AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Grondregie van de Stad Brussel
Emile Jacqmainlaan 1 , BE-1000 Brussel
Contact: De heer Marc Libens
Tel: +32 22794010 Fax: +32 22794044 E-mail: marc.libens@brucity.be
Internet adres(sen): www.bruxelles.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Tuinbouwers 37-43
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Tuinbouwersstraat 39-43 te 1020 Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het huidig bestek, en al de documenten die er deel van uitmaken inbegrepen, beschrijft een opdracht van werken volgens het artikel 3 van de wet van 15/06/2006.
Dit bestek omvat een complete opdracht voor de opdrachtnemer aangaande de studie en de realisatie van minimum 14 woningen en parkeerplaatsen gesitueerd op de tuinbouwersstraat 37 tot 43 te 1020 Brussel. De opdracht omvat ook alle de werken, uitrustingen en diensten die nodig zijn voor een perfecte en complete voltooiing van het werk, zelfs diegene die niet expliciet beschreven zijn. De opdracht omvat de aanleg van de onmiddellijke en andere omgeving (toegankelijkheid van het gebouw voor het publiek en de brandweer).
CONCEPTFASE
Voor de studie wordt de aannemer er toe gehouden om zich te omringen met een mutidisciplinaire ploeg gelast met de studie, de opvolging en de controle van realisaties.
Dit team bevat minimum een architect, een stabiliteitsingenieur, een ingenieur speciale technieken, een veiligheidscoördinator, een EPB verslaggever, een milieuadviseur, een ingenieur akoestiek en een controlebureau voor de studie en de uitvoering van de werken. Deze laatste zal aangeduid worden door de aannemer na goedkeuring door de Grondregie .
De opdracht van de opdrachtnemer omvat de architecturale studie, de opracht van de landmeter, de stabiliteitsstudie, de studie speciale technieken, akoestiek, milieu EPB verslaggeving inbegrepen.
01. Complete studie door de oprachtnemer over de constructie van ongeveer 14 woningen. De projecten beantwoorden aan de strikte criteria aangaande écologisch bouwen en energieprestaties.
In dit stadium omvat de gebruikelijke studieopdracht
- het dossier van de stedenbouwkundige vergunning en desgevallend het dossier van de milieuvergunning. De opdrachtnemer zal de stedenbouwkundige vergunning aanvragen in naam van de Stad.
De uitvoering van de opdracht is onderworpen aan de afgifte van een stedenbouwkundige vergunning en een milieuvergunning in overeenstemming met de vigerende procedures. De administratie kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld indien deze vergunning niet wordt afgeleverd;
- het ontwerpdossier.
De specifieke opdrachten
Deze hebben onder andere betrekking op:
- De voorafgaande technische studies
· De bijzondere geometrische opmetingen naast die van de bestaande situatie.
- De specifieke studies voor de bestemming van het ontwerp
· De geluidsstudies;
· De trillingsstudies;
· De scenografische studies;
· De materiaalstudies die niet bestaan op de markt.
· De bodemtesten (weerstand);
· De plaatsing van piëzometers;
· De studies van de bodemvervuiling in overeenstemming met de ordonnantie van 5/3/2009
inzake het beheer en de sanering van verontreinigde bodems.
02.De oprachtnemer zou een participatief en informatief proces moeten integreren. Fase01: hij zal intrumenten ontwikkelen die nodig zijn voor het informeren van de mensen uit de buurt: informatiebijeenkomst, brochures, uithangborden. Fase 02: hij zal de overdracht van het gebouw aan de toekomstige gebruikers organiseren. Hij zal de nodige platformen creëren voor een goed beheer en het gebruik van de site: workshops, gidsen,.
FASE VAN DE REALISATIE
03. Uitvoering van de werken
De fase van de uitvoering van de werken wordt hoofdzakelijk geleid door de aannemer in samenwerking met de architect, opdrachtnemer voor de conceptfase. Deze laatste verzekert de gebruikelijke voortzetting van de opdracht betreffende:
- bijstand bij het leiden van de werken;
- de opvolging en de realisatie van de werken ;
- het as-built dossier en de evacuatieplannen ;
- de voorlopige en definitieve opleveringen.
FASE VAN GARANTIE
De onderhoudscontracten van de speciale technieken maken deel uit van de opdracht tot het ontvangst van de definitieve oplevering, nam. 2 jaren na de voorlopig oplevering
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Voor het nazicht van de offertes zal de AO een kwalitatieve selectie van de inschrijvers doorvoeren op basis van de documenten en de informatie hieronder beschreven, die de inschrijver bij zijn offerte zal voegen. De verschillende verklaringen op eer moeten ondertekend zijn door de persoon die gemachtigd is de inschrijver te verbinden.
De AO behoudt zich het recht voor de offertes van de inschrijvers die niet voldoen aan onderstaande criteria uit te sluiten.
