking tot de sociale zekerheid van de werknemers, zal de aanbestedende overheid via elektronische middelen ('Digiflow' software van Fedict) de staat van de rekening van de inschrijver bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid controleren. Zij krijgt hiervoor de toelating van de inschrijver door het eenvoudige feit dat deze een offerte indient.
Indien de aanbestedende overheid, om welke reden dan ook, in de onmogelijkheid verkeert om deze controle uit te voeren, dan verbindt de inschrijver zich ertoe om bij het eerste verzoek van de aanbestedende overheid het attest over te maken.
§ 3. De inschrijver die personeel tewerkstelt dat valt onder een andere Lidstaat van de Europese Unie en dat niet wordt beoogd in § 2, voegt bij zijn aanvraag tot deelname of bij zijn offerte, naargelang het geval, een attest dat afgeleverd werd door de bevoegde overheid, waarin bevestigd wordt dat hij volgens de rekening die is opgemaakt ten laatste op de uiterste datum voor ontvangst van de aanvragen tot deelname of van de offertes, naargelang het geval, op die datum in regel is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid volgens de wettelijke bepalingen van het land waarin hij gevestigd is.
§ 4. Wanneer de kandidaat of de inschrijver personeel tewerkstelt dat zowel beoogd wordt in § 2 als in § 3, dan zijn de bepalingen van beide paragrafen toepasselijk.
§ 5. Indien de inschrijver een vennootschap zonder rechtspersoonlijkheid is (vennootschap van gemeen recht, tijdelijke handelsvennootschap, stille handelsvennootschap.), dan moeten alle personen waaruit deze vennootschap bestaat zich in regel stellen met de bepalingen van de voorgaande paragrafen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Zie bijzonder bestek 2017018PP-P0018
Art 23. Krachtens artikel 67 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011, bewijst de inschrijver zijn financiële en economische draagkracht door het bewijs voor te leggen dat hij zijn jaarrekeningen heeft neergelegd op het einde van de drie laatste uitbatingsjaren.
Voor de Belgische ondernemingen zal de aanbestedende overheid zelf de controle uitvoeren door de Balanscentrale van de Nationale Bank van België te raadplegen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Zie bijzonder bestek 2017018PP-P0018
Art 24. De inschrijver levert het bewijs dat hij erkend is, in overeenstemming met de wet van 20 maart 1991 die de erkenning van bouwaannemers regelt, in categorie D, klasse 7 of gelijkwaardig, door een certificaat voor te leggen dat beantwoordt aan de voorwaarden van artikel 70 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Art 25. De inschrijver toont zijn technische of beroepsbekwaamheid aan door:
1 werf voor nieuwbouw van woningen die werd uitgevoerd in het kader van overheidsopdrachten in de loop van de drie laatste jaren en waarvan de waarde van de bestelling overeenstemt met het bedrag van categorie D, klasse 7.
Art 26. De inschrijver is verplicht om de volledige site bezocht te hebben alvorens zijn offerte in te dienen.
Als de aard van de site en de toegankelijkheid het vereisen, dan neemt hij hiervoor contact op met de persoon die is aangeduid in artikel 8.
In de andere gevallen (bijvoorbeeld een onontgonnen terrein dat toegankelijk is vanaf de openbare weg), bezoekt hij de site op eigen initiatief, maar nadat hij de aanbestedende overheid op de hoogte heeft gebracht per gewone e-mail aan de persoon die aangeduid is in artikel 9.
Hij voegt bij zijn offerte het naar behoren gedateerd en ondertekend attest van plaatsbezoek, waarvan een modeldocument opgenomen is in de bijlage van onderhavig bestek, waarmee hij verklaart dat hij de volledige site heeft bezocht met het oog op het met kennis van zaken opmaken van zijn offerte.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 7
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 4/9/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
5/9/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
5/9/2017 - 11:00
Plaats: Vergaderzaal op het gelijkvloers van de maatschappelijke zetel, Zomerstraat 73, 1050 Brussel
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/6/2017