AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Infrastructuur
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: Serge Lederman
Tel: +32 25637950 E-mail: serge.lederman@stib.brussels
Internet adres(sen): www.mivb.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Steplaats Woluwe - Uitbreiding van de lokalen van het technisch departement en plaatsen van loopbruggen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Stelplaats Trammuseum, Tervurenlaan, 364b, 1150 St Pieters Woluwe (Brussels Hoodstedelijk Gewest)
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Lot 1: Uitbreiding van de sociale lokalen: burelen, vergaderzaal en refter, de afbraak van de bestaande binnengevel inbegrepen, uitbreiding van de vloer op het verdiep en het huidig dak. Het geheel omvat de aanpassing van de betrokken HVAC-technieken en de elektriciteit
Lot 2: Bouw van 4 verhoogde metalen loopbruggen (H=±3m), toegangstrap inbegrepen. De onderneming omvat tevens de vervanging van de vloerroosters van de 2 bestaande loopbruggen, door vloerroosters met ingebouwde rails en een kleine loopkat
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Verbouwing van een klein bestaand gebouw, binnenin de hall van de tramstelplaats gesitueerd
Korte beschrijving:
De opdracht bestaat uit de verbouwing van een klein bestaand gebouw, binnenin de hall van de tramstelplaats gesitueerd, bestaande uit sociale lokalen (burelen/refter)
De onderneming bestaat uit : het gedeeltelijk afbreken van de gevel, de constructie van een dragende bovenbouw en uitbreiding van een bestaande vloer, de HVAC-technieken en de afwerking van de betrokken lokalen.
Perceel 2: bouw van 4 metalen loopbruggen, toegangstrap inbegrepen
Korte beschrijving:
De opdracht van de metalen constructie bestaat uit het bouwen van 4 verhoogde metalen loopbruggen (H=±3m), toegangstrap inbegrepen. De onderneming omvat tevens de vervanging van de vloerroosters van de 2 bestaande loopbruggen, door vloerroosters met ingebouwde rails en een kleine loopkat
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
395.000 EUR
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De kandidaten moeten aan de minimale deelnemingsvoorwaarden beantwoorden en daartoe moeten zij de volgende documenten, genummerd en in volgorde, aan hun kandidatuur toevoegen:
1. een verklaring op erewoord waarin de kandidaat-onderneming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in artikel 66 § 4 van het KB van 16 juli 2012;
2. een verklaring op erewoord dat de kandidaat-onderneming in staat is zowel het Nederlands als het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, permanent werkafgevaardigde, etc.);
3. De opdracht is in 2 loten met verschillende categorieën ingedeeld :
- lot 1: klasse 2, categorie D1
- Lot 2 : klasse 2, categorie F1
Om die reden is de kandidaat verplicht het bewijs van erkenning in deze categorie(ën) en klasse(n) en (sub)- categorie(ën) te overhandigen
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hen verzocht de documenten bij hun kandidatuur te voegen waaruit blijkt dat zij over de economische en financiële draagkracht beschikken om de opdracht uit te voeren zoals beschreven in punt II.1.5 en II.2.1 (in termen van duur, omvang en waarde), en meer bepaald de volgende documenten, verplicht in te dienen in de volgorde:
1. het bewijs van een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA) - Exploitatie die de beroepsrisico's dekt, met vermelding van het type verzekering en de omvang ervan, afgesloten door de kandidaat-onderneming of de kandidaat (verzekerde bedragen: minimum 1.250.000,00 EUR) of de verbintenis m.b.t. het afsluiten van dergelijke verzekering, evenals de ongevallenstatistieken.
2. de volledige balansen (incl. resultatenrekeningen) van de laatste 2 jaar zoals deze ingediend werden bij de griffie van de rechtbank van koophandel of bij een bevoegde instelling van de betrokken lidstaat. Uit het omzetcijfer, de balansen, de resultatenrekeningen moet blijken dat de kandidaat over voldoende financiële draagkracht beschikt om een project zoals hiervoor beschreven onder II.1.5 en II.2.1 tot een goed einde te brengen, tijdens de duur van de opdracht. De MIVB zal de kandidaten afwijzen waarvan de financiële gegevens aantonen dat ze niet over het vermogen beschikken om een dergelijke opdracht tot een goed einde te brengen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Lot 1 : minstens 3 referenties voorstellen betrekking hebbend op projecten met een gevarieerde omvang (tussen 50.000? en 300.000?), betreffende renovaties of constructies - of delen van constructies-, hetzij van burelen, hetzij van industriele of geintegreerde bouwwerken, binnen de laatste 5 jaren door de ondernemer gerealiseerd Deze lijst moet gestaafd worden met attesten van goede uitvoering. Voor elk voorgesteld project moeten de inlichtingen vermeld in de attesten onder andere het bedrag en de duur van de werken bevatten, alsook het nakomen van deze twee parameters. Bovendien zullen deze attesten de plaats(en) van uitvoering vermelden evenals de werfleiders en hun contactgegevens.
Lot 2 : minstens 3 referenties voorstellen betrekking hebbend op projecten met een gevarieerde omvang (tussen 50.000? en 300.000?), betreffende renovaties of constructies - of delen van constructies-, hetzij van burelen, hetzij van industriele of geintegreerde bouwwerken, binnen de laatste 5 jaren door de ondernemer gerealiseerd Deze lijst moet gestaafd worden met attesten van goede uitvoering. Voor elk voorgesteld project moeten de inlichtingen vermeld in de attesten onder andere het bedrag en de duur van de werken bevatten, alsook het nakomen van deze twee parameters. Bovendien zullen deze attesten de plaats(en) van uitvoering vermelden evenals de werfleiders en hun contactgegevens.
De kandidaat mag dezelfde referenties voorstellen voor de loten 1 en 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 09/08/2017-10:50
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
10/08/2017-10:50
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/06/2017