De aanbestedende overheid behoudt zich evenzeer het recht voor de pertinentie van de overgemaakte informatie na te zien in het kader van dit artikel. Alle informatie die verschilt van deze opgenomen in de offerte van de inschrijver zal leiden tot het verwerpen van deze offerte als gevolg van een foute verklaring in de zin van artikel 61, §2, 7° van het KB van 15/07/2011.
Het offerteformulier moet vergezeld zijn van volgende stukken:
Krachtens artikel 61 §1 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, wordt uitgesloten van de opdracht, de kandidaat of inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of witwassen van geld.
Krachtens artikel 61 §2 van voornoemd koninklijk besluit, wordt uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die
1. in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;
2. aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen;
3. bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast (andere dan de hoger vermelde);
4. bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan
5. niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn socialezekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011;
6. niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de bepalingen van artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011;
7. zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar bij toepassing van dit hoofdstuk, of die deze inlichtingen niet heeft verstrekt.
Het bewijs dat ze zich niet in een van voornoemde uitsluitingsgevallen bevinden, wordt als volgt geleverd:
De Belgische deelnemers:
verklaren dat ze zich niet in een van uitsluitingsgevallen bevinden die worden vermeld in art.61 §2, 4° en 7° met de overhandiging van hun kandidaatstelling en de ondertekening van het formulier in bijlage
voegen aan hun kandidaatstelling een uittreksel toe uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud dat aantoont dat ze zich niet in een van uitsluitingsgevallen bevinden van art.61 §1 en art.61 §2, 1°, 2° en 3°
De buitenlandse deelnemers:
verklaren door de overhandiging van hun inschrijving en de ondertekening van het inschrijvingsformulier dat ze zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevinden, vermeld in art.61 §2 4° en 7°;
voegen aan hun inschrijving een uittreksel toe uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud of voegen een evenwaardig document (ook minder dan 3 maanden oud) door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en die aantonen dat ze
o zich niet in een van voornoemde uitsluitingsgevallen bevinden bedoeld in art.61 §1 en art.61 §2 3° (gerechtelijke veroordelingen);
o niet in staat van faillissement of van vereffening verkeren, hun werkzaamheden niet hebben gestaakt of elke vergelijkbare toestand met een gerechtelijke reorganisatie bedoeld in art. 61 §2 1° et 2° van voornoemd KB ;
o voldaan hebben aan hun verplichtingen inzake betaling van hun socialezekerheidsbijdragen voor het personeel dat ze tewerkstellen bedoeld in art. 62 §2 van voornoemd KB;
o in orde zijn met de betaling van hun belastingen en beroepstaksen bedoeld in art. 63 van voornoemd KB.
Ter herinnering, wanneer de deelnemer een groepering is, moeten voornoemde documenten en verklaringen worden overhandigd en opgesteld door alle natuurlijke of rechtspersonen die lid zijn van de groepering.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende het algemeen zakencijfer en het zakencijfer van de werken die de afgelopen drie jaar werden uitgevoerd.
De opdrachtnemer moet een gemiddelde jaarlijkse omzet van minstens 9.000.000 EUR excl. btw hebben gehaald tijdens de laatste drie boekjaren voorafgaand aan de uiterste datum voor de ontvangst van de kandidaturen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een lijst van gelijkaardige werken uitgevoerd in de loop van de laatste 5 jaar voor ieder lid van het team (+ getuigschriften van goede uitvoering met vermelding van het bedrag, het tijdstip en de plaats van uitvoering, waarin duidelijk weergegeven wordt dat deze werken uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst en of ze tot een regelmatig einde zijn gebracht).
een referentie van de bouw van een geheel van minstens 10 collectieve woningen
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 7
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: CRITERE 1 : URBANITE_Qualités architecturales et paysagères du projet en lien avec son environnement, Weging: 150
Criterium 2: CRITERIUM 2. BEWOONBAARHEID_De optimalisatie van de wooneenheden (de privé - gedeelten van het gebouw), Weging: 250
Criterium 3: Duurzame Strategie, Weging: 50
Criterium 4: CRITERIUM 3_Materialen en grondstoffen, Weging: 50
Criterium 5: CRITTERIUM 4.PLANINNG_De uitvoeringstermijn vanaf de afgifte van de stedenbouwkundige vergunning, Weging: 150
Criterium 6: CRITERIUM 5. HET BEDRAG VAN DE OFFERTE_Globale en forfaitaire prijs in verhouding tot het totaal aantal netto gebouwde m², bovengronds., Weging: 350
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 23/10/2017 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek
Alle vragen die binnenkomen tot en met 29/09/2017 (per brief of per e-mail) zullen schriftelijk worden beantwoord.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
24/10/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
24/10/2017 - 11:00
Plaats: Emile Jacqmainlaan 1 te 1000 Brussel, 2de verdieping,bureau 2.04
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De offertes worden geopend bij de Grondregie, Emile Jacqmainlaan 1 te 1000 Brussel, 2de verdieping, bureel 2.04, op de dag en het uur vermeld in de aankondiging van opdracht gepubliceerd in het Bulletin der Aanbestedingen.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/6/2017