Brussels Instituut Voor Milieubeheer

Schoonmaak en ecologisch onderhoud van de lokalen en/of ramen van de administratieve zetel en de externe sites van Leefmilieu Brussel.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Brussels Instituut voor Milieubeheer
Havenlaan 86C/3000, BE-1000 Brussel
Contact: Mevrouw Isabelle Van Sande
Tel: +32 27757896 E-mail: ivansande@leefmilieu.brussels
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Schoonmaak en ecologisch onderhoud van de lokalen en/of ramen van de administratieve zetel en de externe sites van Leefmilieu Brussel.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Administratieve zetel van LB en de diverse externe sites van LB / Administratieve zetel van LB / Siège administratif de BE / Siège administratif de Bruxelles-Environnement / Tous les sites externes et le siège administratif de Bruxelles-Environnement
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Schoonmaak en ecologisch onderhoud van de lokalen en/of ramen van de administratieve zetel en de externe sites van Leefmilieu Brussel.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Schoonmaak en ecologisch onderhoud van de lokalen van de administratieve zetel van LB
Korte beschrijving:
Schoonmaak en ecologisch onderhoud van de lokalen van de administratieve zetel van LB
Perceel 2: Schoonmaak van de lokalen en ecologische wassing van de ramen en raamkozijnen van de diverse externe sites van LB
Korte beschrijving:
Schoonmaak van de lokalen en ecologische wassing van de ramen en raamkozijnen van de diverse externe sites van LB
Perceel 3: Ecologische wassing van de ramen, raamkozijnen, elementen in de hoogte en ondoorzichtige oppervlakken van de administratieve zetel van LB
Korte beschrijving:
Ecologische wassing van de ramen, raamkozijnen, elementen in de hoogte en ondoorzichtige oppervlakken van de administratieve zetel van LB
Perceel 4: Schoonmaak en ecologisch onderhoud van de door het BEL gebruikte oppervlakken op de administratieve zetel van LB
Korte beschrijving:
Schoonmaak en ecologisch onderhoud van de door het BEL gebruikte oppervlakken op de administratieve zetel van LB
Perceel 5: Ecologische schoonmaak van het informaticamateriaal op de administratieve zetel en de Gulledelle-site (Laboratorium) van LB
Korte beschrijving:
Ecologische schoonmaak van het informaticamateriaal op de administratieve zetel en de Gulledelle-site (Laboratorium) van LB
Perceel 6: Verwijdering en verwerking van de inhoud van de damesvuilnisbakken op de administratieve zetel en de Gulledelle-site (Laboratorium) van LB
Korte beschrijving:
Verwijdering en verwerking van de inhoud van de damesvuilnisbakken op de administratieve zetel en de Gulledelle-site (Laboratorium) van LB
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Deze specifieke omzet moet voor ieder jaar van dit periode verheven worden naar een minimumwaarde van :
- 200.000 EUR aangaande de schoonmaakdiensten van kantoren voor perceel 1;
- 250.000 EUR aangaande de schoonmaakdiensten van kantoren en ecologische wassing van ramen en raamkozijnen voor perceel 2;
- 50.000 EUR aangaande de schoonmaakdiensten van ramen, raamkozijnen, elementen in de hoogte en ondoorzichtige oppervlakken voor perceel 3;
- 35.000 EUR aangaande de schoonmaakdiensten van tentoonstellingsoppervlakten voor perceel 4
- 20.000 EUR aangaande de schoonmaak van informaticamateriaal voor perceel 5;
- 10.000 EUR aangaande het verwijderen en verwerken van damesvuilnisbakken voor perceel 6.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* I. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
II. Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener voor het verlenen van de opdracht beschikt.
III. Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
IV. Alleen voor perceel 3 : een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
I) de inschrijver voegt de referenties van vergelijkende contracten met de huidige opdracht toe aan zijn offerte die hij heeft uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar.
Deze referenties voldoen aan volgende minimale eisen :
- perceel 1 : aangaande het kuisen van lokalen in vergelijkende gebouwen (gebouw van kantoren) en een samengevoegd bedrag te bekomen van 100.000 EUR excl. BTW voor de jaren 2014, 2015 et 2016 ;
- perceel 2 : aangaande het kuisen van lokalen en ecologische wassing van ramen en raamkozijnen en een samengevoegd bedrag te bekomen van 100.000 EUR excl. BTW voor de jaren 2014, 2015 et 2016 ;
- perceel 3 : aangaande de ecologische wassing van de ramen, raamkozijnen en elementen in hoogte en een samengevoegd oppervlakte bereiken van minimum 10.000 m² voor de jaren 2014, 2015 en 2016 en een samengevoegd bedrag van 50.000 EUR excl. BTW voor diezelfde jaren ;
- perceel 4 : aangaande het kuisen van de tentoonstellingsoppervlakten en een samengevoegd bedrag bekomen van 50.000 EUR excl. BTW voor de jaren 2014, 2015 et 2016 ;
- perceel 5 : aangaande het ecologisch reinigen van het informaticamateriaal en een samengevoegd bedrag bekomen van 15.000 EUR excl. BTW voor de jaren 2014, 2015 en 2016 ;
- perceel 6 : aangaande het verwijderen en de verwerking van de dames vuilbakken en een samengevoegd bedrag bekomen van 15.000 EUR excl. BTW voor de jaren 2014, 2015 et 2016.
