AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Vorst
Pastoorstraat 2, BE-1190 Vorst
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Restauratie en renovatie van de Sint-Augustinuskerk - Gesplitste opdracht: vaste gedeelte: voorafgaande studies en voorontwerp, voorwaardelijke gedeelte: opdracht van projectontwerper - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: CURE D'EGLISE St AUGUSTIN
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Restauratie en renovatie van de Sint-Augustinuskerk - Gesplitste opdracht: vaste gedeelte: voorafgaande studies en voorontwerp, voorwaardelijke gedeelte: opdracht van projectontwerper.
De aandacht van de inschrijver wordt gevestigd op het feit dat:
De Sint-Denijskerk werd op 8 augustus 1988 als monument geklasseerd;
De opdrachtnemer moet dus met deze bijzonderheid rekening houden in zijn aanlegvoorstellen voor het gebouw. Bovendien moet er een specifieke vergunning (unieke vergunning) aangevraagd worden. De administratieve procedures voor die vergunning kunnen veel tijd in beslag nemen, de inschrijver moet daarmee rekening houden in de opstelling van zijn prijzen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Art.62 (KB 15/07/2011)
Toegangsrecht, bijdragen voor de sociale zekerheid
§1 Als de inschrijver personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, gaat de aanbestedende overheid, conform artikel 60, § 1, via elektronische weg na of de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid.
§2 Als de inschrijver personeel uit een andere lidstaat van de EU tewerkstelt en dat niet beoogd is door § 1, voegt hij bij zijn offerte een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die uiterlijk de uiterste dag voor de ontvangst van de offerten is opgemaakt, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Art.63 (KB 15/07/2011)
Toegangsrecht, fiscale verplichtingen
§1 Als de inschrijver niet belgisch is, voegt hij bij zijn offerte een attest waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
§2 Als de inschrijver belgisch is, verifieert de aanbestedende overheid, conform artikel 60, § 1, via elektronische weg de naleving van de fiscale verplichtingen van de inschrijver ten opzichte van de FOD Financiën, op basis van het attest dat door die laatste wordt afgeleverd.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
*De bekwaamheid van de dienstverlener wordt geëvalueerd op grond van zijn know-how, zijn doeltreffendheid, zijn ervaring en zijn betrouwbaarheid - een nota van maximum een A4 pagina recto.
* De lijst met even belangrijke diensten die in de loop van de drie laatste jaren voor de geklasseerde gebouwen met VERGELIJKBARE opdrachten van de ontwerper werden uitgevoerd, MET minstens twee referenties met getuigschriften van goede uitvoering voor de opdrachten betreffend de werken van geklasseerde gebouwen van minimum 150.000 EUR BBTW en met vermelding van het bedrag, de datum en hun openbare of particuliere bestemmingen, plaats van uitvoering - maximum 2 A4 pagina's recto-verso :
a) indien het gaat om diensten aan overheden, wordt de verantwoording bezorgd door getuigschriften die door de bevoegde overheid afgeleverd of medeondertekend zijn ;
b) indien het gaat om diensten aan particuliere personen, worden de prestaties door deze personen voor echt verklaard, of zoniet verklaart de dienstverlener ze uitgevoerd te hebben.
*Het organigram team.
Voor elk teamlid verduidelijkt het CV (max. 1 pagina A4) de specifieke competenties dievoor de uitvoering van de hem of haar toegewezen functie noodzakelijk zijn. In het organigram worden de leden van het team met naam aangeduid.
Het voorgestelde team moet minstens uit een architect gespecialiseerd in vernieuwing van geklasseerde gebouwen, een kunsthistoricus, een ingenieur stabiliteit, een ingenieur speciale technieken en een adviseur duurzaamheid/energiebeheer bestaan, elk met een minimale relevante ervaring van 3 jaar.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: De methodologie en het voorgestelde management in hte kader van de opdracht voor de realisatie van de verschillende fasen van het realisatieproces, met inachtneming van de opgesteld sudieplanning, Weging: 30
Criterium 2: De relevantie van de voorstellen betreft de studies uit te voeren betrekking van beton en de laag buiten en binnen, Weging: 25
Criterium 3: De voorgestelde strategie om het budgetbeheer voor de opdracht te garanderen., Weging: 25
Criterium 4: Prijs, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 14/9/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Alleen de elektronische versie beschikbaar zal zijn. Verzending per mail op aanvraag op de volgende e-mailadressen: mmorgoun@vorst.brussels en ddelmee@vorst.brussels
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
3/10/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver verwacht een plaatsbezoek uit te voeren.
Opdat zijn offerte als regelmatig beschouwd zou worden, is de inschrijver ertoe gehouden een plaats bezoek met de gemeentearchitect af te leggen en een deze kopie aan zijn offerte toe te voegen.
De inschrijver moet contact nemen met de gemeentearchitect om zodanig deel te kunnen nemen aan een bezoek ter plaatsen (Tel. : 02/348.17.19 - email : ekotyza@forest.brussels)
3 bezoekdagen en uur zijn als volgt geprogrammeerd: de 04/09/2017 om 10:00, de 13/09/2017 om 10:00 en de 22/09/20147 om 10:00.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/6/2017