Deze lijst moet verplicht vermelden :
- de uitvoeringsdata (2014, 2015, 2016) ;
- een samengevoegd bedrag (minimum EUR 25.000 euro excl. BTW voor elk perceel 1, 2 et 4 et 10.000 EUR excl. BTW voor elk perceel 5 et 6) op jaarbasis ;
- voor perceel 3 : het kuisen van de ramen van kantoorgebouwen van meer dan 10.000 m² voor een samengevoegd bedrag van 30.000 EUR excl. BTW;
- de namen van de openbare of privé-instellingen waar de diensten bestemd waren alsook de contactgegevens.
Deze referenties zullen bewezen worden door :
a) als het diensten betreft die verricht werden bij publieke instanties, de diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent ;
b) als het diensten betreft die verricht werden bij privaatrechtelijke instanties, de diensten worden aangetoond door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
De attesten en ingediende informaties mogen door alle mogelijke middelen nagekeken worden door de aanbestedende overheid. Door deel te nemen aan de procedure en door een offerte in te dienen, verklaart de inschrijver dat hij akkoord gaat dat de aanbestedende overheid of een toegewezen vertegenwoordiger de juistheid van de verklaringen en informatie mag controleren.
II. De inschrijver dient over het nodige technisch materiaal te beschikken die nodig is om huidig opdracht uit te voeren. Hij voegt aan zijn offerte :
- een beschrijving van het technisch materiaal waarover hij beschikt en die hij zal gebruiken bij de uitvoering van de opdracht ;
- een beschrijving van de maatregelen die hij zal gebruiken om de kwaliteit te verzekeren ;
- de lijst van de schoonmaakproducten en materialen die gebruikt zullen worden bij de uitvoering van huidig opdracht.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 4/9/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 5/9/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 5/9/2017 - 11:00
Plaats: Zaal n°BE-LB_4_6A_OPHRYS, 4de verdieping, Havenlaan 86C/3000, 1000 Brussel
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
21/08/2017
Gezien de complexiteit van de opdracht en het belang dat Leefmilieu Brussel hecht aan de kwalitatieve schoonmaak van de lokalen, gebouwen en ramen, heeft de aanbestedende overheid beslist om voor sommige percelen een plaatsbezoek te organiseren aan verschillende sites die hieronder worden opgesomd :
Perceel 1 en 3:
- administratieve zetel
Perceel 2:
- Gulledelle 100 (laboratorium)
- Technische site van Woluwe
- park Georges Henri
De inschrijvers zijn verplicht om de plaatsbezoeken te verrichten vooraleer ze hun offerte indienen, en dit om kennis te nemen van de lokalen die betrekking hebben op de diensten van huidig lastenboek.
Bij deze gelegenheid, zullen de inschrijvers onder andere nota nemen van de bijzondere architecturale en technische kenmerken van het gebouw, de toegangen en mogelijke interne omloop.
Om te kunnen deelnemen aan de plaatsbezoeken, zullen de inschrijvers aan de hand van een attest moeten kunnen aantonen dat hij afgevaardigde is van de firma in kwestie.
Bij gebrek hiervan, heeft de aanbestedende overheid het recht om hem de toegang te weigeren.
Belangrijke opmerking : Op straffe van nietigheid van zijn offerte, zal de inschrijver per bezochte site een door het Instituut geleverd attest toevoegen aan zijn offerte, hiermee verklaart dat hij de sites bezocht te hebben en over voldoende kennis te beschikken over de te onderhouden oppervlakken, over de moeilijkheidsgraad van uitvoering, de toegankelijkheid, de omvang van de electriciteitsinstallaties en sanitairen die hem de mogelijkheid geven om een prijs te overhandigende met voldoende kennis.
Er zullen tijdens de uitvoering van de opdracht geen supplementen aanvaard worden door de inschrijver, deze laatste zal niet als voorwendsel kunnen gebruiken dat hij geen kennis had van sommige technische elementen of dergelijke.
Hierdoor verklaart de inschrijver die een offerte indient dat hij ten gevolge van de plaatsbezoeken :
- alle nodige informatie verkregen te hebben die nodig zijn om de omvang van de opdracht te begrijpen ;
- op de hoogte is van alle bijzonderheden voor de uitvoering van de opdracht ;
- het bedrag van zijn offerte heeft berekend, rekening houdende met deze kennis van de opdracht en van de middelen die nodig zijn voor de perfecte uitvoering ervan;
- dat alle prestaties en bijkomende benodigdheden die noodzakelijk zijn voor de goede uitvoering van de opdracht, voor de verschillende posten, integraal deel uitmaken van de opdracht en één geheel vormen.
De inschrijver voegt het als bijlage toegevoegde attest, naar behoren ingevuld bij zijn offerte.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/6/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA